wat ik nu weer heb. bij mij is Pco geconstateerd en heb begin oktober een kuur 50 mg clomid gedaan. op cd 18 was er nog niks te zien en kreeg ik duphaston mee. Daar ben ik inmiddels een week geleden mee gestopt, maar tot op heden geen ongi. mijn bms was voordat ik met de duphaston begon 4mm, nu zo'n 7. Dus dat was op zich ok. Vandaag een echo gemaakt en eerste conclusie, arts dacht dat ik gewoon ongesteld zou worden binnenkort. toen kwam het. er zat een heel groot ei van 2,5 cm in een van de eierstokken.maar zegt de arts? HOE KAN DAT NOU? medisch gezien kan het helemaal niet dat een ei doorgroeit terwijl je duphaston gebruikt??? ik dacht moooooi, dat is weer een kans! maar nee. doordat ik duphaston heb gebruikt is het ei hormonaal helemaal verpest. ik moet hopen dat ik nu vlot ongesteld wordt en dat deze bloeding het grote ei "opruimt" als het niet het geval is. Als ik niet ongesteld wordt krijg ik ws. nog een opwekkerskuur, als ik wel ongesteld wordt zijn er twee opties. 1. het ei wordt opgeruimd, start 100mg 2. het ei wordt niet opgeruimd, dan bloedprikken weer twee opties a. het ei is een lege huls, start 100mg b. het ei geeft hormoon af, mogelijk een maand aan de pil.... ik hoop dus op een ongi heel snel, eentje die heel rigoreus opruimt. Ik snap er alleen niks meer van. Hoe kan dit nu. Hoe zit het met progesteron, oestrogeen, clomid, wat dan ook voor hormonen die allemaal aan het werk zijn? wie kan mij hier iets meer over vertellen?