hoe ik het lees hebben je knuffelpogingen voor de eisprong dus het meeste kans op succes! daarom is het ook belangrijk om iig zo 3 dagen van te voren te beginnen zodat de zaadcellen klaar liggen voor het ei!
@weegbree haha ja hoe het werkt ken ik heb zooooveel onwijs leuke filmpjes gezien op youtube !!! schribarend gewoon echt toch ontzetten bijzonder!!! leuk om te delen... duren wel 10 minuten per filmpje maar is leuk voor als je je verveelt!!\ The great sperm race (je hebt part 1,2,3) steeds vervolg !! hij is leraar voor sperma... en krijg je in part 2 te zien hoe sperma eruit ziet als je het een week of 5 dagen opspaarde zeg maar! bijna alle zaadcellen waren dood of misvormt! super smerig om te zien! maar wel bijzonder! om de dag was het beste voor kwaliteit van het zaad zij hij... nouja wij hebben in de week voor ei om de dag gedaan... en tijdens ei iedere dag! als ik nu niet zwanger ben ga ik toch maar om de dag doen denk ik maar ik snap dat zaadcel eicel moet bevruchten... maar als je man goede guppies heeft en jij een goed ei moet dat wel lukken toch?
@babke jij bent altijd goed in dat soort zaken opzoeken... kun jij het niet ergens vandaan toveren hihihi
Haha, dank u dank. Ik heb ooit eens een hele goede uitleg gelzen en de conclusie was inderdaad dat er veel hobbels waren. Op volgorde als ik me goed kan herinneren, door het slijm de baarmoeder in De eileider in Het eitje vinden het ei binnendringen De weg door de eileider Aankomst baarmoeder Innesteling En natuurlijk het genetisch materiaal moet goed zijn. Maar er zijn veel redenen waardoor zelfs bevruchting niet altijd lukt hoor. Dus meiden die echt rekenen op een innesteling komen een beetje bedrogen uit, want dat hoeft helemaal niet. Maar ik zoek het wel even op.
Bbibi, Ik heb ook nog niks gevoeld hoor! Maar omdat ik al heel lang bezig ben natuurlijk (al bijna 2 jaar) heb ik ook wel geduld. Ik wacht het rustig af, ben niet te voorbarig en zou het geweldig vinden als het is gelukt, maar ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik ongesteld wordt. Dan is de klap straks minder erg Al hoop ik wel dat ik in de komende 6 pogingen met Clomid, toch zwanger wordt! Dan vind ik wel dat we lang genoeg hebben gewacht
Ik heb er nog 1 gevonden, maar die ik zocht was al die van Weegbree dus die hebben jullie al. Ik heb thuis ook een boek liggen over alles facetten van de zwangerschapswens. Heb ik te leen, en is een heel nuttig boek. Al is het wle zo dat als je het eenmaal weet, dan weet je het ook zeg maar.
@ babke bedankt voor de moeite meid!! dat stuk heb ik al eens gelezen al is het vreemd dat zij het hebben over een reistijd van 30 minuten een ander artikel over 15 minuten en weer een ander over een uur! daarom blijf ik maar een uur liggen voor de zekerheid na de daad! hihi! en ik heb dus eens een programma gezien wat er gebeurde als de vrouw na de man klaarkwam!! dan werden ze niet alleen sneller naar de baarmoedermond gezogen!! maaaar dan rtok hij ze ook naar de goede eileider toe! dus daar waar het eitje zat! heel bizar was dat!!! dussss altijd doen zou ik zeggen maar nou staat er helaas nog niet in of dat een goed ei met goed zaadje ALTIJD bevrucht wordt... vreemd dat daar niets over te vinden is he?
Ga maar uit van niet hoor Bbibi. Er zijn meerdere zaadjes nodig om die eicelwand kapot te krijgen en de zaadcel die erdoorheen breekt is juist niet degene die de wand breekt. Oftewel, het is vette teamwork daarbinnen. En jullie weten ook, Nederland kan nog zo hard samenwerken, het blijft wel eens 0-0. PS: dat uur alleen doen als je het wilt, want dat is echt niet nodig. Ik doe ook altijd 5 minuten, maar das gevoelsmatig. Het zou in principe niet moeten uit maken, ze zijn gemaakt om tegen de zwaartekracht in te gaan.
en hoe doe je dat dan bbibi? na de man? tis niet zo fris meer daar als de zwemmers er al in zitten? beetje domme vraag hoor, maar bij mij is het meestal voor die tijd.
Tjee meiden wat kletsen jullie zeg!! Internet werkt niet goed dus reageer daarom nog niet zo veel. Klaarkomen na de man moet je doen via uitwendige stimulatie, dus niet zelf nog in je doos gaan zitten rommelen Ik probeer t ook altijd, maar kan t niet als mn man bij me ligt haha. Xx
Ik heb het boek 'vruchtbaarheid voor dummies' besteld! Ga ik me eens even inlezen en mezelf een expert maken op het gebied! Hihihi
@babke... tja ik doe het toch maar ''voor de zekerheid'' zoals ik al zei dan ligt het iig niet aan mijn inzet hihi... @weegbree meestal ''zelf'' en zoals charise zij van buitenaf... tja klinkt misschien onsmakelijk maar vergroot enorm de kans.. dat programma ging over ''sex'' maar dan de medische kant ervan zeg maar... daar spoten ze radioactieve deeltjes in de vrouw haar ''fluit'' en daarna begon zijn in een mri scan haarzelf te mastruberen omdat ze wilde zien wat nou het nut was van klaarkomen bij een vrouw... dat was dus dat de zaadjes sneller geholpen werden en ze dus netjes met zijn alle de juiste eileider in werden getrokken daar waar het ei zat!!!! echt suuuuper bizar!! maar perfect om te weten! was een geweldig onderzoek !!!
@liefsd spannend meid! hou je ons ook een beetje op de hoogte? en wat erg zeg dat jij al zoooo lang bezig bent!!! waarom heb je niet eerder stappen ondernomen als ik vragen mag? of hebben jullie geen ''haast'' ?
@ Peony, hier vond manlief het geen probleem. Hij was al blij dat hij zijn bijdrage kon doen om in elk geval iets uit te sluiten. Hier trouwens ook een E cup met omvang 75.. zo super groot lijkt het helemaal niet door onze omvang @ Zoetje, als je ei gesprongen is kunnen ze niks meer zien.. als je zwanger zou zijn zien ze vanaf een week of 5 iets heeeeel kleins. @ testen zo vroeg, heeft nog geen zin.. pas na de innesteling ga je hcg aanmaken. Na een week is er soms nog helemaal geen innesteling geweest of maak je nog net pas 1 of 2 dagen hcg aan. Dat is dan nog veel te weinig om al te kunnen testen. Gewoon nog heeeeel even geduld houden meiden Vanaf 10dpo kan je positief testen (heel licht) maar soms gebeurt het ook dat je wel zwanger bent maar dan nog negatief test. @ Bbibi, de bevruchting is er zeker niet altijd! Wat ik eens gehoord heb is dat de kans altijd klein is Hier ook altijd rondom eisprong even een paar minuten met de benen omhoog.. Baad het niet dan schaad het niet denk ik dan Verder blijven we meestal een minuut of 20 nog in bed liggen.. En rondom de eisprong doen we het ook wel zo dat we klussen voor we gaan slapen. Hoef ik mijn bed niet meer uit
Bbibi, 2 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. We gingen proberen, proberen, proberen maar ik werd iedere maand gewoon ongesteld. Ik had toen al eens op internet gelezen, dat het normaal is om binnen een jaar a anderhalf jaar zwanger te worden. Vanaf afgelopen januari (2012) werd ik ineens niet meer ongesteld, in de eerste instantie dacht ik dat ik misschien zwanger was. Dus mijn geluk kon niet meer op! Na 3 maanden niet ongesteld te zijn geweest (heb lang gewacht omdat ik nogal onregelmatig ongesteld was), heb ik aan de bel getrokken. Zodoende ben ik het hele traject ingegaan. Als ik had geweten dat dit er allemaal aan zat te komen, had ik natuurlijk veel eerder naar de HA gegaan. Maar omdat ik niet als een zeur of ongeduldig type wilde overkomen, heb ik rustig afgewacht. In de eerste instantie (2 jaar terug dus) hadden we geen haast. Nu zou ik het toch wel zeer fijn vinden als het niet zo lang meer hoeft te duren. Maar aan de andere kant, heb ik hierdoor wel wat meer geduld gekregen, denk ik
Jouw verhaal komt mij een beetje bekent voor. Hier ook zo'n 9 maanden gewone cyclussen gehad, en werd ook gewoon ongesteld. Ik weet dat ik wel eisprongen heb gehad omdat ik al vrij snel ben begonnen met temperaturen. In maart kreeg ik een vmk en toen heb ik de ronde erna geen eisprong gehad. Toen 1 ronde gehad met weer een normale eisprong, en daarna was mijn hele cyclus van de leg. Uiteindelijk na 3 maanden geen menstruatie door gestuurd naar de gyn en die constateerde pcos. Dus wie weet heb jij hiervoor ook wel goeie cyclussen gehad?
Mieks, de gyn heeft een aantal onderzoeken verricht en ging er eigenlijk vanuit dat ik nooit een eisprong heb gehad. Ik werd er ook altijd ziek van als mijn menstruatie eraan kwam. Mijn eerste menstruatie kreeg ik ook pas op mijn 16e. Dus de gyn dacht dat het bij mij nooit 'lekker' heeft gezeten. Hij zei ook dat ik waarschijnlijk daarom zo goed op de clomid reageer, omdat ik zelf vrij weinig hormonen van het 1 heb, en vrij veel van het ander. Ook omdat mijn eierstokken vol met kleine eiblaasjes zat, gaf hij aan dat het zo verstopt was, dat ik waarschijnlijk al een hele lange tijd met dit probleem rondloop. Wat er uiteindelijk van waar is, weet ik niet. En eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit. Ik ben daar heel makkelijk in, ook al heeft het ooit gewerkt, het werkt nu niet. Het enige wat ik wil, is een klein wondertje op deze wereld zetten. Dat mijn lichaam voor de rest niet werkt, is zeer spijtig, maar daar kan ik mee leven. Maaaaaarrrrrrr! We gaan nu eerst met z'n allen bidden voor jou! Want jij bent als eerste aan de beurt, Mieks!
@ Liefsd, ja het is moeilijk om te weten wat het voorheen gebeurt is... we kunnen nou eenmaal niet in de toekomst kijken maar ook niet terug kijken Hoop idd enorm dat deze laatste kans ons gegund is.... pff nog 6 dagen tot manlief weg moet
@mieks kans is dus steeds heel klein dat hij bevrucht wordt... eigenlijk gek toch van de zoveel miljoen en maar 1 groot ei... zo moeilijk kan het niet zijn zou je zeggen... al moeten de zaadcellen wel ''het bevruchtend' vermogen'' hebben uiteraard... want dat onderzoeken ze niet he? zo vr is de wetenschap nog niet denk @ liefsd ahh op die manier ... nou dan nog vind ik het knap van je dat je zo geduldig bent!! ik ben nu al helemaal ongeduldig en ''pas'' sinds februari gestopt! maar goed bij mij wordt ook de een na de ander allemaal tegelijk zwanger binnen 3 maanden... dus ben een van de weinige overgeblevene zonder kindje zeg maar... dus raak onderhand wel gefrustreerd eerlijk gezegd