@Babke, oh jee wat balen! Je kent je eigen lichaam het beste maar totdat je echt ongesteld wordt houd ik hoop voor je! Je wilt zelf niet voor 100 mg gaan? Met 50 mg had je netjes een eisprong toch dus dat zou je denken dat je met 50 mg wel goed zit! Hoe zit het dan trouwens na een kuur clomid en je bent ongesteld geworden? Moet je dan de gynaecoloog meteen weer bellen (want je zou dan op cd3 weer met de nieuwe kuur moeten beginnen). Of sla je dan een cyclus over (dat hoop ik toch niet!). @all, ik denk toch dat ik maar ga beginnen met temperaturen. Het kan iig geen kwaad en hopelijk geeft dat toch iets meer inzicht in mn lichaam! Vandaga me maar ff verdiepen if fertility friend. M'n man is er vandaag de hele dag niet dus heb heerlijk de laptop voor mezelf!
@weegbree heel bizar he? Haha! Maar jij hebt dus je ei vrijdag gehad... Ik denk ik gister? Maar of innesteling helpt te verbeteren? Tja veel looen voor bloedsomloop te verbeteren! Of kinderaspri es slikken zeggen ze... En verder idd afwachten voor ons hihi @babke ik heb 24/7 poetsdrang dat is cyclus onafhankelijk! Mijn bijnaam : poetsmuts of mevrouwtje smetvrees ! Haha @all wanneer heb ik nou mijn eisprong? Ik blijf kramp en druk houden! Maaaar heb net een ovutest gedaan: een duidelijke 2e streep maar net niet meer positief te noemen en ook seker niet zo donker als gister... Dus wat wil dat zeggen?
Balen babke, inderdaad een flinke dip!! Gaan we samen de volgende ronde in en inderdaad, ik vind het ook meer ontspannen nu hoor. Hopelijk krijg ik geen klachten nu ik 100 mg gebruik. Heb vanmorgen weer eerste pilletje ingenomen, dus vanavond de 2e. Ben superblij dat ik weer een normale lengte heb, ik weet gewoon over 1,5 week kan ik weer gaan klussen, voorheen kon ik gerust een maand wachten. Zat van dde week ff in een dipje, maar nu weer er boven op. En ben ook superblij voor broertje en schoonzusje. Had het er even moeilijk mee. Ook opmerking enz. Ik had gezegd dat ik blij was voor ze en hoopte snel aan te mogen sluiten. En schoonzusje reageerde met, dat komt vast goed, het komt als de tijd juist is. Dan denk ik echt, ja hoe makkelijk heb je praten als je na ongeveer 4 rondes (denk ik) al zwanger ben. Schoot ff verkeerd bij me. Heb ook niet gereageerd. Nouja zal later nog even uitgebreid vertellen hoor. Maar goed was ff gewoon sip. Maar ja toen weer de knop om en fris de nieuwe ronde in. En lekker nog even genieten hier. En ik weet dat het nu werkt allemaal en dat scheelt Meiden spreek jullie snel... Ga nog ff genieten hier hoor!!!! Xx
Bbibi, ik merk bij mezelf altijd als die spanning van mn buik weg is en die krampen, dan is tie gesprongen. Tot die. Tijd is het bezig met gaan springen zegmaat. Enne ovu testen kunnen ook alweer negatief zijn terwijl je ei nog moet springen. Je ei kan springen tijdens posi test maar ook pas daarna. Gewoon lekker blijven klussen, dan komt het vast goed
@pony lekker een dagje voor jezelf dus? Ook wel eens fijn!! Succes met ff bekijken hihi @charise begrijpelijk dat het verkeerd schoot!! Vervelend meid maar ook bij jouw komt het goed! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten!! @weegbree september dus een jongen! Als dat klopt met chinese horoscoop moet het bij mij dat ook worden dan haha! Leuk!! Duimduimduim !!!
@ charise thanks voor de tip meis! Vanavond nog maar ff... En maandag avond voor de zekerheid dan is het wel lang genoeg he? Geniet nog van je vakantie meid xx
@ Charise, ohhh dat zijn idd geen leuke opmerkingen! Mensen denken daar echt niet bij na!! Wij zijn nog niet eens zo heel lang bezig (nog geen enkele kans gehad) maar als ik niet met mijn zenuwbeschadiging had gezeten waren we al ruim een jaar terug misschien al voor een kindje gegaan. Iedereen om ons heen heeft al kinderen en ze vullen voor ons in waarom wij dan nog geen kinderen hebben. Het zal mijn rug wel zijn/ik zit nog thuis door de pijn/enz enz... Ik klets dan maar mee maar het liefste heb ik dan dat mensen er gewoon niet over beginnen (soms hebben ze idd gelijk en soms ook niet). Als zij zwanger zijn oid vind ik dat super maar ze moeten niet over mij beginnen... Erg moeilijk om uit te leggen en hoop dat jullie het een beetje begrijpen...?
@Bbibi, ik ben vaak alleen omdat ik nog ziek thuiszit vanwege die zenuwbeschadiging. Ben nu nog afgekeurd... Druk met fysio (3x in de week)/wandelen/oefeningen ed maar ik werk dus nu helaas niet!! Hopelijk snel weer wel!! Dus anders had ik de hele week om het uit te zoeken... Ik zou het woensdag ook nog ff gezellig maken. Dan weet je helemaal zeker dat je'm niet mist! Las eens in een ander topic dat iemand na een test pas 72 uur later een eisprong had...
@pony hier the same! Ik heb de ziekte ME ook wel ( CVS) genoemd al is dat wel degelijk ook groot verschil... Maar goed... Ik krijg ook wekelijks zeker zon 3x te horen minimaal waarom we nog niet aan kinderen beginnen? We zijn al zo lang samen... Al zo lang getrouwd, beide een goede baan... Dan kunnen we toch makkelijk aan kinderen beginnen? Iedere keer stijgt dan mijn bloeddruk en springen de tranen in mijn ogen! Zeer zeer kwetsend!! Dan mensen zoooooo lomp kunnen zijn!!!
@pony owh echt hmm dan miss woensdag ook nog maar! Heb net nog gekeken na de test omdat die 10min moet liggen maar hij is toch nog steeds positief jongens! Ik dacht van niet maar nu hij 10min heeft gelegen toch weer wel *big smile*
Owh en wel klote zeg van je zenuwbeschadiging hoe kom je daar aan als ik vragen mag? Een ongeluk gehad? Echt heel vervelend! Kun je daar nog wel van geneEn volledig? En is een zwangerschap dan wel haalbaar?
@Bbibi, ME zegt mij niet zoveel, heeft dat ook met je zenuwen te maken? Werken gaat dus gelukkig wel? Die opmerkingen klinken idd bekend! De één snapt niet waarom we er niet voor gaan. We hebben een super huis, mn man heeft een hele goede baan, ik ben niet achterlijk en kan hopelijk snel weer aan de slag als juf, en ik ben dol op kinderen (tja, dat krijg je als je juf bent) en anderen zeggen dat het vast moeilijk is om nog niet aan kinderen te beginnen omdat ik dus nog thuiszit en mijn lichaam (nog) niet zo sterk is als normaal. Terwijl ik van mijn revalidatiearts en dysio groen licht heb voor een evt zwangerschap! Zooo kwetsend! Wie zijn zij om een mening op te dringen als ik daar niet om vraag!! Pfff.....
@Bbibi, ik ben 2 jaar terug gevallen en kreeg een hernia met uitval... Na een aantal weken kwamen ze daarachter en ben ik binnen een week geopereerd aan een hernia. Helaas heb ik daarna altijd uitstralingspijn gehouden in mijn been (door de hernia zelf of door de operatie gekomen, ze hebben daar nooit iets over gezegd in het zh) Héél veel medicijnen, zenuwblokkades bij de pijnpoli (7x ofzo) en uiteindelijk een paar maanden terug opnieuw geopereerd. Gaat nu al iets beter en kan weer gaan opbouwen maar een zenuw duurt gewoon heeeel lang voordat dat heelt. 1 of 2 jaar is heel normaal...
Wat naar zeg die opmerkingen....! Heb er ook wel wat laat van maar kan het gelukkig nog redelijk van me af laten glijden.. Fijn bbibi nog steedspositief dus! Ben je iig goed voor de eisprong begonnen met klussen! Afwachten he! Neemt iemand van jullie echt kinderasprines? Miss moet ik maar wat meer gaan hardlopen weer? Zo iig maar even op de fiets bij de voetbal van mijn vriend kijken. Dan begint mn bloed wel lekker te stromen!
Goedemorgen meiden!! @Babke: Wat balen zeg! Nu maar duimen voor de volgende ronde dan. Misschien dat de rust die je dan hebt ook wat helpt. @Weegbree: Nu dus afwachten... Spannend! Ik ga duimen voor je! @Charise: Wat een vervelende situatie zeg met je broertje en schoonzusje. Weten hun van je situatie af of niet? Wel logisch dat het voor jou heel moeilijk is. Hopelijk wordt het wachten snel beloond! @Bbibi: Spannend meid! Misschien idd toch nog maar wat extra voor de zekerheid! Zou zonde zijn als je 'm zou missen!! @Peony: Ik snap het heel goed hoor! Mij is laatst tijdens een verjaardag 7!! keer gevraagd of ik al zwanger was en wanneer we nou eindelijk aan kinderen beginnen. Ik heb tegen iedereen gezegd dat wij het goed hebben met z'n 2en en voorlopig daar helemaal niet mee bezig zijn. Nu heb ik dus ook al die vragen niet meer. Maar moet zeggen dat mensen waar ik heel close mee ben het allemaal gewoon vertel. Ik ben echt een prater. En nu dus ook. Dus veel mensen weten het ook gewoon. Vind ik zelf wel prettig. Maar kan me goed voorstellen dat niet iedereen het prettig vindt om er met mensen over te praten. Zelf kijk ik enorm uit naar morgenochtend. Dan word ik gebeld door het ziekenhuis voor een nieuwe afspraak. Hopelijk is dat dan een beetje snel. Want ik wil zo graag meer duidelijkheid en dat ik weet wat nu de vervolgstappen zullen worden! Ik heb namelijk behoorlijk veel overgewicht (bmi 31). Nu ben ik al wel bijna 7 kg afgevallen en werk hard om nog veel meer af te vallen. Maar ja, dat heb je ook niet in een week gedaan natuurlijk. Maar weet iemand van jullie hoe en wat? Ik ben namelijk heel bang dat ze in het ziekenhuis zullen zeggen dat ik eerst nog 10 kg af moet vallen of zo. Natuurlijk blijf ik er hard mee bezig, maar om nou weer eerst af te moeten wachten of ik een menstruatie krijg als ik af val zie ik ook niet zitten eigenlijk. Want straks komt het niet op gang en dan is het allemaal zo zonde van het wachten. Maar ja, aan de andere kant, zonder medicijnen is natuurlijk wel beter... Iemand een idee wat ik kan verwachten?
@Bbibi, zie nu op google dat het chronische vermoeidheid is... Pff... dat zal ook een flinke impact op je leven hebben!! Heb je het al lang? (Als je daarover wilt praten, anders hoeft het niet hoor!)
@pony jaaaa er klote he die opmerkingen? Iedereen weet het altijd beter !! Pfff... Maar heftig zeg! Mijn vader heeft ook een zware hernia gehad! 2x ! 1x moest het overgaan na 6weken platliggen! 2e keer foute bloed en met spoed geopereerd door neurochirurg en daarna nog 6 weken plat! Het is inmiddels 20jaar geleden en hij moet nog steeds dagelijks oefeningen blijven doen!! Heftig hoor je bent er niet zomaar vanaf helaas! Hopelijk wel gauw een kindje voor jullie! Als je groen licht hebt zal dat vast goedkomen meid! @weegbree ja hij was nog posi ! Dus blijf nog maar even doorklissen! Ik krijg een mega ei ! Als je ziet dat hij dag 12 al ruim 20mm was krijg ik een joekel! Hahahaha wordt een flink jong denk... En ik en papa zijn beide van die kleintjes haha Maar ja ze zeggen dat dat werkt! Ik doe het zelf niet! Vind het een akelig idee... Maar het zou goed moeten zijn! En overdreven bewegen moet je niet doen maar wandelen en stukje fietsen is weer wel erg goed! Hardlopen zou ik achterwegen laten!!
@Marral, idd erg spannend morgen! Hoop voor je dat je snel terecht kan! Ik heb geen flauw idee hoe dat zit met overgewicht en of je eerst zelf moet afvallen, ik hoop het niet! En mocht je wel afgevallen zijn is het nog niet zeker dat je wel een mooie eisprong hebt. Morgen andere gewoon vragen als je ze aan de telefoon hebt, je zal wel geen antwoord krijgen want dat zullen ze wel willen bespreken face to face maar wie weet hebben ze daar strenge richtlijnen in... Hier weet nog niemand van mijn pcos af. Ik zit er wel aan te denken het mijn 2 beste vriendinnen te vertellen want ik heb toch ook de behoefte om het er met iemand over te hebben. Hoe reageerden ze bij jou?
@merral spannend meid voor morgen!! Maar dat zullen ze niet zeggen toch? Kan me niet voorstellen!! En babke heeft super goede dieeten! Miss kan zij je nog wat tips geven om snel op gewicht te komen @ pony inmiddels zon 3 jaar bijna enne wat ik al sei geen cchronisxh vermoeidheid he ! Mensen halen dat door elkaar! Ik heb ME! In ziekenhuis is overactief immuunsysteem gediagnotiseerd! Mijn organen worden steeds aangevallen door mijn immuunsysteem die is te overprikkeld waardoor hij mijn lichaam aanvalt ( in jip en janneke taal) dus vandaag dat ik steeds meer vermoeid raak lichaam is dagelijks aan het "vechten" steeds meer allergien bijkrijg ! Organen steeds slechter gaan functioneren.. Bijnieren maken al bijna geen hormoon meer aan dus die slik ik bij... En ga zo door ik slik 20pillen per dag en spuit 2x per week... Dat zal levenslang blijven en daar komt wss alleen maar meer bij helaas! Vandaar dat ik zoooo erdoorheen zat van het nieuws van mijn schildklier! Ik mankeer al zoveel en dat zou Zeggen dat mijn ziekte weer progressief is... En dat hoop ik natuurlijk van niet! Maar goed om dit bericht niet geheel negatief af te sluiten, schildklier was goed en momenteel gaaat het super medicatie staat precies goed afgesteld en ik werk 24 uur dat is net om vol te houden! Dus prima zo
@Peony: Bij mij weten onze ouders er van dat we er mee bezig zijn, mijn schoonzus en een goede vriendin en haar vriend. Dus niet heel veel mensen. Onze ouders weten het nu van PCOS en vooral mijn moeder schrok best wel. Had ze niet verwacht. Maar de mensen die het weten steunen ons wel heel erg. En ik vind het heel fijn om er met mensen over te hebben. Want als zwanger worden niet zomaar lukt ben je daar best wel veel mee bezig (ik wel iig). Natuurlijk probeer je het zo veel mogelijk los te laten. Maar er gaat echt geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Maar ik zelf vind het dus alleen maar fijn dat er een paar mensen van af weten.