Hoi meiden, Ik ben het hele weekend offline geweest, omdat ik zaterdag voor het eerst tante ben geworden van een lief neefje! Mijn schoonzus was zwanger en al een week eerder uitgerekend, maar kwam dus pas afgelopen weekend. Hartstikke mooi en lief om te zien, maar toch ook confronterend. @Charise, spannend zeg!! Misschien wel zwanger. Nu eerst lekker op vakantie en wie weet... @Weegbree, succes straks!! Ik ben benieuwd, kan me heel goed voorstellen dat je het spannend vindt. @2dewolk, welkom!! Ik kan me goed voorstellen dat je nerveus bent voor de eerste afspraak, maar dat is nergens voor nodig. Toen ik mijn eerste afspraak had, vertelde ik dat ik een half jaar niet ongesteld ben geweest. Om te checken of het beeld bij PCOS hoort, ging hij vragen: heb je last van acne, overbeharing? Dat had ik dus ietsje meer als anders, dat betekende dat je teveel mannelijke hormonen hebt. Als je last hebt van lekkende borsten, dan heb je teveel vrouwelijke hormonen. Beide beelden passen bij PCOS. Om er achter te komen of het werkelijk zo was, heb ik een inwendige echo gehad om te kijken hoe de eierstokken eruit zien. Daar zaten heel veel eitjes in, wat dus duidt op PCOS. Dat is de zogenaamde kralenkrans. Ik gebruik nu 4 maanden Clomid. Eigenlijk is dat niks anders dan een stofje dat gestuurd wordt naar je hersenen om een hormoon meer aan te maken. Maar omdat dat zo specifiek gestimuleers wordt, kun je last krijgen van bijwerkingen: opvliegers (zoals ik), maar ook stemmingswisselingen. Toen ik te horen kreeg dat ik PCOS had, kreeg ik de volgende folder mee, misschien heb je er iets aan: http://www.nvog.nl/sites/files/0000000109_pcos_.pdf Natuurlijk wil ik jullie ook graag vertellen hoe de samenlevingstest was afgelopen vrijdagochtend. Hij was negatief. Dat had ik eerlijk gezegd ook gedacht, want volgens mij had ik ook nog geen eisprong gehad. En zodra er geen eisprong is, laat de baarmoeder ook geen zaadcellen toe. En dan kun je wel meten hoeveel cellen er zitten, maar dat heeft niet zoveel zin. Er zat dus ook niks. En het is niet een 100% betrouwbare test inderdaad. Eigenlijk moeten ze meten hoeveel zaadcellen er in de eileiders zitten, maar dat kunnen ze niet meten, dus kijken ze alleen bij de baarmoedermond. Nou ja, wel een teleurstelling maar ik had dit bericht ook verwacht. Ik had een andere arts dan normaal en deze arts zei al: de timing van deze test is waarschijnlijk niet echt goed. En ze zei ook: misschien is het goed om ook het zaad van je man te testen. Dat hadden wij zelf ook al gedacht. Ik heb ook een inwendige echo gekregen en daarop zag je inderdaad dat ik nog geen eisprong heb gehad. Het ei was 21 x 30 mm. En normaal springt het ei dus, maar mijn ei groeit altijd door tot 40 mm. Maar dat is niet helemaal de bedoeling, zei de arts. Maar ik weet niet of ze daar nog iets mee doen. Morgen moet ik weer naar de gyn om weer te kijken voor een inwendige echo: eens kijken hoe het zit met die eisprong. Ik voelde vannochtend wel aan mijn baarmoedermond dat hij iets zachter begint te worden. Mn man en ik hebben gisteren ook goed geklust. Maar ja, misschien dus wel te vroeg. Maar hij is vanochtend weer vertrokken naar Duitsland waar hij tot donderdagavond zit. Nu maar hopen dat de eisprong óf al is geweest óf op zich laat wachten tot donderdagavond........
Yvetje, dat van die timing is niet helemaal waar volgens mij. Bij ons in het ziekenhuis doen ze die samenlevingstest voor je eitje springt. Na de eisprong is het "gastvrije" slijm namelijk weg. Bij mij hebben ze op maandag de test gedaan en het eitje sprong op donderdag. Mijn eitje was toen 21x13,5 mm. Ik had toen al wel veel vruchtbaar slijm. Heb jij dat ook?
@babke ik snap je terug houdenheid hoor! Zou ik ook doen... Voor je jezelf helemaal boij en gek maakt voor misschien wel niets. Dat is toch een stukje zelf bescherming uiteraard. Maar aan de andere kant moet je het natuurlijk wel proberen positief in te Zien en hoop te houden ( al weet ik is dat vaak moeilijk) maargoed ... Er zit een kans in dat het dik raak is! Maar fijn dat je er zo rustig onder kan blijven. Super knap. @ yvetje proficiat met je neefje leuk hoor! En jammer van samenlevingstest zeg... Baaalen... Maarja wat je segt het kan verkeerd getimed zijn. Maar gaat alles meteen dood als je geen ei hebt? Raar... Ze zeggen toch altijd al heb je 5 dagen voor je ei sex gehad dat je nog steeds zwanger kunt zijn door het zaad wat overleefd dus dat zou dan toch niet mogelijk zijn? Of ben ik nou gek? Ik hoop voor je dat hij gesprongen is morgen dan ben je nog optijd! En anders...? Werkt je man in duitsland? Iedere week weer? Vervelend time zeg! Dan vd week nogmaals naar huis hahaha
Sorry, zie nu pas dat jouw ei altijd verder doorgroeit. Ja dan zijn ze inderdaad te vroeg geweest. Sorry, ik houd mijn lip al
Hoi dames daar ben ik weer. Vandaag follikelmeting gehad en er was helaas nog steeds niks te zien. Clomid 50 mg dus geen effect gehad Nu weer provera en later clomid 100 mg pfff
@fren balen meis! En zoals behake zegt kan het ook niet nog komen want bij babke duurde het ook wat langer voor hij volgroeit was? Tis klote meis! Hopelijk slaat de 100mg wel meteen aan
Hi Ladies! Jeetje, wat is er alweer veel geschreven! Ik zal proberen om het ff bij te werken, hihi. Alvast mijn excuses als ik iets of iemand vergeten ben . Charise, hele fijne vakantie meid! Veel plezier, geniet ervan en kom zwanger terug! Hihi Mieks, wat gek van je temperatuur. Hopelijk betekent het dat er iets goeds in je lichaam gebeurd! 2dewolk, helaas ook welkom! Ik kreeg op de eerste afspraak een inwendig onderzoek en een echo om te kijken hoe het eruit zag. Ik moest ook bloedprikken en een aantal formulieren invullen met gegevens over mijn cyclus en dergelijke. Verder gebeurde er bij mijn eerste afspraak niet zo heel veel. Ik kreeg wel direct te horen dat ik PCOS heb. Ik ben hartstikke slank en er zit geen vetje aan mijn lichaam. Wel heb ik veel last van acne, overbeharing etc. Ik zit nu aan de eerste ronde Clomid, voor mij nog afwachten of dat überhaupt aanslaat (50mg). Bbibi, heel veel plezier! Ik had nog niet gereageerd op je vervelende berichten, maar er zijn inmiddels alweer zoveel berichten overheen dat ik alleen nog een dikke * knuffel* kan geven en kan zeggen dat ik er van overtuigd ben dat jij ook een keer mama wordt! Babke, ik hoop zo dat het bij jou is gelukt! Ik denk aan je Yvetje555, Gefeliciteerd met je neefje, helemaal leuk! Ik ben 9 weken geleden ook voor het eerst tante geworden van een nichtje! (mijn schoonzusje was ook zwanger) Zoooo lief!! Jammer dat de samenlevingstest negatief was. Hopelijk komt het deze week alsnog goed! Fren, jammer dat het niks is geworden. Volgende ronde hopelijk meer geluk! Het wachten duurt alleen zo lang he .. Weegbree, heel veel succes straks! Ik denk aan je en duim voor je. Ik snap dat je heel erg zenuwachtig bent, maar gelukkig heb je straks wel meer duidelijkheid! *knuf* Allen, vanmorgen een tweede FM gehad. Grootste eitje is nu 13mm, groeit dus echt heeeeel langzaam. Vrijdag om 09.40 uur weer een FM. Hopelijk zet ie door en krijgt ie deze week nog een groeispurt, anders heeft de 50mg bij mij ook niet echt geholpen. Eerst maar weer eens afwachten tot vrijdag. Bedankt voor jullie lieve succes-berichtjes! Ik haal er veel positieve kracht uit om te blijven lachen!
@Babke, ja ik denk inderdaad dat de timing van de samenlevingstest niet goed was. Morgen moet ik dus weer heen, toen vroeg ik: dan weer een samenlevingstest?? Nee, zei ze, dat heeft niet zoveel zin aangezien we niet precies weten wanneer je eitje springt. Normaal springt hij als hij groter wordt dan 20 mm, maar bij mij dus niet..... En het vruchtbare slijm....tja, ik weet niet zo goed hoe ik dat kan bepalen?? @Bbibi: ik weet eerlijk gezegd niet of alle zaadcellen meteen dood gaan als je nog geen eisprong hebt. Je zou zeggen van niet, aangezien je altijd het beste iets voor je eisprong kunt vrijen. Maar dan denk ik: mijn baarmoedermond zat in het weekend nog behoorlijk dicht, komen daar dan alsnog zaadcellen doorheen? Mijn man werkt tijdelijk in Duitsland. Hij is bij een keukenfabriek de showroom opnieuw aan het opzetten, hij is keukenmonteur en verkoopt zelf ook keukens. Het is dus tijdelijk, deze week t/m donderdag, volgende week nog 3 dagen en de week erop ook nog 3 dagen, dan blijft hij lekker thuis. Wel fijn, want het is zo'n gedoe met plannen nu. Hij vroeg nog: moet ik maandagavond nog thuis komen?? Ik zei: joh, dan blijf je heen en weer vliegen. En volgens mij is de kans zo groot dat die eisprong op zich laat wachten, net als de vorige keer. Dus ik heb gezegd dat het niet hoeft en als we dan te laat zijn, naja, dan is dat dikke pech. @Fren: balen zeg dat je eitje niet is gegroeid. Bij mij werkte 50 mg ook niet, maar een dosis hoger kan meteen een andere uitwerking hebben hoor. Dus er is hoop!! @liefd: ik had de vorige ronde op mijn 13e dag ook een ei van 13 mm. En 3 dagen later was hij al 19 mm. Dus het kan nog goed groeien hoor!
Ik zal nog even de agenda bijwerken. Fren, weet je al wanneer je weer met provera mag beginnen? Agenda 10-09 Weegbree 14.00 afspr. Fertiliteitskliniek 11-09 Yvetje555 - Follikel meting 8.30 uur 13-09 Babke - Bloedprikken Progesteron 14-09 Bbibi - Follikel meting en uitslag bloed (schildklier) 14-09 Paniekertje - Follikel meting 14-09 Liefsd - Follikel meting 9.40 uur 15-09 Charise - Nod datum 16-09 Mieks - Follikel meting 10.30 uur 19-09 Babke - Uitslag bloedprikken (progesteron) 20-09 Babke - Nod datum 21-09 Charise - Uitslag bloedprikken (progesteron) 24-09 Merel Uitslag bloed- en zaadonderzoek
Yvetje555, hope so! Ze zeiden in het ziekenhuis ook al dat ie nog een groeispurt kon krijgen, dus daar ga ik dan voor! Hihi, en anders is het pech hebben, dan hopen dat ik de volgende ronde een beter eitje heb. Maar voor nu ga ik er maar even vanuit dat ik vrijdag een mooi groot eitje zie! Thanks
zo zo Ik ben het hele weekend niet op zp geweest heb heel veel nagelezen! @Weegbree..hoe was het vandaag bij je afspraak? @Bbibi..wat een rotnieuws meid! Hopelijk goede medicijnen tegen de trage schildklier..maar niet roken hoor ik ben er ook mee gestopt en das ook niet makkelijk...misschien een andere afleiding voor de stress? @babke: Hopelijk zwanger meid!! @Charise.. fijne vakantie hoor, geniet ervan en hopelijk met een posi test terug! @Fren..jammer dat 50mg Clomid niet aanslaat..hopelijk de volgende ronde met 100 mg meer geluk! @all..bij mij geen nieuws..haha saai he? Ik wacht nog steeds op de 24eeee
@liefsd thanks meis! Lief van je dat je er nog even op terug komt! We zijn nu onderweg naar CP ! Chihuahua op schoot iphone in de hand Lekker op zp-pagina, man naast me en lekker weer? Wat Wil een mens nog meer? Uhhh papa & mama worden hihi Leuk dat je ook net tante bent geworden! Proficiat! En jij dus met mij vrijdag fm meting spannend!! 13 is toch wel prima ofniet? @yvetje owhh op die manier... Is jouw man ZZP-er of werkt hij wel voor een baas? Fijn dat hij wel naar huis kan komen indien nodig Hopelijk springt hij gauw en is je moeite allemaal niet Voor miets geweest! En alle zaadcellen dood zal dan toch niet? Miss zitten die voor de baarmoedermond te wachten tot die open gaat ofzo? Of klinkt dat heel stom? Hoop iig dat het goed Komt bij je Hier dus onderweg met een gemengd gevoel... Eigenlijk zin in vakantie! Maar toch wil ik dat het heeeel snel vrijdag wordt! Heel stom! Gister voor het eerst alvast Maar geklust... Voor wie weet een hopelijk ei! Kan niet Vroeg genoeg beginnen hahaha @weegbree hie was het meid
@merel nee ik houd nog even vol... Ik ben 20feb gestopt Met roken tegelijk met de pil ! Ik dacht dan kan mijn lichaam vast van bekde afkicken! Zodat dat niet meer hoeft als Ik zwanger ben! En hoop idd ook dat ik snelsnelsnel terecht kan bij een internist en snel aan de medicatie kan
Bbibi, wat gaaf dat je ook een chihuahua hebt! Ik ook! Nu iedereen het hier over FB hebt, wordt ik toch ook wel erg nieuwsgierig hoor, kan je me een PBtje sturen? hihi. Maar klinkt allemaal erg lekker, geniet ervan! Ik weet niet precies hoe groot de eitjes moeten zijn, de 'echo-mevrouw' zei iig dat ie niet zo snel groeit en eigenlijk al groter had moeten zijn. Maar ze zei ook dat er nog een groeispurt kon komen, dus vandaar dat we vrijdag nog een keer gaan kijken. Hahaha, lekker klussen is nooit verkeerd toch! Geniet ervan meid, je hebt het verdiend!
@liefd ik ben nooit goed In die link versturen en zeker nie via mobiel! Maar Als je mij via pb een link stuurt kan ik je wel voa mijn mobiel toevoegen!! En jaaaa toevallig jij dus ook al mama van je chihuahua hahaha! Ik en mijn man noemen elkaar Ook papa en mama van Noa (hond) En jaaa wij gaan lekker genieten dus komt zeker goed !! Ik zie je pb wel verschijnen
Haha, ja dat zeggen wij ook altijd! Onze chihuahua heet Hummer. Een black&tan reutje, echt een lieve schat. Volgend jaar februari mag hij een vrouwtjes-chihuahua dekken! Ik heb je een PBtje gestuurd (maar linken lukt mij ook niet, zit meestal ook op mn iphone, en op de pc weet ik ook niet hoe dat werkt, hahaha).
Heb je al toegevoegd !! Wij hebben een chocolade langharig teefje Zoooo blij met haar!! Heb jouw hondje net al gespiekt! Ik kon nu ik je had toegevoegd maar 3 fotos bekijken waaronder 1 afbeelding en 2x je chinuahua ! Lief hoor
Meiden ben godzijdank veilig aangekomen. Vond het 10 x niets haha. Het is hier verder heerlijk!!! Kom gauw nog ff reageren binnenkort hoor. Xx