Babke: Wanneer weten ze dan dat Clomid zijn werk niet meer doet? Ik voel bijvoorbeeld niet of ik een eisprong krijg of niet. Dat gaan ze toch checken bij de FM? Of haal ik nu iets door elkaar?
Ik vind het wel vreemd... Maar ja we zien het wel. @babke ik krijg helemaal geen meting. Ik neem aan dat de eerste ronde het belangrijkste is. Dan kunnen ze zien of het werkt. Ben geen dokter helaas dus weet t niet maar kan me dat zo voorstellen. @liefsd ik voel inderdaad ook niks. Op wat gerommel in mijn buik na. Het enige wat ik wel heb is last van borsten, buik alle zwangerschapskwalen voor in ongi ga worden! :S
Mijn bijwerkingen net nog opgesomd, dus als je nieuwsgierig bent even terugbladeren, want heb mijn berichtje gewijzigd Ik had geen eisprong, daarvoor wel, maar pas op cd25. Nu is mijn ei op cd 22, maar als dit nu steeds later wordt of als hij wegblijft. Als ik geen eisprong heb, wordt ik ook niet ongesteld. En ik temperatuur, dus ik kan goed bijhouden of ik een eisprong gehad heb. Als het goed is schiet de komende dagen mijn temperatuur omhoog naar 36,8-37 graden.
@weegbree ja klopt! Staat in de bijsluiter! Maar daar staat ook dat je het niet mag gebruiken zonder directe controle! :-S
@Jennejaa, wat voor mij een goed graadmeter is is mijn afscheiding. Na mijn menstruatie voel ik elke dag in mijn vagina aan de baarmeodermond. Die knijp ik zachtjes tussen 2 vinger. Als je je vingers er weer uit haalt, blijft er wat achter. Is dit wit gummy achtig, korrelig, dan komt je eitje nog niet. Wordt dit dunner en lijkt het op water dan komt je eitje eraan. Dan kun je het ook tussen twee vinger op en neer bewegen. Het is wat slijmerig en als je je vingers dan van elkaar af haalt wordt het een draadje. Als je merkt dat het echt heel veel wordt, zit je heel dicht op je ei. Zodra het bij mij goed waterig wordt, ga ik starten met ovulatietesten. Kijk maar eens op d elink van mijn kaartje. Dan zie je W voor watery staan en E is eiwit, dat is die slijmpiek zeg maar. De + en - eronder zijn de uitslagen van de ovulatietesten.
Ik heb ook gehoord 6 maanden, maar je hoort ook vaak dan ziekenhuizen je gerust een jaar laten rommelen. Je baarmoederslijmvlies wordt er dunner van. Daarom is het heel fijn als je al goed reageert op de lagere dosis van 50 mg.
Van de clomid heb ik ook wel bijwerkingen hoor! Ik kan het ene moment de hele wereld aan en het andere moment voel ik me net een klein meisje in een put. Ook heb ik ontzettend veel trek in patat nu! Pfff! Weet alleen niet of dat met de clomid te maken heeft maar normaal nooit gehad dus denk het haast wel...
hihi, ik heb ook zin in patat!! maar geen clomid nog...! wel balen hoor jennejaan dat je niet gemonitord wordt, ik hoop dat ik dat wel krijg. maar zoals al aangegeven kun je ook een hoop zelf beoordelen met slijm, temperatuur en ovulatietesten... Succes iig!
pfff babke, jij hebt er wel een ingewikkeld patroon van gemaakt van je grafiek zeg! ik ga ook starten met temperaturen zodra ik start, kan wel zijn dat ik tzt nog wel ff uitleg van je vraag als je me wilt helpen?
Ja, dat is natuurlijk ook nog een optie. Thanks Maar ik heb weleens gelezen dat PCO en ovulatietesten niet zo goed samen gaan, omdat je niet echt een vaste cyclus hebt. Temperaturen ga ik voortaan ook maar doen, altijd handig om het wat duidelijker in beeld te krijgen allemaal. Hmmmm... patat? Lekker!
Vind je, ik vond het wel een mooi repeterend patroon haha. Maar ik heb altijd rocky mountains voor de eisprong, dus ben het gewend. En eitje is altijd op 36,6 graden ook handig.
bedankt voor jullie tips! Ik kan helaas geen ovu testen gebruiken. Die geven bij mij om de een of andere reden niks aan terwijl ik volgens bloedwaardes wel een eisprong gehad heb... Temperaturen heb ik nog niet gedaan. Er werd mij verteld dat je dit sochtends moet doen voor je opstaat en ook op een vast tijdstip. Aangezien ik de ene keer om 6 uur opsta en de andere keer om 9 uur leek mij dat niet zo handig. Misschien toch maar gaan proberen dan. Dan maar de wekker iedere dag om 6 uur... Of is dat niet nodig? baarmoederslijm ga ik ook proberen! Thanks voor de tip!
Het zijn wel heel veel grafieken, lijnen en woorden, Babke! Wat goed dat je er zoveel verstand van hebt, kunnen we nog wat van leren!
Meiden ik dacht dar ik veel schreef maar zelfs ik hou het niet bij! Ahahaha! @babke de klachten die jij beschrijft heb ik sowieso al dagelijks van mijn Me/cvs dusja geen verandering dus voor mij hihi... @liefd jij dus ook meer klachten van het opwekken van de menstruatie als van de clomid? Fijn dan ben ik niet alleen hihi
Oh kijken jullie daarnaar haha . Nee joh, je moet de grafiek eronder pakken. Die grafiek met al die lijnen zijn alle grafieken die ik ooit had in 1 grafiek. De nummertjes eronder geven de cyclusdag aan en de nummertjes erboven de datum en de zijkant de temperatuur. Scroll je nog verder naar beneden zie je oude grafieken en dan zie je duidelijk dat de temperatuur hoger wordt na de eisprong.
Hoi Charise, Bij welk ziekenhuis zit jij? Want wat jij beschrijft komt mij namelijk heel erg bekend voor. Je mag het me ook pb-en hoor. Is mssn ook wel zo fijn. Ben benieuwd, maar denk dat je in hetzelfde ziekenhuis als mij loopt
Hallo dames we zijn net terug van het ziekenhuis. Bloeduitslagen van mij waren allemaal goed slijmvlies was dun nu dus mag vanaf vandaag aan de clomid en dan volgende week terug voor een echo om te kijken of het al wat gedaan heeft. Uitslag van man lief was minder goed zaad was niet helemaal top Maar goed genoeg om mij te bevruchten ik zag aan hem dat hij er best mee zat maar goed je hebt er maar 1 nodig toch. Hij heeft wel meteen zijn pakje shag weg gegooid en stopt met roken super! Mischien dat ook kwam omdat hij 3 maanden geleden veel stress op het werk had. Maar ik ben blij dat ik mag starten met clomid nu hopen dat ook effect heeft.
Zoetje: Wat goed om te horen! Hopen dat clomid snel aanslaat en zijn werk doet, en dat er 1 visje goed zwemt, hihi! Jammer dat het niet helemaal top is, maar gelukkig is het niet heel erg en kan het allemaal nog goedkomen met clomid. En dat hij stopt met roken is helemaal super! Mijn vriend is gelukkig ook gestopt ondertussen (hij vond het eerst onzin, totdat hij op internet las dat het wel degelijk zijn vruchtbaarheid kan verminderen. Toen schrok hij en wilde toch wel stoppen hihi)