He LW, beter laat dan nooit nog een reactie! Als ik jou was zou ik temperaturen. Dan kun je zelf een beetje in de gaten houden of je eisprong wel geweest is. Dan valt het neit zo tegen als de uitslag op dag 21 bijvoorbeeld negatief is. Die uitslag duurt trouwens altijd wel even hoor, dus die heb je dan nog een paar dagen later. Het gaf mij veel rust dat ik emt temperaturen zag wat mijn lichaam deed. Ovulatietesten zou ik ook doen, want dan weet je dat je eitje komt. Ik vind 6 trouwens wel weinig, ik zou er zeker 10-12 nemen. Mijn ovulatie was pas op cyclusdag 22. Dus ook gewoon doorgaan totdat je echt de uitslag hebt van dat bloedprikken. Je begint op cd3, om dat sommigen vrouwen heel snel reageren op clomid en ik denk dat de progesteron goed uit je bloed moet zijn van de vorige eisprong of de provera/primolut of Duphaston. En over je berichtje bij het andere forum. Ik zou eens met iemand gaan praten meis. Iemand van de thuiszorg of maatschappelijk werk. Je bent er zo mee in de knoop, dat is niet leuk voor jezelf en voor anderen ook niet. Dat je niet op kwaamvisite kan is toch onwijs zonde en jammer? Je hebt hulp nodig om die neerwaartse spiraal te ontlopen. Ondanks dat ik wat moeite heb, geniet ik onwijs van kindjes van anderen. Ik ben nu eenmaal gek op kinderen en gun het een ander ook. Het enige waar ik soms moeite mee heb zijn mensen die heel luchtig over ons probleem doen (je zult er wel teveel mee bezig zijn) en die in een wip zwanger zijn en waarbij echt alles al voor de wind gaat zeg maar. Echt meis, probeer plannen te maken. Wat wil je nog zolang je geen kindje hebt? Reizen, sparen, nieuwe meubeltjes, ander auto, etc. Wij hebben zoveel wensen en ik probeer me daar op te focussen. Zoek projectjes wat je leuk vind, richt je op je hobby. Ik heb 1 supriseparty die ik regel en een geheim cadeau voor een ander feest en ik fotografeer graag. Dan ga ik echt daar in op. Heerlijk even niets anders. Succes!
Babke, ik ben inderdaad ook getest op chlamydia. Weegbree, dat is dan inderdaad niet te missen! Go for it! Allen, ik ben vanmorgen weer naar het ZH geweest voor een 3e FM. Ennn, jawel!! Mijn dag kan niet meer stuk! Ik heb (waarschijnlijk voor het eerst in mijn leven) vandaag of morgen een eisprong! Ik had een eitje van 24mm welke op springen staat, mijn baarmoederslijmvlies is 10mm dik en dat was allemaal super. Ze wenste me een heel fijn weekend met een dikke vette knipoog! Vanmiddag wordt ik gebeld of ik over 10 dagen voor progesteron moet prikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Misschien hoeft dat niet, omdat het nu zo duidelijk was dat ik een eisprong krijg. Ik krijg een recept om voor 4 maanden clomid te halen. De dosering was goed (waar ik echt mega blij mee ben, want reageerde best heftig op de hormonen). Ze zei dat ik niet teveel hoop moest hebben op een zwangerschap, omdat de kans evengoed maar 15% is .. Maar ik ben allang blij dat mijn lichaam reageert op de clomid!
@all: wat wordt hier gekletst he! Teveel om bij te houden! @hier: Ook goed nieuws aan deze kant: ik heb een ei!! Ik zit nu op CD 11 en hij is al 16 mm. Hij kan vant weekend al springen en anders in de loop van volgende week. Dus vant weekend sowieso maar een de klus dan. Zondagavond sowieso, want ik moet maandag voor een echo en samenlevingstest, spannend! Maar ik ben o zo blij dat ik eindelijk een eitje heb! Nog nooit op CD11 al zo snel iets gezien, dus dit moet een goed teken zijn toch? Daarnaast was het zaadonderzoek van mijn man echt super! 57%! Mijn dag kan niet meer stuk! Hopelijk voor de andere meiden ook goed nieuws!!
@liefsd, oh wat super voor je! Lijkt me een heel fijn gevoel. Is die 15% kans trouwens de kans op een zwangerschap bij gebruik van clomid? Had gehoopt dat dat iets meer zou zijn.... @paniekertje, goed vooruitzicht dus! Spannend ook maandag. Dat zijn een paar drukke dagen voor de boeg!
Peony, Ja ik denk dat ze daar op doelde. Ze zei gewoon zeer duidelijk: 'Heb niet direct te veel hoop, want met een goede eisprong is de kans evengoed maar 15%.' Ik gaf eigenlijk meteen als antwoord dat ik heel nuchter ben en allang blij ben dat de clomid heeft aangeslagen. Maar dan ga je naar je werk en begin je erover na te denken.. Nu vraag ik me inderdaad af of het wel klopt. Ik zal eens kijken of ik er iets over kan vinden op internet. Maar ik ga van het weekend gewoon lekker klussen en wacht het rustig af
Dit heb ik net gelezen: De kansen op een zwangerschap met behulp van Clomid liggen niks hoger dan zonder Clomid. Clomid zorgt voor een eisprong en bevordert verder niet de kans op een zwangerschap. Als je een goede eisprong hebt, de zaadcellen zijn goed en alle andere factoren zijn prima, dan heb je per cyclus ongeveer 15-20% kans op een zwangerschap.
@liefsd, oh ok! Dan valt het idd nog wel mee. Maar je weet met clomid iig wanneer ongeveer en óf je een eisprong hebt. Je kunt dus iets gerichter aan de slag. (of je moet van jezelf natuurlijk al een cyclus die met de klok gelijkloopt of je eisprong voelen oid). Oehhhh spannend voor je! @babke, las dat je het al vaker hebt over tempen. Is dat iets wat je iedereen zou aanraden? Zit te twijfelen of dat mij zal helpen en wanneer ik dan evt. zou moeten beginnen! Kan me voorstellen dat het nu nog weinig zin heeft aangezien ik al bijna op dag 120!! zit! Misschien zodra ik ongesteld ben geweest met provera ofzo? Voel me trouwens al ruim een week beroerd. Heb de griep en ben snotverkouden! Heb de hele nacht mn man wakker gehouden door mn gehoest! Zijn meer mensen om mij heen die ook ziek zijn... jullie zijn nog niet geveld?
@weegbree suuuuper nieuws meid! Ik zeg dagelijks! Liever 1 zaadje optijd als veel goede te vroeg of te laat! Dus ik zou zeggen als jullie het niet vervelend vinden iedere dag! @paniekertje goed nieiws meid! @liefsd wauwwwww geweldig nieuws!!! Ik hoooooop zo dat ik dat ook krijg! Welke dag zat jevandaag? Klus ze @lw85 mijn eerste keer clomid idd! Kans is nihil op een ei ivm schildklier die niet Goed Is! Vandaag uitslag van schildklier en dus FM Jongens ik hoop zoooo op een ei dan looen er echt veel meiden gelijk (liefd , paniekertje, weegbree, yvetje, hopelijk zoetje en ikke ) Ik ben zoooooo zenuwachtig en mijn man ook! Terwijl die altijd de nuchterheid hem zelf is.. Haha nog een ruim uur! Wachten duurt zo lang zucht...
Peony, dat lijkt mij dus ook. Ik weet nu dat ik m'n eisprong eraan komt, dus kan je veel gerichter te werk gaan. Anders ging je regelmatig aan de klus, maar weet je nooit zeker wanneer de eisprong was (die uiteindelijk bij mij er dus helemaal niet was!) Bbibi, allereerst van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Op naar een volgend liefdevol jaar, met hopelijk volgend jaar een trouwdag met z'n 3tjes! Ik zit vandaag op dag 17 en m'n eisprong komt dus vandaag of morgen, zit nog redelijk op schema dus. Ja, het viel mij ook al op dat er nu heel veel meiden gelijk lopen, toevallig en leuk! Ik wens je heel erg veel succes voor zometeen! Hopelijk krijg jij ook supergoed nieuws vandaag. Ik ga voor je duimen! *knuffel*
Gefeliciteerd met je trouwdag bbibi!! Ik ben ongesteld geworden, ga dit gewoon als dag 1 rekenen en zondag beginnen met de clomid!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!! Xx
@paniekertje! wat een fijn nieuws zeg! doe je best, lekker broeden op je ei hihi! @15% volgens mij is het bij elke eisprong 15% kans, ongeacht of het met of zonder clomid is. Bij ivf is het iig ook 15% kans. volgens mij is het zo dat als ze je eisprong gaande krijgen je net zoveel kans hebt als een ander duss..
@Bbibi: Heel veel succes, ga duimen voor je meid!! @Charise: Balen meid, had het zo gehoopt voor je. Maar idd, nieuwe ronde nieuwe kansen. Je hebt iig een eisprong gehad en dat is op zich ook al goed nieuws!
Charise, jammer zeg! Wel goed dat de clomid iig gewerkt heeft, zodat je nu inderdaad kunt beginnen met een volgende ronde. En als je nou elke maand 15% kans hebt, ben je vast binnen 7 maanden zwanger! Hihi Weegbree, ja klopt hoor wat je zegt. Heb ik inderdaad ook al gelezen. Maar ik wist het eerst nog niet, toch goed om te weten
@ alle andere dames met goed nieuws: succes met klussen dit weekend, dat er maar heel veel concepties mogen plaats vinden
Babyboom over negen maanden @mieks lekker aan het genieten in Scheveningen? @bbibi, succes met je laatste half uurtje wachten! duimduimduim
@liefsd super lief van je! Thanks meissie! En netjes hoor op dag 17!! Ik zeg vanaaf en morgen en voor de zekerheid zondag maar ff goed klussen meid! Hihi! @ charise thnx wijffie! Wat balen voor jouw zeg! !! Nu dus echt ongi! Klote weer zeg pfff! Maar goed je weet dat de clomid sowieso werkt! Je nu een mooie cyclus hebt dussss grote kans op een snelle zwangerschap meis!!! @ paniekertje ik hoop het ook! Dankjewellll ! @ weegbree bahh zit in auto! Nog 15 min dan moet ik! Ben zooo misselijk van de zenuwen niet normaal! Hoop dat ik ook nieuws krijg dat ik met jullie allemaal mee kan klissen dit weekend hahaha Meiden spannend duim voor me! Jullie horen het met een uurtje denk!!!
@Bbibi gefeliciteerd met jullie trouwdag! @Charise, ah balen. Ik duim voor je de komende ronde! @Liefsd wat een goed nieuws!! Klusze de komende dagen en hopen op goed nieuws over 2 weken! Maar iig fijn dat de clomid is aangeslagen!!! @Hier Bah ik heb de assistent van de gyn net gebeld en voel me nu helemaal rot!!!! Ze mocht niks zeggen over de bloeduitslag, maar als het niet goed was geweest had de gyn zelf wel gebeld....Nu krijg ik dus voorlopig niks en pas 19 okt een telefonisch consult met de gyn om te kijken hoe afgelopen weken zijn gegaan en dan gaat ze eventueel een plan op stellen. Zegt de assistent: ik zie in je dossier een aantekening over PCOs, misschien is het een tip om af te vallen. Huh, ik ben 1,71 en 65kg....lijkt me toch niet echt zwaar..... Maar vindt zij blijkbaar wel Fijn, nu moet ik dus afvallen lol Nou ik heb het even helemaal gehad.. bah!
Ik ben het hier helemaal mee eens Babke! Vind ik ook een goed advies....ik was eerst ook best down en te veel bezig met zwanger worden enz, dat heb ik nu nog steeds met vlagen...zoals vandaag na m'n gesprek met de gyn assistent... Maar wij houden van reizen, en na het nieuws van PCOs hebben we samen een reis geboekt naar Dubai, even lekker er tussenuit met z''n twee! We gaan over 2 weekjes al weg! Dat is iig iets heerlijks om naar uit te kijken. Ik fotografeer ook heel graag en heb me opgegeven voor een fotografiecursus....... Heerlijk al die afleiding! Merk ook dat ik er echt minder mee bezig ben, ik vergeet soms zelfs zwangerschapspagina, terwijl ik daar toch echt aan verslaafd was