Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben ook wel van de natuurlijke geneeswijzen hoor. En ik lees heel veel goede dingen over het hormoonbalans dieet. Het is ook een dieet.
    Wel heel pittig. Maar heb zoiets al eens eerder gedaan. Is niet altijd even leuk en makkelijk, omdat je eigenlijk geen suikers meer mag en ook speciaal brood volgens mij. En geen pasta, aardappels e.d. Dus dat is wel even pittig.
    Vind het dan vooral lastig omdat mijn man natuurlijk wel gewoon wil eten, en dat ik dus voor hem wel gewoon moet koken. ;)

Maar afvallen lukt me nu gewoon niet. Niet dat ik nu altijd heel streng ben geweest. Maar er zijn tijden waarin ik dat wel was en het lukte gewoon niet.

Die pillen die jij noemt Bbibi, zat ik ook over te twijfelen om te bestellen, dacht 1 potje, ik probeer het gewoon. Maar ze zeggen dat het pas na 6 weken resultaat geeft, dus dan moet je al 2 potten aanschaffen. Ja ik vind het erg duur, en zonder dat er heel duidelijk iets over vermeld staat.

Dus toen vond ik een forum en site over hormoonbalans. En dat klinkt heel goed.

Ik heb trouwens ook wel regelmatig ovulatiepijn. Maar het schijnt ook dat je dan voelt dat je eicel groeit. Hoewel ik 1x wel echt duidelijk ovulatiepijn had, toen had ik echt een gespannen onderbuik en krampachtig. En toen ineens was de pijn weg en kreeg ik ook mooie tempdip e.d.
    maar goed die dip en stijging heb ik ook vaker dus zou je kunnen denken dat is een ei geweest. Maar ja dan vraag ik me af heb ik dan wel gewoon een eisprong? Is mijn ei dan wel gewoon goed of is daar dan iets mis mee?
    Punt is alleen dat het heel onregelmatig is. Dat ik dus nooit weet wanneer het ineens komt.
    Heb nu ook al een paar dagen gevoelige onderbuik en gisteren met klussen deed het best pijn met stoten. Dus er iets iets gaande.
    Maarja als ie nog moet springen is het lastig, want we mogen nu even niet meer klussen, want manlief moet dinsdag potje inleveren. ;)

Het is trouwens fijn om te horen dat er mensen spontaan zwanger raken ondanks PCOS. Die verhalen hoor je vaker inderdaad.
    Gelukkig heb ik dan nog "regelmatig" een menstruatie en dus een cyclus. Alleen voor mij word ie steeds langer en is dus erg onregelmatig.

Het komt wel goed met ons dames! ;) Ondanks PCO heb je toch een hele goede kans om zwanger te raken.

Ik zit nu meer in de zenuwen om de zaadjes van manlief hihi. Hoop zo dat die goed zijn. Want dat scheelt natuurlijk alles. ;) Dan kan ik gewoon hormonen slikken of in ieder geval hopen en zorgen dat alles weer goed op gang komt. En kan je het verder toch gewoon zelf doen, met een beetje hulp. Maar ja als zaadjes ook niet goed zijn, dan is het een heel ander verhaal.

Hebben jullie mannen ook zaadjes in moeten leveren of niet?

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ sweetangel & @nijn

Super lief van jullie dames, dat jullie je verhaal met ons wilt delen! Zoals babke al aan geeft, geeft dit idd extra veel hoop!!! Vooral voor mij... Aangezien ik precies net als jullie ook 3 mnd moet wachten in de hoop op spontane zwangerschap en anders moet ik terug!! Maar zo zie je maar dat je dus toch in die tijd zwanger kunt raken!! Mijn vorige cyclus was 30 dgn maar zonder ei !! Ik hoop gewoon op een cyclus van weer 30 dgn maar san met ei !! Hihi !! Al had ik dan maandag mijn eisprong moeten hebben maar ovutests zijn nog steeds
    Omo wit helaas!!
    Maar ik hou hoop !! Als het jullie lukt, dan lukt het mij ook !!!(hoop ik :) )

Xx

@ babke, het is idd sowieso al erg goed van je dat je niet verder bent aangekomen!! En fijn te weten dat toen je slanker was je da wel een ei had en regelmatige cyclus... Dat geeft dan wel weer erg veel hoop toch?
    Ik vind het toch vreemd
    Slank en pco.. Ik ken niemand en hoor daar ook nooit
    Over! Ik ben 1.65 en weeg 58 kilo (max) soms zelfs maar
    Kilo minder.. Schommelt
    Nogal vaak!! En toch pco! Dus kan er
    Zelf
    Niks meer aan doen en dat frustreerd! Daarom wil ik tochhh nog
    Als
    Laatste Etje die supplenten gaan proberen... Ik bedoel je wee natuurlijk nooit... Als dit
    Niet werkt de
    Koende 2 mnd dan toch terug
    Naar gynae!! Dus afwachten!!

Xx

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ charise nou als het je niet lukt dan maar op een andere manier toch? Wie weet dat hormoondieet idd dat je dat wel lukt! Wat betreft die suppelemten... Ik slik toch al voor zown 250€ per maand aan medicatie en supplementen... Dus voor mij geen probleem dit "extraatje" erbij te nemen! Wil gewoon alles geprobeerd hebben om spontaan zwanger te raken! Ik heb 2 potten besteld!! Dus wie weet! Ik laat het jullie weten wat de ervaringen zijn!! Hihi!!

En spannend dinsdG dus zijn zaadjes inleveren! Ja dan mag je even geen sex hebben toch!? Spannend hoor!! :))
    Hopelijk goed nieuws!
    Mijn vent heeft dat niet gehoeven omdat wij niet samen naar de gyn zijn gegaan omdat ik vanwegen de pijn ging... Dus zal wel moeten Odra ik over 3 mnd trg moet komen!! Al hoop ik nog steeds dat dat niet nodig is hihi !!

Maar wat betreft die eisprong of ovupijn heb ik geen idee!! Ik heb continue pijn alsof van onder alles Zoooo onder spanning staat dat ieder moment alles klapt van binnen!! Lijkt net of die eieren steeds meer meer meer worden haha!
    Dus hopelijk springt er eentje deze maand!!

Fijn weekend dames!!

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Jullie ook fijn weekend!

Mijn man heeft ook nog geen potje hoeven inleveren. Omdat ik een vmk gehad heb, wil de gyn eerst een samenlevingstest doen.
    Ik ben vanaf vandaag weer begonnen met de etos multi. Mijn slijm wordt er meer van en dat is denk ik positief.

Mijn vriendin heeft ooit een galf jaar geen pil gehad en werd ook niet ongesteld. Ze is weer aan de pil gegaan en heeft het niet laten onderzoeken, maar zij is erg mager. 47 kg bij 1,67. Dus kan te laag bmi zijn maar ook pco.

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    He babke,

Dat hoor ik zo vaak een samenlevingstest en ben nog steeds enorm benieuwd wat dat nou precies is ?? Is dat zo iets dat ze gaan onderzoeken of jouw slijm zijn zwemmers niet aantast ofzo?

En owhh dus kan toch wel idd slank en pco ! Nouja ondergewicht heb ik ook zeker niet maar overgewicht ook niet. Ik ben eigenlijk "perfect" om het zo maar even te zeggen... Maar duidelijk een kralenkrans/ druiventros zichtbaar! Helaas..

En goed dat je weer aan de multi zit. Ik denk persoonlijk echt dat iedereen dat nodig heeft! Zoveel goede voedingsstoffen zitten er niet meer in de bodem en dus ook niet meer in groente / fruit. Dus een goede multi is zeker van belang. En zeker als je zwanger wilt w

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Wilt worden!!
    Typisch dat je ook zooo snel al verschil merkt! Super positief hoor!!

Fijn wknd!
    Ps. Sorry voor half berichtje! Met iphone op zp is echt niet alles hihi

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zat trouwens wel aan een multi hoor. Van Davitamon, maar reageer toch beter op etos denk ik. Al zit daar weer minder jodium in voor de schildklier.

Een samenlevingstest is inderdaad de match testen. Dan krijg je de opdracht om s avonds te klussen en kijken ze de dag erna of er nog voldoende levende zwemmers zijn.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Owh op die manier!! Janwant door schildklier kun je ook problemen krijgen met vruchtbaarheid toch!? Mijne werkt namelijk (te snel) net onder de grens voor behandeling! Ach al mijn hormonen zijn van slag en functioneren niet naar behoren!

Maar owhh maar hoe werkt zon onderzoek dan? Halen ze dan wat baarmoederslijm weg ofzo? Toch knap dat die techniek allemaal zo ver is he? Hopelijk goed nieuws bij de samenlevingstest voor jullie!!

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ja ik heb ook multivitamine van etos geslikt, maar slik nu van davitamon. Mama plus, zit ook visolie in dacht ik.
    En verder slikte ik altijd ook teunisbloemolie en tarwekiemolie. Maar nu niet meer.
    Verder gebruik ik acidophilus (voor darmen). En aloe vera capsules.
    En heb ook tig andere pillen geslikt. Nu eigenlijk wat minder.

Mijn man heb ik aan de multivitamine gezet (van centrum). En hij slikt dan vitamine b, zink, l'arginine en foliumzuur erbij. Allemaal voor de zaadjes. Ook al neemt hij ze eigenlijk laatste tijd niet meer in. Moet hem maar weer eens aansporen. ;)

Bbibi, ik ben heel benieuwd of die capsules iets voor je kunnen betekenen. Dus hou ons maar op de hoogte.
    En ja erg spannend de uitslag van mans zaad. Moeten nog even geduld hebben tot 10 augustus, dan hebben we weer een afspraak.

Ben benieuwd of ik gelijk aan de Clomid ga of dat ze eerst nog andere dingen willen doen.

Ze konden bij mij trouwens vorige keer mijn linker eileider niet vinden. Dus hoop dat ze die de volgende keer wel zien. Ben nu wel erg nieuwsgierig of ik die uberhaupt wel heb.
    Aangezien de pijn meestal ook rechts zit.

Nouja we zullen zien!

10. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hier ook pcos! Weet dit inmiddels al 8 jaar :)

Na 4 jaar oefenen liet ik het los. Had m'n tas gepakt om bij mijn ex weg te gaan en ging nog even naar de ha voor een knobbeltje in mijn borst...

Na 4 jaar spontaan zwanger! Echt een geluk bij een ongeluk!
    Mijn grootste trots. Vorig jaar besloten ik en mijn huidige partner voor een wondertje te gaan. Dit keer met clomid. Ivm mijn overgewicht hebben we de hulp van Geertgen kliniek in brabant ingeschakeld. Na 3x clomid was ik in verwachting! Helaas is ons kindje er niet meer door een open schedeltje...

Inmiddels ronde 1 met clomid weer en we zitten weer op het wachtbankje :)

Echt met pco is het hopen op een wonder! Het wachten is het waard!!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @charise owh kijk jij bent goed bezig! Jij slikt dus ook van alles zo te horen! Ik neem helemaal veel hihi : magnesium, foliumziur, taurine, depyrrol ( voor hpu ) omega 3, vit D3, multi ijzervrij van biovitaal, vit C , carnitine en ook voor darmen biodophilus van AOV en daarnaast
    Nog mijn medicatie haha! Dus weet zeker dat ik genoeg binnen krijg zo ;) !!

En tuurlijk hou ik jullie op de hoogte! Ben ook erg benieuwd of die pillen aanslaan! Probeer het gewoon 2 potten is het niks stop ik !! :)

Maar voor je man is het ook altijd goed hoor! Mijne neemt nu de multi van hema, en dus de zink en selenium van hema! Maar gynae adviseerde dus voor man gravitamon dus die heb ik gekocht maar neemt hij maar nadat dit op is! :)

En spannend hoor 10aug! Hopelijk goed nieuws zodat je niet clomid en iui hoeft!! Ik denk dat ze je wel direct aan de clomid zet bij je eerste "nieuwe" cyclus!! Spannend meid! Hopelijk dit jaar nog een wondertje voor je!

En wat raar dat ze je eierstok niet konden vinden... Hoe kan dat dan? Bij mij neem ik aan dat ze ze allebei wel konden vinden anders zeggen ze dat wel toch?

@sam wauwww kijk dat is goed nieuws! De eerste keer dus spontaan zwanger? Maar wel pas na 4 jaar? Pfff dat je zin had om zooo lang te wachten joh... Zolang ga ik toch niet
    Volhouden hoor hhi ! Maar je was dus zwanger en op die dag verliet je je ex? Dat lijkt me helemaal enorm heftig! En dan met je huidige man dus zwanger maar dus weg
    Moeten halen... Ohh wat erg meid! Dat lijkt me helemaal verschrikkelijk zeg! Dat je al gelukkig bent dat je zwanger bent en dan zoiets!
    Hopelijk dat het nu opnieuw raak is voor je! *knuffel*

12. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Die 4 jaar waren niet vrijwillig... Ivm mijn overgewicht hielp het ziekenhuis ons niet. Achteraf bleek dat mijn ex helemaal niet zo op een kindje zat te wachten dus dat verklaarde ook zijn verzet richting een kliniek die ons wel wou helpen.

Ik heb mijn ex verlaten toen Luna 20 weken was. Lang verhaal kort: eikel...
    Geen contact meer mee. (niet mijn keus, maar die van hem)

Nu nog maar een paar dagen tot 7 aug en dan kunnen we weer een testje wagen :D

Ook met PCOS kan je mooie kindjes maken hoor :D

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Pfff wat erg lijkt
    Me dat zeg! Zwanger en dan weg bij je man!! Toch moeilijk alleen een kindje op te
    Voeden ofniet?
    Maar wel goed dat je weg bent bij hem! Wil hij ook zijn eigen kindje niet zien dan? Ohh wat erg!!
    Maa je huidige man wil wel graag kindjes neem ik aan? Nou nog
    Ff zin spanning zitten dus? Hopelijk gauw een posi test!!

Hier op dag 14 van cyclus maar nog
    Steeds spier witte ovutest helaas :(

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Hee meiden,

Ik ben volgens FF dus al op 7 DPO maar ik weet het zelf niet hoor. Weet niet zeker of ik ei heb gehad en zo duidelijk is t niet te zien op tempkaart.
    Achja we wachten af. Hier is manlief z'n gevulde potje weg aant brengen hihi.

Reageer later nog wel uitgebreid hoor!

Xx

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Oehh spannend van je man!
    wanneer krijg je uitslag?
    Spannend.. duim voor jullie!!

en qua tempen ... I have no idea! kan je er niet mee helpen vind het oojk allemaal zo ingewikkeld! ovutesten zijn voor mij duielijker hihi!

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Charise, ik denk niet dat je ei al geweest is waar ff hem aangeeft. Jammer hoor.

Ik had vanmorgen echo. Er was nog niets te zien. Vrijdag weer. Bloeduitslag was goed, maar de assistente kon niets toelichten dus ik word morgen door een gynaecoloog gebeld met toelichting.

17. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieve meiden...ook hier een hoopvol verhaal...

De diagnose PCO was er al voordat ik uberhaupt aan zwanger worden dacht (ik heb een normale bmi: 68 kg, 170cm)....boodschap van gyn zonder mmm gaat zwanger worden waarschijnlijk niet lukken, viel rauw op mijn dak.

Na het stoppen met de pil (oktober 2010), was ik in no time zwanger: spontaan! Een jaar later sloten mijn man en ik ons kleine wondertje in de armen..wat een geluk!

Hoop dat jullie dit geluk ook gegund is.

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @babke fijn dat bloed goed was! Maar wat was er niet te zien op de echo? Of je eitje eraan kwam?

@vlindertje dat is zeker hoopvol! Stiekem horen we het toch nog geregeld hier op het forum hihi goed nieuws!! :)

Nou dames ik heb net mn pillen binnen gekregen! Jeeej!
    Dus vanaf morgen aan de pco pillen ben ergggg benieuwd!
    Hou jullie op de hoogte!!

X

19. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Er waren alleen veel kleine eiblaasjes te zuen en nog geen groeiend follikel. Maar goed verwacht ook niets. Heb geen clomid geslikt ofzo. Ondanks dat je niets verwacht, is het toch een domper. Ik gamorgen naar een vriendin, die blijkt ook pco te hebben en heeft uiteindelijk via ivf een heel lief zoontje :)

20. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Hee meiden!

De uitslag van het zaadonderzoek en ook van mijn bloedonderzoek krijgen we 10 augustus. Dus nog eventjes afwachten. Dan krijgen we denk ik ook te horen wat het plan is.

Spannend dat je pilletjes binnen zijn Bbibi, ben heel benieuwd.
    Ik ga van de week de boeken bestellen van het hormoonbalans dieet. Ben ik ook erg benieuwd naar.
    Ik deed shakes van cambridge om af te vallen, maar vanavond voor de laatste keer geweest, het hielp geen drol helaas. :( Dan heeft het ook niet zoveel zin.
    Ik wil wel gewoon gaan beginnen met sporten, want ik beweeg ook veel te weinig. Maar het is lastig om mezelf te motiveren. ;)

Ovutesten zijn ook handig hoor, al vind ik zelf temperaturen ideaal. Ik heb deze maand geen ovutesten gebruikt, voorgaande maanden wel. Maar had er nu even geen zin in.

Babke, wat vervelend dat er nog niets te zien was op de echo. En kan me voorstellen dat het toch een teleurstelling is hoor, je hoopt toch stiekem dat je lichaam wel z'n werk doet. Vooral omdat je lichaam het al eens gedaan heeft.
    Ik denk ook niet dat FF gelijk heeft, al hoop ik het wel. Maar ga er ook niet teveel vanuit.

Vlindertje, dank je wel voor het bemoedigende verhaal, dat doet altijd goed.
    Ik denk zelf soms ook wel eens van als ik direct na het stoppen met de pil beter geklust had dat het misschien toen ook al wel gelukt was. Maarja, toen hadden we gewoon zoiets van we zien wel waar het eindigt.

Vandaag trouwens ook gehoord dat broertje en schoonzusje voor een kindje gaan. M;n moeder zei het. Hoop dat het bij hun ook snel raak mag zijn. Zou leuk zijn als we ongeveer tegelijk zouden lopen. :D
    We weten het overigens niet van elkaar hihi.

Fijne avond meiden, ik ga zo weer de nacht in voor 3 nachten!

Deel Deze Pagina