Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Het was een geslaagde verjaardag! Druk maar gezellig

@Bbibi heb je dat ook met de dag tot je je ontzettend rot voelt je echt overal zwangere vrouwen ziet...zucht!

@mieks veel plezier in de Efteling!

Slaap lekker meiden!

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bbibi ik moest dag drie beginnen.

Slaap lekker allemaal!

Xx

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Even snel hoor....

Bbibi ik begon op dag 3.
    Kan je niet maandag gewoon bellen naar ziekenhuis voor de uitslagen? (meestal is na een week alles binnen). En dan situatie voorleggen. Dat je wil starten met Clomid (als alles goed is uiteraard), en je anders nog langer moet wachten enz.
    Zou t gewoon proberen. ;)

Slaap lekker dames! Xx

4. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    @mieks hoe was je temp? Veel plezier in de efteling! Wildedat ik ook er om de hoek woonde. Nog nooit geweest,lijkt me echt super!!
    @bbibi nog niet ongi hopelijk? Slecht geslapen? :(
    @zoetje ik heb dat idd ook! Zie overal babys, zwangere vrouwen, kinderwagens etc!
    @allen, fijne zondag!!

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @zoetje fijn dat bday geslaagd was :)
    En ja voel dan ook miin hart even breken idd, als er weeeeeer een voorbij loopt! Als je er mee besig bent lijkt het continue of iemand zwanger is!!

@babke je hoort vaak idd dag 3 of dag 5

@charise uitslag van welk bloed? Haha
    Ik heb geen bloed laten prikken dat kan juist pas dag 3 ! Dus ik hoop dat ik maandag ongi wordt, woensdag ( dag3 ) bloed
    Prik, dat het vrijdag binnen is ( dag5) en dan direct clomid!
    Dat is mijn planning ( in hoeverre dat kan hihi)
    Zodat er niet weeeeeer een maandje verloren gaat!! :(

@weegbree ik voel continue krampen maar vnmrg half 6 nog geen bloed! Dus duim duim duim!!! Hahaha ;)

@mieks have fun in efteling!
    @all fijne zondag!!

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Oh sorry Bbibi, dacht dat je al bloed geprikt had. Vervelend dat het perse op dag 3 moet. Ik hoefde dat helemaal niet.
    Mijn eerste afspraak was toen op cyclusdag 17 ofzo, en mocht meteen bloed gaan prikken. Lastig ja. Nou dan hoop ik inderdaad dat je planning werkt. ;)

Meiden (die verstand hebben van tempkaartjes), willen jullie even een blik werpen op mijn tempkaart? Mijn temperatuur stijgt nu elke dag iets. Alleen die dip die ik heb, is al VOOR mijn eisprong. Want die dag daarna nog een echo gehad dat eiblaasje er zat. Ik heb vrijdag op zaterdag nacht mijn eisprong gehad (zeer waarschijnlijk).
    Maar denk dat FF nu een kruis gaat zetten op die dip op dag 19.
    Terwijl ik een ei heb gehad, op dag 21 denk ik zo (20 op 21 's nachts).
    Misschien dat ik nog een dip krijg ofzo, maar dit is beetje vaag natuurlijk.
    Of zal mijn ei dan nog moeten springen ofzo??

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik moest ook bloed prikken op dag drie. Toen ben ik tot dag 20 gevolgd met follikelmetingen om te kijken wat er gebeurde. Niets natuurlijk. Toen nieuwe kuur primolut gehad en de cyclus daarna kon op dag drie starten met clomid.

Hebben ze gezegd waarom je nog niet met clomid mag starten? Ik zou het vragen hoor. Wie weet is er een goede reden.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Charise ik denk dat als je temp zo blijft stijgen je ei op dag 20 was. Je zou even vooruit in kunnen vullen, dan zie je wat ff gaat doen.

9. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Geen verstand can temperatuurkaarten dus kan je helaas niet helpen...irritant he steeds maar dat gedenk, getwijfel etc..

@mieks wil je de agenda n x uppen? Wie heeft er allemaal afspraken deze week? Ik moet nog n weekje wachten nu...t komt iig wel dichterbij.xx

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Babke, ja dat heb ik toevallig net gedaan ja. Morgen weer een iets hogere temp in gevuld, en dan krijg ik een kruis op dag 20.
    Nou dan zit het wel ongeveer goed. ;)

Ja Babke, wat jij zegt, zo ging ik ook vanuit dat het bij mij zou gaan, dat ze eerst een cyclus mee zouden gaan kijken. Maar hebben ze toch niet gedaan.
    1e afspraak, intake + echo, bloedprikken en potje voor man mee.
    2e afspraak, uitslagen van bloed+zaadjes + echo. En kreeg toen meteen al Duphaston en Clomid mee.

Dus bij mij ging heel erg snel, en dat terwijl ik me de 1e x er op ingesteld had dat het wel lang ging duren. Was al verrast dat ik meteen een echo kreeg. Want iemand die ik via forum hier ken, die ook in hetzelfde ziekenhuis ging, die moest weer later terug komen voor een echo.
    Gaat dus ook over al anders.
    Ik heb dus gewoon geluk gehad. ;)

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @charise nee helaas nog niet! Geen ongi is geen bloed prikken en dus geen uitslag! Heb net wel weer wat bruin bij afvegen maar hoooop dat we het nog paar uutjes kunnen rekken! Want als
    Ik het pas savonds wordt is morgen pas
    Officieel dag 1. Dus ff rekken hopelijk lukt dat :)
    Qua temperaturen geen verstand dus kan je helaas niet mee helpen!

@babke owhh jij dus ook dag 3 prikken! Hmm hoor je toch vaker dus zal wel gebruikelijk zijn...

Meiden wat vinden jullie? Ik mocht in de buurt bloedprikken maar ik denk dat ik maar naar breda rijdt waar ik dus in het ziekenhuis loop bij feriliteit en dus op dag 3 ik bloed geef , daarna direct naar de verpleegkundige van de poli feriliteit loop en vraag of damik nu al geen clomid mee kan krijgen. Of is dat heel stom?
    Dan kan ik direct alles met haar bespreken...

@mieks zou idd fijn zijn nogmaals de afenda erin te zetten kan het ook allemaal niet precies
    Onthouden!

@weegbree voor ons komt het ook steeds dichterbij meid!!
    Nog heeeel even geduld! Voor mij nog een midweekje en jouw een weekje! We houden de moed erin he meid !!! :)

12. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    @bbibi, ik zou idd gewoon naar het ziekenhuis gaan en naar de fertiliteitsafdeling lopen. zowieso hebben dan ze het bloed iig sneller bij de hand en wie niet waagt wie niet wint! misschien helpt het wel! ik zou het iig wel proberen!!!
    ik kan ook niet wachten!
    heb net ook weer twee pendelverzoekjes uitgezet... ook wel spannend...
    heb er nu een van december 2012 jongetje en april 2013 meisje. Ik hoop natuurlijk op de eerste...! maar goed, weet niet of het echt allemaal werkt, er zijn natuurlijk geen rechten aan te ontlenen helaas :p

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bbibi ik zou dat doen al denk ik wel dat je niet gaat krijgen wat je wilt. Die assistente zal dan toch zeggen dat de arts dat moet beslissen en die is waarschijnlijk bezig. En ze willen vast je bloed afwachten bladiebla, je kent het wel. Maar wie niet waagt, wie niet wint.

14. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Hoi dames,

zie dat jullie een pco clubje hebben opgericht! Wat leuk, mag ik ook meekletsen?
    Ik weet sinds 4 juni dat ik PCO heb en heb toen gelijk van de gyn een kuur duphaston en clomid 50 meegekregen. Inmiddels 50 en 100 achter de rug en nog geen eisprong gehad helaas.
    Nu weer een kuur duphaston achter de rug en zit nu met smart te wachten op mn ongi zodat ik met de 150 verder kan. Ik moet toegeven dat ik de duphaston 5 dagen 2 tabletten heb ingenomen ipv 10 dagen 1. Ik ben vrijdag de 24e ermee begonnen en meestal word ik 2 weken na het beginnen ongi en dat weekend kwam me net even niet goed uit. Hoorde van een vriendin dat je er ook een stootkuur kan nemen van 5 x 2. Dat heb ik dus gedaan en nu afwachten, als het maar voor volgend weekend klaar is ben ik allang blij. Heb al wel een paar doorbraakbloedingen gehad, dus we zullen zien.

@Bibbi en Weegbree: wat gek dat jullie niet gelijk een dosis clomid mee krijgen, aangezien jullie al even geleden met de diagnose bekend zijn. Ik moet toegeven dat ik begin mei voor het eerst bij de gyn ben geweest, hij had toen helaas niet naar mn eierstokken gekeken. Vanwege een lange cyclus kreeg ik toen duphaston mee, moest toen op dag 3 idd bloedprikken. Begin juni weer terug, maar dan bij een andere gyn. Zij wilde nog even naar mn eierstokken kijken en toen zagen we het pcos beeld. Kreeg toen gelijk weer een kuur duphaston en clomid mee en instructies voor innemen en echo afspraken.

Ik vind wel dat je bij somme gyns op je strepen moet staan. Mijn eigen gyn, die ik gelukkig meestal heb, houdt overal wel rekening mee, maar andere gyns niet. Zij kennen je status niet en zien je vaak alleen even voor een follikelmeting. Mijn laatste FM met clomid 100 was op 3 aug. Ze zei toen dat mn eitje het weekend zou springen en dat ik de 13e bloed moest prikken op progesteron en de 14e kon ik weer terug naar mn eigen gyn. Uitslag van mn progesteron was toen niet goed en mijn gyn zei toen ook al dat ik mssn toch een latere eisprong heb gehad. Ik vond dit zo jammer, want had de 3e toen nog specifiek aan die gyn gevraagd of ik niet nog een keer terug hoefde te komen. Dit hoefde niet, als ik dus wel terug had gekomen had ik mssn wat meer duidelijkheid gehad. Omdat we de 14e dus geen duidelijkheid hadden moest ik een dikke week wachten alvorens ik begon met de duphaston, omdat er nog wel een mogelijkheid tot een eisprong was. De 24e heb ik getest en dat was negatief. Dus gelijk met de duphaston begonnen. Anders was ik nu allang ongi geweest en had ik met de volgende kuur clomid kunnen beginnen. Ik heb hier wel van geleerd en ga nu ook eisen dat ik echo's krijg tot na mijn eisprong, zodat ik zeker weet dat ik een eisprong heb gehad of dat ze eventueel mijn eisprong met een pregnyl spuit kunnen triggeren. Dus meiden, je moet echt voor jezelf opkomen, anders duurt de MMM alleen maar langer.

15. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Ik vind het wel gek dat je gelijk clomid kreeg na je eerste gesprek met de Gyn of ga je voor je 2e wondertje?
    Ik ben ook al 4 jaar bekend met PCO, maar dan een aangeboren variant(niet gewichtsafhankelijk) en wij moeten op dit moment dus ook eerst alle onderzoeken weer afwachten...
    Tja ik denk dat het puur aan het ziekenhuis en/of Gyn ligt wat je behandeltraject is en hoelang het allemaal duurt.
    Sommige die willen veel vaker zien met echo's etc terwijl andere alleen maar bloed willen prikken...echt een vast protocol heb ik nog niet kunnen ontdekken, verwarrend allemaal;);)

16. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Sorry zie net in je handtekening dat ook jullie voor nummer 1 gaan:p

17. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja idd! T gaat overal anders helaas...anders was er wellicht nog n lijn in te zien.

Maareh welkom paniekertje. Tuurlijk mag je meekletsen! Balen dat t nog niet heeft aangeslagen...hopelijk de 150 wel!

18. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Weegbree..Heb jij 10 sept de intake? Dan moet jij dus nog bloedprikken, zaadonderzoek en echo?...Of heb je dan al wel gehad?:D

19. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Klopt, heb 10 september intake bij de fertiliteitskliniek.

Ben al wel bij de gyn geweest, maar die heeft mij doorgestuurd...

janauari 2012 gestopt met de pil
    maart eerste bezoek huisarts, naar huis gestuurd met: het kan wel tot een jaar duren.
    na een gesprekje op een verjaardag over primolut en het feit dat bij een vriendin e.e.a. na een kuur daarvan op gang kwam bij de ha een kuur gevraagd. Hij was het er niet mee eens, maar mocht het toch aangezien het geen kwaad kon.
    Omdat ik me zo'n zorgen maakte mocht ik, voor de vorm, omdat hij niks verwachtte, naar de gyn.
    Die constateerde pco, maar zag wel een groter ei wat kon springen, dus klusadvies meegekregen, na een eisprong die ik goed kon merken (slijm en enorm zere tepels) en een positieve ovutest, helaas niet gelukt om zwanger te worden en dus ongesteld.
    Na de eisprong bloedonderzoek gedaan om te kijken of het echt een goede eisprong was.
    vervolgafspraak bij de gyn, ongeveer 10 dagen na mijn ongi, bloedonderzoek bevestigde eisprong, maar er was verder behalve de kralen niks te zien meer op de echo.
    volgens haar was het puur toeval dat het net een eisprong was na de primolut.
    en tot nu toe dus niks.
    Nu heeft zij me doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek waar ik een fertiliteitarts heb aangewezen gekregen.

de fertiliteitskliniek is een gezamenlijk initiatief van twee ziekenhuizen hier in de regio.

Aangezien ik dus al bloed onderzoek en echo's heb gehad ga ik er vanuit dat we vlot na uitslag van het zaadonderzoek kunnen starten. Wellicht dat ze mij nog wel een keer onderzoeken omdat het een andere arts is, maar dat weet ik dus niet helaas...

wacht vol spanning op de 10e, dan weet ik meer...

20. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Weegbree
    Ah zoo dus..vond het wat verwarrend om ik geen fertiliteitskliniek ken..bij mij is alles gewoon in het ziekenhuis..
    Hoop voor je dat het dan snelt gaat na de 10e en dat ze alles opnieuw willen onderzoeken wat bij mij wel zo is..blehh.
    Maar geduld is een schone zaak..;)
    Spannend de 10e is al vrij snel..voor mij gaat de maand september ergggg langzaam voorbij...maar hoop dan ook meteen aan de primolut te mogen beginnen..heb het al in huis namelijk...helaas mag ik er alleen nog maar naar kijken:D!

Deel Deze Pagina