Hallo dames, Net terug van het ziekenhuis veel informatie gekregen en beide een lichamelijk onderzoek uitstrijkje hebben ze ook genomen weer een echo en bloed laten prikken... Volgende week donderdag krijgen we de uitslag van bloed onderzoek en zaad onderzoek. Dan horen we wat ze verder gaan doen.....
@zoetje wauwww spannend meid! en fijn dat je zo ontzettend snel de uitslag krijgt! dus voor jouw vlgnde week donderdag een spannende dag en voor ons vrijdag hihi! spannend! hopelijk mogen we beide snel aan de clomid! hopelijk gauw goed nieuws meid!
Willen jullie alle datums met wat er dan is op die dag naar mij door pben? Ga ik vanavond de agenda maken reageer dan ook uitgebreid en lees alles terug
@zoettje, inderdaad fijn dat je zo snel de uitslag krijgt! nu gauw echt aan de gang! spannend! @Mieks ik heb het je al doorgestuurd...wel handig denk ik zo'n agenda!
@zoetje nou ik duim voor je meid! @mieks ik ga je ff sturen! ben benieuwd naar hoe zon agenda eruit ziet hihi...
Ik heb wat vraagjes gesteld op het vruchtbaarheidsforum, over de vruchtbare periode en het bijbehorende slijm, maar stel hem ook even hier. Mijn laatste vruchtbaarslijmperiode is zo lang geleden (januari) dat ik het niet goed meer weet. Gisteren fm gehad en mijn eiblaasje was 12,4 mm. Nu check ik ook mijn cervixslijm, is nu eenmaal een gewoonte geworden. Tot januari kreeg ik altijd 5 dagen tot een week van te voren al wat slijm dat je kon uitrekken (watery/eggwhite). Nu heb ik dus gisteren een klodder (soort doorzichtige drilpudding)eruit gevist. Ik dacht dat het dat slijm was wat ze op die echo smeren. Maar nu kwam er zojuist opnieuw behoorlijk wat uit. Het lijkt eigenlijk meer op achter gebleven sperma (wat het neit is, want laatste keer was zondag) dan op vruchtbaar slijm. Het is doorzichtig, slijmerig en het rekt niet echt. Het bounced wel op en neer zoals eiwit kan doen, maar dat lijkt me wat vroeg als het gisteren pas 12,4 mm was. Mijn vragen: Hebben meer dames weleens van dit slijm ontdekt na een follikelmeting? En bij hoeveel mm begon het vruchtbare slijm een beetje te komen?
ik kan je helaas geen advies geven! ik heb ook altijd veel slijm, maar bij mij veranderd het helaas nooit van structuur dus heb daar echt totaal geen idee van helaas dus geen advies voor je! het kan makkelijk zijn dat het nu wel aan het veranderen is door de clomid uiteraard! ik hoop het voor je dat het toch een teken is van ''ei in aantocht'' zou mooi zijn
Ik heb één keer een eisprong gehad op de 6e dag na een fm van 18 mm en toen had ik richting de sprong echt overduidelijk steeds meer veel doorzichtig, glibberig slijm, waar je draden van kon trekken gehad. Het leek echt op rauw eiwit. Het begon met een klein beetje bij afvegen, later werden het hele slierten. Wat jij bedoelt, dat het wel elastisch is, maar wat wittiger en niet doorzichtig is volgens mij de voorloper van het goede slijm (beetje gummiachtig). Dit is het hardere slijm wat de baarmoeder afsluit en is niet doordringbaar voor zaadjes. Je merkt het direct als je wel het goede slijm hebt hoor, nog even afwachten!! Eitjes springen toch tussen 18 en 26 mm, dus denk dat dat zo omstreeks maandag/dinsdag is?
Nee dit is niet gummy achtig en wittig. Het is doorzichtig. Maar ik denk dat het een mix is van mijn eigen slijm wat overduidelijk toeneemt nu en dat glijmiddel dat op ze op die echo stopt.
Ha meiden, Nu eindelijk thuis dus tijd om rustig te reageren. @ Charise, dat zal wel pittig worden morgen ochtend zo uit de nachtdienst! Succes meid! @ Merel, heb je nog handige dingen te horen gekregen gister? @ Babke, ik denk niet dat ik nu een innesteling krijg hoor... dat zou veel te laat zijn. Zeker ook omdat ik het rond dag 6 met bruinverlies had Wat betreft je vragen van het slijm...kan ik je ook niet echt mee helpen. Merk wel dat ik al vroeg wat meer slijm verlies. Week voor ei zeg maar. Vind het moeilijk te onderscheiden of het creamy of eggwhite is en ga het ook niet met mn handen onderzoeken @ Bbibi, heb het nog niet eerder gehad dat ik op die testen een indroger kreeg. Maar ik ben ook heel nuchter hoor, weet dat het buiten de tijd is dus ik maak me nog niet blij. Hij was ook een beetje geel geworden dus heb er 3 druppeltjes water in gedaan.. Hij is nu weer schoon en zo op het eerste gezicht zie je niks. Maar als ik ga turen zie ik toch die schaduw nog (of misschien ga ik echt streepjes zien die er niet zijn, kan ook) @ Weegbree, die testen gebruik ik idd @ Agenda..ik heb hier wat gemaakt. Kort maar krachtig, denk dat meer info alleen maar verwarrend wordt. Wanneer we weer een nieuwe afspraak krijgen kunnen het we het op deze manier weer aanvullen, zo blijft het overzichtelijk. Oude afspraken kunnen er daarna weer afgehaald worden. Diegene die ik nog niet heb mogen het laten weten (wil hem gerust blijven bijwerken als jullie dat fijn vinden? Dan sturen jullie gewoon maar een pb met de nieuwe afspraken ). Had nog niet van iedereen een pb, maar nog wel wat info uit berichtjes hier kunnen halen. Agenda 31-08 Babke Follikel meting 31-08 Charise Follikel meting 9.40 uur 02-09 Mieks Nod datum 06-09 Zoetje Uitslag bloed- en zaadonderzoek 07-09 Bbibi Uitslag bloed- en zaadonderzoek 10-09 Weegbree 14.00 afspr. Fertiliteitskliniek 25-09 Merel Uitslag bloed- en zaadonderzoek
Spannend babske en charise. Hopelijk mooi doorgegroeide eieren! Fijn zo n lijstje mieks! Lekker duidelijk!! Bbibi lekker soep aan t eten? Volgens mijn collega is gourget goed voor de gezondheid en dus zwanger worden!!!
Meiden wat hebben jullie veel gekletst!!! Pff niet bij te houden joh haha. Ben druk met allerlei dingetjes 's avonds, lees dan zoveel ik kan mee op de telefoon....maar jullie gaan echt snel! Ben alweer redelijk bij gelezen, ga zo verder voordat ik van alles vergeet Heb nog een aantal pagina's te gaan!! @Mieks, jee wat spannend zeg Ben zo benieuwd naar je test! @Bbibi, zo gek ist toch niet dat je nog niet ongesteld bent? Wat is nou verteld?? Ze zei tegen mij dat ik pas ongesteld werd 3 a 7 dagen na de laatste provera..... Ik moet nog 2 tabletjes.... Hoop dat de ongi dan snel op gang komt Hoop idd dat ik of jij of wie dan ook niet, niet terug hoeft aan de pil als de ongi niet op gang komt....pffff @Charise en Babke spannend meiden!! Zet m op en veel knuffelplezier @Gyn; mijn man is de eerste keer na de mk wel meegeweest toen ik een echo keek om te kijken of alles schoon was. Toen ik de diagnose PCO kreeg was hij er niet bij. Hij kon geen vrij krijgen helaas, achteraf vond ik het wel jammer dat hij er niet bij was. Maar ik had veel boekjes meegekregen, konden we het er samen goed over hebben. De alle komende keren gaan we wel samen als het zo uitkomt met het werk. @Smoesjes....op m'n werk weten ze niks. De eerste echo was op een vrijdagmiddag, dan ben ik altijd vrij. Toen ik de diagnose kreeg had ik gezegd dat ik naar de tandarts moest Wat ik de komende keren ga zeggen zien we nog wel, probeer zoveel mogelijk vrijdagmiddag te doen, maar dat zal natuurlijk niet altijd uitkomen met fm enz.....
Mooi die agenda inderdaad. Babke, ik heb ook vaak 4/5 dagen voor eisprong vaak eggwhite, ik heb dat nu ook al gehad. Dus verwacht eisprong elk moment. Weet natuurlijk niet of het anders is nu met Clomid. Heb nu elke keer soort combi van watery en creamy. Dus vind lastig in te vullen wat het nu echt is. Nou dames, hier word het geen geklus vanavond Man is erg moe, en ik zei net maar we moeten echt klussen, uitgelegd e.d. Maar hij zegt nee ik ben echt te moe. Beetje balen dus. Ben zo bang dat ik dan net mijn ei mis ofzo, dus hoop stiekem dat ie morgen gewoon nog mooi in beeld is, dat ik weet dat we nog op tijd zijn in ieder geval. Ik ga morgen wakker blijven na werk en dan na de echo pas slapen. Nou ik ga even expeditie robinson kijken.
@Mieks aah lees net dat je negatieve test had maar 11 dpo is wel heel vroeg...hoop voor je dat t toch nog posi wordt. Verder heb ik volgens mij net al veel gereageerd...weet het iig niet zo goed meer Agendapuntjes heb ik nog niet... eerst maar eens ongi worden en dan CD 3 bloedprikken. Ben zo benieuwd wat er dan gaat gebeuren, want ik heb nog niet een clomid advies ofzo gehad......Moet eerst kijken of mijn cyclus nu weer zelf op gang komt Maar daar heb ik geen vertrouwen in. Mocht er iets anders uit bloedonderzoek komen dan belt ze meteen. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren.....Ik zie dit echt als verloren tijd maar jullie zitten allemaal int zelfde schuitje
Babke, 29 jaar, 1e kindje, 1e dosis clomid 50mg, fm op 29 en 31 augustus Weegbree, 29 jaar, 1e kindje, nog geen medicatie, afspraak fertiliteit 10 september Merel, 22 jaar, 1e kindje, 24 september uitslag onderzoeken PCO Bbibi, 23jaar, 1e kindje, Provera, 7september uitslag bloed&zaad Charise, 25 jaar, 1e kindje, 1e ronde met Clomid 50mg, FM op 28 augustus. Yvetje555, 25 jaar, 1e kindje, 4x Clomid totaal, 2e dosis Clomid 75 mg, fm op 7 september Liefde1987, 25 jaar, 1e kindje, provera 10 dagen, 1 sept laatste pilletje
@ Charise, balen meid! Ziet je vriend het echt als een "moeten"? Die van mij had daar in het begin ook wat moeite mee, maar na een paar maanden deed hij enthousiast mee.. Nu vind hij het zoiezo zelf al spannend. Elke ochtend krijg ik de vraag "hoe heet ben je vandaag schat" hihi. Zal voor je duimen dat je ei nog heel even op zich laat wachten en jullie toch kunnen klussen. Staat je vriend wel echt helemaal achter de kinderwens? @ Liefde, dat gekleurde lijstje laten we nu doen denk ik.. vind het erg onoverzichtelijk en van de kleurtjes wordt ik nogal gek (iets met kegeltjes en staafjes in mijn ogen icm met mijn beeldscherm ) vandaar dat ik die andere agenda gemaakt heb
Charise, ik snap jouw man niet. Mijn man vindt het ook niet leuk als hij moe is. Ik ook niet btw. Het idee dat ik straks moet. haha Maar hij doet het toch, want hij wil net zo graag als ik. Toen ik zei dat ik stiekem dacht dat het niet erg is als het een maandje langer duurt, zodat het afvallen nog ff door kan gaan enzo, vroeg hij of ik wel lekker was. Ik zou het bespreken. Jij moet potverdorrie alles doorstaan, en hij hoeft maar vijf dagen per maand on back and call te staan. Hij vermant zich maar. Echt praten hoor. Het is niet dat je zelf aanklooit en het wel zult zien. Je loopt in het zh in hemelsnaam. Dat kost geld van alle premiebetalers in nederland. Dan is vijf minuten een kwakkie geven een kleine moeite. En daarna slaapt hij alleen maar beter. Dus zet hem op en sta je mannetje! :;
Mooi verwoord Babke, dat is ook eigenlijk wat ik bedoelde... Jullie doen dit samen he Charise Zou idd goed er over praten. Het is zonde als je deze kans gelijk misloopt nu je in het ZH loopt.. Zet 'm op meid en laat niet over je heen lopen!