Pco

Discussion in 'MMM clubs' started by Bbibi, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Als je eitje vrijdag op zaterdag nacht springt.. Dan is zaterdag gewoon 1 DPO toch? Of zondag pas?

Nouja ik ga testen op 15 DPO. Dat raad FF ook aan.
    En dat is op 15 september.
    Als ik op die dag ongi word dan begin ik de laatste dag van de vakantie met Clomid.

Ik vind het wel spannend hoor!! ;)

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    "charise spannend hoor meid nog ff geduld!
    En jij dus oooook al bekende tegen gekomen? Zoooo raar er lopen 1000- den mensen in ziekenhuis dus is dan wel ergggg toevallig allemaal hoor
    Pff maja niks aan te doen!! Bij mij ging oud klasgenoot zelf naar verpleegkundige van de poli feriliteit!! Dus ze kwam vast
    Voor hetzelfde hihi!!
    En ja leuk he van mn vader vond het zoo schattig :)
    Al had ik het graag als
    Verassing gehouden! Maar helaas ;)

Vrijdag idd drukke dag!!
    Voor mij nog 1 spannend dagje hihi!! Oja en vonde week dis eerste fm lijkt me ook spannend!

Goodnight ladys
    X

3. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

Jun 18, 2012
    2,560
    0
    36
    Noord-Holland
    Oooh charise dacht dat je al weg was maar nog even volhouden op het werk dus! Lekker vooruitzicht!!!

Zoetje veel succes vandaag!!!

Mijn dagen kruipen voorbij... Wou dat t maandag was. Hopelijk kan ik snel meepraten over clomid!

Fijne dag allemaal!!

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Iemand pijnlijke tepels vlak na eisprong? Ik hebbdat twee keer eerder gehad, maar dacht dat dat toen nog een soort ontpillen was. Volgens ff is ei vandaag maar ik heb hem denk ik gisteravond gehad. En ik voel 11 dpo al nattigheid want mijn lf was nooit langer dan tien maar schrijf mijn nod maar op 20-9.

5. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

Jun 18, 2012
    2,560
    0
    36
    Noord-Holland
    Heb een x n eisprong gehad en had toen ook megaaa zere tepels. Maar kan niet precies zeggen of t ervoor of erna was. Volgens mij zo rond de eisprong. Auw! Sterkte ermee!
    En t wordt ook steeds spannender met nods op delijst!

6. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Babke, hier nooit echt gevoelige tepels.

Nu wel echt veel nattigheid van onder. Echt erg. Alleen is t heel plakkerig, dat is toch sticky??

Bbibi, follikelmeting is ook spannend, al stelt t niets voor. Maar meer van is er iets gegroeit of niet.
    De echo zelf vind ik niet vervelend.

Fijne dag vandaag dames, ik mag zo mijn bedje weer in, heerlijk!!

Xx

7. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    BBibi: Wat goed dat jij ook Clomid hebt gekregen! Nu hopen dat het idd niet voor lange duur is en dat je er snel profijt van hebt!
    Charise: Wat lekker als je die week op vakantie bent, wordt hopelijk een prachtige week met een goed einde. Slaap lekker zometeen!
    Zoetje: Succes straks! Hopen op een mooie uitslag. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan.
    Weegbree: Het zou idd heel mooi zijn als jij ook aan de Clomid mag! Geeft toch weer een beetje meer hoop en rust.
    Mieks: Ik moet er niet aan denken om zolang alleen te zijn. Ik vind het echt heel knap van je! Hopelijk gaat het voor die tijd nog helemaal goedkomen, zodat hij met een gerust hart weg kan en jij met een gelukkig hartje thuiszit :)

Morgen is inderdaad een drukke dag, Bbibi uitslag, Charise bloedprikken en Yvetje555 en ik allebei om 08.30 uur FM.
    Ik ben wel een beetje zenuwachtig voor de eerste FM. Maar dat zal na de 1e keer ook wel over zijn..

Have a nice day, ladies!

8. jennejaan

jennejaan Lid

Sep 6, 2012
    24
    0
    1
    gastouder
    vlaardingen
    Hallo allemaal!

Ik zal me even voorstellen... Ik ben jennejaan en ben 26 jaar oud. Ik heb een dochter van bijna 8 uit een eerdere relatie. In april 2010 zijn wij gestopt met de pil. Eind 2010 werd ik zwanger! Maar kon er niet echt blij mee zijn. Helaas was dit niet voor niks en kreeg ik in januari bij de 12 weken echo te horen dat het hartje niet meer klopte. De verLoskundige sprak ons moet in. We hadden immers allebei gezonde kinderen dus het moest lukken. Eind januari kreeg ik een curretage. In oktober 2011 naar de huisarts geweest... Ik was erg onregelmatig ongesteld en het begon inmiddels erg lang te duren. Die vertelde ons dat we pas doorgestuurd werden als we meer dan een jaar bezig waren. De tijd voor de curretage telde niet mee! Uiteindelijk in maart 2012 doorgestuurd naar de gyn en in juni de eerste afspraak gehad in het Erasmus. Daar kon de gyn ons tijdens de eerste echo al vertellen dat ik hoogst waarschijnlijk pco had. Er waren, in beide eierstokken, wel meer dan 30 follikels te zien! Na het cola onderzoek inderdaad de bevestiging gekregen en primolut om de menstruatie op te wekken. Inmiddels heb ik vorige week de eerste ronde clomid 50mg geslikt. We zijn dus nu hard aan het klussen. Ik krijg geen follikel metingen. Heb over 3 weken een belafspraak om te kijken hoe het gaat. Als ik mijn menstruatie niet binnen 32 dagen krijg gaan ze er vanuit dat de clomid niet geholpen heeft. Dan krijg ik 100mg. Nu maar druk klussen en hopen dat het raak ik!

Ik hoop dat ik hier mee mag schrijven en ook mijn verhaal kwijt kan.

Oh ja mijn man is ook onderzorgd maar dat was prima in orde. Zelfs ruim boven gemiddeld.

Groetjes,
    jennejaan

9. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

Aug 15, 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jennejaan,
    Welkom!! Jeetje, dan denk je eerst dat je gewoon zwanger bent. Dan die verschrikkelijke miskraam en dan ook nog horen dat je PCOS hebt. Wat heftig! Nu ben je gelukkig al aan de Clomid en is er weer hoop. Het lijkt me wel lastig om zonder follikelmetingen te weten of er eitjes groeien en dus om te bepalen wanneer je eisprong is. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn cyclus vrij lang is (33 dagen, op dag 20 kreeg ik een eisprong).

@Babke, ik heb 2 rondes Clomid terug last gehad van pijnlijke tepels. De vorige ronde Clomid weer niet. De bijwerkingen verschillen bij mij echt per ronde.

@all, waar wonen jullie eigenlijk allemaal?? Ben wel benieuwd of er meiden zijn die een beetje bij elkaar in de buurt wonen of niet. Ik woon zelf in Appelscha, Friesland. Ik ga in Assen naar de fertiliteitskliniek (Medisch Centrum Wilhelmina).

10. jennejaan

jennejaan Lid

Sep 6, 2012
    24
    0
    1
    gastouder
    vlaardingen
    @yvetje555
    ik vind het inderdaad ook lastig zonder follikelmeting. Ik wist toen ik deze behandeling kreeg niet dat dat ook gedaan werd. Misschien vind ik dit wel prettig hoor! Je hoeft iig niet zo vaak naar het ziekenhuis.

Het was voor ons inderdaad een heftige tijd. Ik denk dat ik de klap pas ga krijgen als blijkt dat ik straks zwanger ben (we houden hoop). Nu heb ik het idee op de automatische piloot te leven. Ik heb het gevoel dat het iemand anders overkomt.. Aan de ene kant had ik daarom zoiets van misschien is het slim om even een pauze in te lassen. Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet! Laten we maar doorgaan tot het zover is! Dan hoeven we er daarna niet meer over na te denken!

11. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Welkom jennejaan. Vreemd dat je geen metingen krijgt inderdaad. Wat nu al je over reageert op Clomid en meerdere eitjes hebt. Of dat Clomid niet helpt. Stel dat je net als ik een ei krijgt van clomid op dag 22, dan is het heel onverstandig om op dag 32 met bijv. primolut te beginnen. Wat je bent misschien wel zwanger. Maar ze zullen wel weten wat ze doen.

Yvet ik kom uit Roosendaal NB. Dus echt totaal de andere kant van het land. Ik werk in Goes, dus dat is nog verder weg haha. Ik ga gewoon naar het ziekenhuis bij gynaecologie in Roosendaal.

12. jennejaan

jennejaan Lid

Sep 6, 2012
    24
    0
    1
    gastouder
    vlaardingen
    Ik begin nu een beetje onzeker te worden... Heb net gebeld en hoef idd geen FM.. Maar wat nu als ik inderdaad overstimulatie heb? Niemand die het weet! Ik zit echt niet te wachten op een drieling ofzo! Dat gaat zo ie zo niet... Ik heb al een keizersnede gehad en ben bang dat ik zo'n zwangerschap trek ik zo ie zo niet! Ik ben hartstikke klein en smal! Pfff fijn die informatie die ze je geven!

13. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Wat zeiden ze op die vraag? Je hebt best kans dat niemand overstimulatie heeft met 50 mg en dat ze pas fm doen bij een hogere dosis. Je loopt bij een dokter, dus die zal heus wel weten hij/zij doet.

14. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Mieks had 2 eitjes van clomid 50mg. Helaas geen zwangerschap, maar wij denken wel bevruchting, althans Mieks en ik dachten dat aan het kaartje af te lezen.

Mieks, rare vraag, maar was je nou bijv. heftiger ongesteld?

15. jennejaan

jennejaan Lid

Sep 6, 2012
    24
    0
    1
    gastouder
    vlaardingen
    Ze hadden overlegd met de gyn en het was niet nodig. Daar kon ik het mee doen. Dat er 2 eitjes groeien ok... Daar hebben we goed over nagedacht voor we hiermee begonnen maar 3 of 4? Ik moet er niet aan denken! Ik heb overigens van mezelf wel een eisprong. Maar mijn cyclus is gewoon erg onregelmatig.

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @jennejaan welkom hier!! :)

@charise nou vind zon fm wel spannens hoor ;)
    Krijg je toch te horen of de clomid aanslaat of niet!! Dus is toch wel ff een spannend momentje! Hihi

@babke en jennejaan, ik krijg ook alleen deze ronde fm hoor daarna kreeg ik ook voor maanden mee en moet ik maar bellen als ik zwanger was zei ze :)) hahaha

@weegbree nog ff aftellen meis!! :) het is voor jouw bijnaaaaa zo ver! Het is al donderdg dus de laatste lootjes meis! En een heerlijk lang weekend voor jouw !!!

@ zoetje hoe waa het meis? Al geweest? Mijn duimen draaien nog voor jouw!!

@ycetje ik kom uit breda vlakbij iig! Haha en dat is vlakbij babke!!
    Maar wij lopen niet in hetzelfde ziekenhuis want ik ait bij het amphia ziekenhuis afdeling feriliteit!

@bijwerkingen clomid: hoe snel krijg je last van bijwerkingen? Ik mag nog niet te snel juichen maar heb nerggggens last van!! Heerlijk!! Procera des te meer nu echt niks! Al baard me dat wel een beetje zorgen of dat dus wel iets gaat doen?? Hmm spannend! Vandaag de 2e

17. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

Jun 18, 2012
    2,560
    0
    36
    Noord-Holland
    @jennejaan, welkom!

Kom uit Twente en ga naar de fertiliteitskliniek in Hengelo.

Is er al nieuws van Zoetje?

18. liefsd

liefsd Actief lid

Sep 5, 2012
    377
    0
    0
    Jennejaan: Wat een heftig verhaal zeg! Zoiets hoopt niemand ooit mee te maken.
    Wel gek inderdaad dat je geen FM krijgt. Lijkt me heel lastig om het goed te bepalen, je wordt dan volledig op jezelf aangewezen. Sommige vrouwen voelen vrij veel in hun eigen lichaam, dan is het niet zo erg, maar ik voel bijvoorbeeld helemaal niks (alleen vaak last van buikpijnen).

Yvetje555: Ik woon in West-Friesland Haha ;) Ik ga naar het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk.

Bbibi: Ik heb direct de eerste dag al last van bijwerkingen. Beetje zweverig en snel emotioneel! Ik moet toegeven dat ik het met de Duphaston meer had dan met Clomid, maar toch voel ik me al vrij snel ‘anders’ worden.

19. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Bbibi, ik krijg nog een ronde fm en dan moet ik het ook verder zelf uitzoeken hoor. Als mijn cycli dan langer worden of clomid doet zijn werk niet meer, moet ik weer terugkomen.

Mijn bijwerkingen startte pas op dag 3 denk ik. Dus dag 5 van de cyclus zeg maar. En de laatste bijwerking (tepels even niet mee geteld, want ik dnek neit dat dat daar aan ligt) had ik vorige week vrijdag. Ik had het volgende:

Opvliegers: tijdens slikken en 1/2 dagen erna
    Warrig/dement: na het slikken tot cd 15.
    hyper: weet niet precies wanneer het begon maar tot cd 15
    Heel moe: op cd 15
    Slecht slapen: tot cd 13/15 denk ik.
    Veel plassen/vocht verlies: tot cd 9 ongeveer

Dan heb ik ze wel gehad denk ik.:D
    Succes dames ;), maar relas, ik ben er al achter, dat ik een uitzonderingsgevalletje ben bij 50 mg al zulke bijwerkingen.

20. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

Jun 18, 2012
    2,560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoe lang mag je eigenlijk clomid gebruiken? ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het 6 maand gebruikt mag worden?

Share This Page