Pco

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    babke je hebt ook helemaal gelijk!
    niet te gek doen!
    al zit ik nu wel met een sjaal op mn buik om m n klein beetje warm te houden!
    verder gewoon gezond eten. en ik zet wel ff mn groene thee aan de kant.
    maar ik ben nogal een controlfreak en zoek allerlei mogelijkheden om "iets" te kunnen beinvloeden :(

2. liefsd

liefsd Actief lid

5 sep 2012
    377
    0
    0
    Ik ga ook niks veranderen in mijn 'normale' levensstijl hoor.
    Ik ben gestopt met roken, alcohol drink ik sowieso nooit.

Maar ik lees toch steeds vaker dat groene thee toch niet zo goed is als men denkt. Aangezien mijn koelkast vol ligt met pakken groene thee, ga ik daar maar even een alternatief voor bedenken. Niet alleen voor een eventuele zwangerschap, maar qua concentratie en bevordering voor het slapen is het ook wel beter om te minderen met de groene thee.

3. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @marral, ja ben ook nog niet echt begonnen met het traject.
    Ben nu 1x bij de gyn geweest en moest toen ook bloed laten prikken op alle hormonen ed.
    De 20e moet dat weer zodat ze het verschil kan zien (en of er uberhaupt wel verschil is).
    Als ik de 28e heenga (dus 1 dag na jou) worden die uitslagen besproken en krijg ik een kuur provera om mijn menstruatie op te wekken. Zodra ik ongesteld ben geworden moet ik dan een aantal dagen clomid slikken waardoor ik hopelijk een eisprong krijg.
    Dus dan zullen we samen voor de eerste ronde gaan en redelijk gelijk lopen (hangt er natuurlijk vanaf wanneer we op de medicijnen reageren...) Gezellig!!
    Mijn man zijn zaad wordt trouwens over 3maanden getest, mochten we dan nog niet zwanger zijn.

@babke, wat ben je heerlijk nuchter! Geweldig! Ik snap dat veel meiden op een gegeven moment alles aanpakken en proberen en zolang je niets 'engs' slikt moet dat geen kwaad kunnen. Als iemand het een fijn gevoel vindt om geen koffie meer te drinken moet diegene dat gewoon doen. Maar ik houd idd ook niet zo van die kruiden/homeopatische drankjes ed. Normaal gesproken wel hoor (vroeger vaak bach-bloesem gehad) maar ik weet hoe sterk ze soms kunnen zijn en niet ongevaarlijk, zelfs als het homeopatisch is!! Dus ik zou dat ook niet aanraden! Gezond en normaal leven moet voldoende zijn denk ik!

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @merral fijn meid dat je zo snel terecht kunt :)
    @weegbree haha suuuuuper jouw lijst ik voldoe 100%'aan de eisen!
    Ik rook niet (meer) ik drink geen druppel alcohol, ik drink fruitthee of rooibos, gister nog frambozen thee, koffie 1 dag niet maar dat komt
    Dat taurine uit koffie en red bull een super goede stof
    Is!! Maar die neem ik al 500mg prr dag in capsule! Ze denken dat taurine net zo belangrijk is als foliumzuur! Was pure toeval want ik neem het voor mijn ME, maar fijne bijkomstigheid!!
    Tarwekiem ben ik mee gestopt
    Omdat daar veel oestrogeen inzat waar door chclus nogggg veel langer werd! Dus voor een pcos-er is dat niet de oplossing neem liever gewoon votamine E in een multi ! En visoliecapsules neem ik dagelijks en daarnaast eet ik ook veel vis
    Omdat ik het lekker vind!

Oftewel laat die innesteling maar komen!!!!! Hahaha

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja dat bedoel ik ook hoor Peony. Helemaal nuchter ben ik ook niet ;), want bij mij hangt ook een maansteen om mijn nek. En ik slik gravitamon multi. Maar dat moet van ook van de gyn. :)

Bij mij raadde de dietiste juist groene thee aan en rooibos. Zou geen caffeine in zitten. Maar ik drink ook gewoon koffie hoor. Weet je, het is al moeilijk om het los te laten, als je dan ook nog van alles uit de kast pakt, maak je jezelf alleen maar gek.

In je lichaam is het 37 graden als je je eisprong gehad hebt en dat koelt alleen af als je in ene vrieskist gaat liggen om nat in de buitenlucht. Oftewel, dat ieniemienie eitje vindt zijn weg wel hoor en heeft totaal geen bloedband nog met jouw lijf dus wat je eet of drinkt, maar voor die innesteling nog niet uit. Maar als je een sjaal om je buik wil doen, lekker doen. Maar verschil zal het niet maken hoor. Als je niets mankeert (oa. op gebeid van vruchtbaarheid) en nu met hormonen een eitje hebt, kun je er gewoon vanuit gaan dat als je zo relaxte mogelijk bent, je over een jaar wel zwanger bent. Daar geloof ik heilig in.

Ik denk dat een ontspanningsmassage meer wonderen doet dan een kopje vruchtenthee :D

6. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bbibi, toen ik de vorige ronde mijn eisprong had gehad, voelde ik ook van alles wat misschien wel kon duiden op een zwangerschap. Maar inderdaad, de bijwerkingen van Clomid gaan nog wel een tijdje door en kunnen ook pas opkomen in je dpo. Maar het verschilt per persoon. Ik probeerde mezelf ook niet gek te maken met het idee, maar mn lichaam wees me er wel op dat er iets aan de hand was. Maar jammer genoeg werd ik gewoon ongesteld.

@Zoetje, spannend die meting!! Hopelijk is je ei eindelijk goed gegroeid!!

@Weegbree, ik weet eigenlijk niet of ik mijn NOD mag rekenen. Op basis van mijn laatste afspraak bij de gyn niet, omdat ik met een ei zit die niet springt. Maar misschien heb ik hem in het weekend alsnog gehad. In dat geval is mijn NOD datum 30 september/1 oktober. Maar ik zet hem maar niet in mn agenda, want ik durf er niet vanuit te gaan.

@Marral: toen ik bij de huisarts werd doorgestuurd naar de gyn kon ik binnen 3 weken daar terecht voor een eerste gesprek. Tijdens dat gesprek heb ik meteen een inwendige echo gekregen om te zien hoe de eierstokken eruit zien. Toen bleek dus als snel dat ik PCOS had. Dezelfde dag moest ik mijn bloed laten controleren (schildklier ed. controleren) en kon ik beginnen met Provera om een menstruatie op te wekken. Het ging dus allemaal heel snel.

Haha, ik moet ook wel lachen om al die tips, de do's en de dont's om wel/niet zwanger te worden. Eigenlijk slaan die dingen met thee drinken enzo nergens op, haha. Misschien scheelt het wel hoor, maar ik geloof er niks van dat die producten ervoor zorgen dat je makkelijk zwanger wordt. De bewezen dingen als niet roken, drinken, gezond eten enzo geloof ik wel, maar deze dingen neem ik maar gewoon voor lief.

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    En @pony als
    Ik ongesteld wordt
    Loop ik ook met jullie tegelijk!! Ongeveer het hele topic zo onderhand whahaha dat zou wat zijn meiden!! Al geeft het mij meer hoop als er wel eerder wat zwanger zijn hoor! Dat betekend toch grotere kans dat we allemaal gauw zwanger zijn :)

@hier weer twijfel momentje... Nu heb ik 3e dag op een rij positieve ovutest!!! En ja hij is echt positief!!! Hoe kan dat nu??? Is mijn ei dan nog niet gesprongen? Ik wordt er zooo onzeker van!! :(

@paniekertje hoe was samenlevingstest meid?

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou als ik jou was ook wat clearblue in huis halen. Dan kun je zodra je denkt dat je positieve testen hebt de cb doen. smiley is niet zo onduidelijk als een streepje.

9. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    @all, die do's en dont's is ook onzin! het zal allemaal wel loslopen!
    en idd babke, met pco ben je (vooralsnog) niet verminderd vruchtbaar. Maar heb je gewoon minder kans omdat je minder eisprongen in het jaar hebt!
    ik hoop dat het bij mij gewoon lukt met dit ene spontane ei, zonder dat ik aan de hormonen moet!!!
    @Yvetje, kom je daar nog achter of je ei gesprongen is? echo's/ovutesten of temperatuur?
    sorry hoor, het is soms lastig om alle verhalen recht te breien omdat we met zoveel zijn!
    maar ik zit hier lekker met mn sjaaltje op de buik hoor :)

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @yvetje tuuuurlijk weten we niet wat je voelt... En dat het bi iedereen anders is maar ik vraag het me gewoon af.. En het is toch "leuk" om het van elkaar te weten? Zo houden we nog wat
    Om over
    Te kletsen! Afspraken, clomid, en hoe we ons voelen toch? En dan kunnen we ervaring uitwisselen! Ben gewoon enor
    Benieuwd bij iedereen! Het is nog zooo "nieuw"men daardoor
    Spannend!! :)

11. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    ik heb ook Clearblue gedaan en duidelijk op vrijdagochtend een smiley, donderdagmiddag en zaterdagochtend helemaal niks.
    streepjes op de strip waren wel wat donkerder, maar niet zo donker als de vrijdag...
    je wilt er graag uit wijs worden maar das ook wel lastig!
    denk dat temperaturen toch de beste methode is!

@meiden die er net mee beginnen, babke heeft ooit een tijdje geleden duidelijke uitleg gegeven hoe het werkt. ik begin er ook mee als ik nu ongesteld wordt en met clomid begin. ga een nieuwe kopen, aangezien ik die ik al had gekocht nergens kan weervinden...
    Als ik dus over twee weken ongesteld wordt loop ik ook mee met jullie. maar hoop natuurlijk dat het niet nodig is!

12. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    ohja, wie heeft er nu ook zin om n ontspanningsmassage te boeken... OEPS!

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Conclusie: gewoon normaal leven en doen waar jij je goed bij voelt!

@bbibi, gezellig! Ik hoop dat de komende ronde iemand van ons zwanger is! Statistisch gezien zou het moeten lukken!!
    We wachten maar (on)geduldig af! ;)

14. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @weegbree, hahah, lekker warm een sjaaltje! Ik zit hier met een dekentje op de bank. (maar meer omdat ik het koud heb...:D)
    Ik ben vandaag begonnen met tempen. Doe nu die cursus van fertility friend, erg handig!

@all, ik heb weleens gelezen dat een ovu-test vaak ook pos aangeeft bij meiden met pcos terwijl je geen eisprong hebt! Maar ook gelezen dat sommigen ovu-testen meekregen van de gyn!
    Hoe dubbel is dat? Hoe zit het nou?

15. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Ach, ik snap het wel hoor, dat zoveel mogelijk proberen om toch zwanger te worden. Is net als met je benen omhoog gaan liggen in de hoop zo veel mogelijk binnen te houden. Schijnt ook echt niet te helpen (hoorde ik laatst op tv). Nou ja, dat zou ik dan nog wel doen denk ik, je wilt tenslotte toch iets doen... hahaha
    Verder is stress ook niet goed en ik denk als je er de hele dag alleen maar mee bezig bent dat dan misschien juist weer tegen kan werken. Gezond leven zou denk ik genoeg moeten zijn.

@Peony: Ben benieuwd of we ongeveer gelijk zullen lopen dan. Wel fijn dat jij al wel weet dat je volgende week direct mag starten!
    Ik heb geen idee of ik direct mag starten. Er is natuurlijk nog geen bloed geprikt. Alleen maar een inwendige echo. Dus lijkt mij dat ik best kans heb dat ik dan eerst weer moet wachten op die uitslagen.
    En dan heb ik heb ook nog mijn overgewicht. Wat dat betreft ben ik blij dat ik nog 1,5e week heb. Als ik nu nog 'ff' 1,5e kg afval in die 1,5e week (zou te doen moeten zijn!) dan zit ik precies op de 10% van mijn gewicht wat ik kwijt ben. Dus hopelijk 'zeuren' ze daar dan niet te veel over hahaha
    Ach, we zien wel. Ik kan van alles gaan denken van hoe het zal gaan. Maar heeft toch geen nut. Ik wacht gewoon rustig af tot volgende week! :)

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @babke je hebt gelijk al vind in CB testen Zooo duur!
    @weegbree ik ga wel mee! Wanneer gaan we en waar ;) whaha
    @pony ja het zou idd moeten lukken bij een van ons komende maand moet je Zeggen anders kloppen idd de statistieken niet hoor bij ons !! Haha!
    En ik had vaak "bijna" positieve ovutesten maar geen knallers zoals nu!!

Zou je LH piek ook nog wat hoger kunnen zijn na je ei??

17. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    @Yvetje: Mocht je al beginnen met Provera toen er nog geen uitslag was van je bloed? Want dat duurt nog wel ff toch, voor ze daar de uitslag van hebben?
    Maar er is dus wel een kans dat ik meteen iets mee krijg of zo?

18. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Weegbree,
    nee, ik kom er niet echt achter of die eisprong werkelijk is geweest! Ik heb nog getwijfeld om de gyn te bellen hierover, maar dacht: ik heb eerder zo'n gevoel gehad dat ik de eisprong heb gehad, maar had het niet. En lees heel veel ervaringen van mensen en uitspraken van gyn en artsen dat Provera niet schadelijk is voor een eventuele bevruchting. Liever niet natuurlijk, maar je kunt het vergelijken met de pil. Dus ik bel de gyn niet. Ik merk het wel. Als ik klaar ben met Provera en daarna niet ongesteld wordt, kan ik altijd een test doen.

@Bbibi, oh ja, begrijp me niet verkeerd, ik vind het juist ook hartstikke fijn om de ervaringen te delen. Ik beaam juist jouw gevoel na de eisprong ook en de gedachte: zou het wel eens mogelijk kunnen zijn?? Maar ik was toch teleurgesteld toen ik ongesteld werd en ik probeer je een beetje te behoeden voor een teleurstelling. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk kan zijn. Ik denk dat je toch gewoon moet afwachten... (I know, is heel moeilijk!)

@all. Ik heb ook overwogen om ovutesten te kopen, maar aangezien ik nu toch aan de injecties moet, is dat niet echt nodig denk ik...

19. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marral, ja ik mocht meteen beginnen met Provera zonder dat de uitslagen van het bloed er was. Blijkbaar is dat niet schadelijk??

20. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, trouwens....als jullie zwanger zijn moeten jullie wel allemaal meedoen aan Moeders voor Moeders. Ik heb nu dus de bestandsdelen uit de urine van zwangere vrouwen nodig, maar omdacht er een zwaar tekort is in Nederland, krijg ik nu de vervanger uit Duitsland. Weet niet precies hoe het heet, maar is dus de vervanger van Pregnyl.

Eigenlijk vind ik het belachelijk asociaal dat vrouwen zo makkelijk zeggen: neuh, heb geen zin om te moeten plassen in een fles, ik doe er niet aan mee. Die vrouwen hebben echt geen idee hoe hard het nodig is en hoe groot de kinderwens is van de vrouwen die het nodig hebben. Nu wordt het natuurlijk ook niet echt gepromoot en vrouwen weten het meestal niet. Dat zouden ze eens wat beter moeten doen! Geen idee waarom ik dat nu hier typ, maar ik moest het even kwijt....;)

Deel Deze Pagina