clomid meerdere eisprongen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by bri4, Nov 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bri4

bri4 Lid

Nov 17, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    gelderland
    Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw. Ik zou graag willen weten of er meer vrouwen zijn die door gebruik van clomid ook meerdere eisprongen hebben. ik heb mijn eerste clomid ronde achter de de rug, heb vorige week een positieve ovulatietest gehad, de echo liet ook 2 eitjes zien van 1,8 en 1,6 mm. diezelfde middag heb ik nog iui gehad. 2 dagen later had ik weer rekbaar slijm, deed een ovulatietest en deze was weer positief. weer 3 dagen later hetzelfde..... ik begrijp er echt helemaal niets van. Ik kan de gyn wel bellen maar ben dan bang dat ik geen clomid meer mag gebruiken. en je voelt de clomid echt zijn werk doen wil hier nog niet mee stoppen. iemand ervaringen of advies?

groetjes brigitte

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Kan het zijn dat je ovulatietesten reageren op HCG??

3. bri4

bri4 Lid

Nov 17, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    gelderland

als dat zo zou zijn dan zou ik zwanger moeten zijn, maar dat kan toch niet zo snel....

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bij mn vorige zwangerschap heb ik ook weleens voor de grap een ovulatietest gedaan en deze sloeg positief uit. Maar ik was toen al wel ruim 2/3 weken na ovulatie. Jij hebt akls ik het goed heb gelezen 2 dagen na ovulatie getest met een ovulatietest? Geen idee eigenlijk of dat ook zo snel gaat? Maar dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken? Hoeveel dagen na ovulatie zit je nu?

5. bri4

bri4 Lid

Nov 17, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    gelderland
    ik zit nu op de 6e dag na ovulatie, althans,kunnen er ook 5 zijn weet niet precies wanneer het eitje is gesprongen. normaal zou je dan nu in de innesteling zitten

alvast bedankt voor je snelle reaktie

proberen jullie ook weer om zwanger te worden?

6. bri4

bri4 Lid

Nov 17, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    gelderland
    ik zie net dat jullie een miskraam hebben gehad, wat erg. wij hadden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. ons kindje is levend weggehaald met 9weken en 4 dagen, anders was ik overleden. dat was op het nippertje niet gebeurt. ik heb een stiefzoon van 9 en samen een zoon van 3. na die buitenbaarmoederlijke zwangerschap wilde het allemaal niet meer zo lukken en zijn nu alweer 2 jaar en 3 maanden bezig.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik weet wel dat een zwangerschapstest nog niet zla reageren op de hoeveelheid HCG die jouw lichaam nu aanmaakt, maar hoe dat zit met ovulatietesten durf ik niet te zeggen.
    Maar als je onder behandeling van een gyn bent en ze goede eitjes hebben gevonden mbv echo en ook voor IUI hebben gebruikt dan zal ik er van uitgaan dat je de ovulatie inmiddels hebt gehad?
    Bel anders even hoe het zit? Ik denk niet dat je hoeft te stoppen met de clomid hoor. Mocht t toch deze ronde niet raak zijn dan kan je er wrs gewoon mee doorgaan. Je kan wel meerdere eitjes krijgen maar niet meerdere eisprong op verschillende momenten in je cyclus lijkt mij?
    Ik heb ook Clomid in huis maar dat is alles wat ik er over kan vinden in de bijsluiter.
    Wij proberen idd ook weer zwanger te worden!

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Bri4, heb jij ook pregnyl moeten spuiten om je eisprong op te wekken (ik heb dat hier namelijk wel, 5 dagen Clomid gebruiken en daarna zelf spuiten). De pregnyl bevalt HCG. Ovulatietesten reageren ook op HCG. Ik spuit 5000 pregnyl 40 uur voor mijn inseminatie. Dat halveert iedere dag, dus na 10 tot 12 dagen is dat pas uit je lichaam en heeft testen voor je NOD (14 dagen na inseminatie) weinig zin. Want dan slaat je test positief uit door de hormonen die je zelf hebt ingespoten ;)

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, vraag maar raak :D

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    En inderdaad, je hebt maar 1 eisprong in je cyclus, ondanks dat je meerdere follikels hebt. Ikzelf had 3 follikels zitten van 30, 20 en 16 mm. Ik mag zondag gaan testen of mijn tweede IUI gelukt is :D

10. bri4

bri4 Lid

Nov 17, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    gelderland
    hoi missQ

ik heb geen pregyl gespoten, wilde ik zelf wel maar de gyn vond het na de echo niet nodig. dat was donderdag. gisteravond dus weer een positieve ovulatietest die vandaag iets lichter is en ik voel ook die pijn aan de linkerkant van mijn buik. vorige week voelde ik het aan de rechterkant. ik lees ook overal dat je maar een eisprong kunt hebben in 1 cyclus. of meerdere op hetzelfde tijdstip. maar de echo zag er heel belovend uit afgelopen donderdag en nu veol ik toch ook weer wat ik altijd voel bij een eisprong. ik vroeg nog aan de gyn of het slijm ook goed was en volgens haar zag het er goed uit. heel verwarrend allemaal. we hebben iig zelf ook nog "geklust" gisteravond dus misschien..... ik weet inmiddels wel dat je lichaam je heel goed voor de gek kan houden.

wat rot voor jullie van de miskramen. het is zo'n naar gevoel. Hoop dat het met ons allemaal goedkomt en snel zwanger zullen zijn.

groetjes brigitte

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Maar meisje, als je er zo mee zit, waarom bel je je gyn dat niet gewoon? Die mensen zijn er ook voor als je vragen hebt. Voor wat ik weet is het mogelijk om 1 eisprong per cyclus te hebben met meerdere follikels, niet meerdere eisprongen in 1 cyclus. Ik ben erg benieuwd wat je gyn jou vertelt, laat je het ons weten?!

Liefs...

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ik krijg de mijne helaas niet meer te pakken, hadden telefonisch spreekuur tot 12 uur..... als ik eraan denk, bel ik om half 2 wel eens om het na te vragen hoe zij daarover denken.

EN nu moet ik rennen, de kleine is klaar met school :D

13. bri4

bri4 Lid

Nov 17, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    gelderland
    hoi missq

hebben jullie een telefonisch spreekuur. wij helaas niet, je kunt wel bellen en dan smeken of je misschien teruggebeld kan worden door een gyn. ik zit in het ziekenhuis in zutphen. word daar wel leuk geholpen.

ik zie dat jullie zoon in september is geboren, de onze 23 december 2006. hij gaat ook bijna naar school.

bedankt voor je openheid. ik ben zelf heel open maar merk dat niet iedereen zo open is. dat helpt mij wel.

liefs brigitte

14. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je kunt wel een dubbele eisprong hebben, als er meerdere grote follikels zitten. Meerdere aparte eisprongen op verschillende momenten in je cyclus kan niet. Dit is medisch gezien onmogelijk, je hormonen houden dat tegen.

Heb je PCOS? Ovulatietesten kunnen namelijk op PCOS reageren, omdat je dan altijd een verhoogde LH-waarde hebt. En de ovulatietesten van Kruidvat schijnen ook altijd positief te kunnen zijn, dus die zijn niet betrouwbaar.

15. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Hoi Bri,

Wij hebben inderdaad 2 x per dag telefonisch spreekuur. Ik heb om half 2 aan je gedacht :) Ik heb het nagevraagd en meerdere eisprongen in 1 cyclus is niet mogelijk. Je kunt eventueel wel meer follikels hebben die in 1 cyclus springen, maar dat is dat altijd tegelijkertijd, niet dat de ene vandaag gaat en de andere morgen.

Open, tsja, waarom niet? Ik zit hier op een forum waar ik het ook fijn vind als mensen tegen mij hun bevindingen vertellen, dus in mijn ogen is het niet meer dan normaal dat als iemand iets vraagt en ik weet daar uit ervaring iets over, dat ik dat dan deel met de vraagsteller :D

Spannend joh! Jouw kleintje ook bijna naar school! Hoe vind je het zelf? De mijne is de dag na zijn verjaardag begonnen en ik weet wel dat ik dat weer een hele stap vooruit vond ;)

16. bri4

bri4 Lid

Nov 17, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    gelderland
    oooh missq, wat lief van je dat je gebeld hebt.

ik ga toch maar even bellen morgenvroeg. ben benieuwd wat ze zeggen. ik voel me er toch nog onzeker over omdat ik echt de syptomen heb van een eisprong. laat het nog weten wat ze te zeggen hebben of dat ik misschien nog wel een inwendige echo mag krijgen.

jamie gaat officieel 3 januari naar school, ik ben er ook wel aan toe hahah. hij mag in december oefenen als de sint weer naar spanje is. ze worden zo gauw groot, heel cliche maar ooooh zo waar.

Jippie, ik heb geen pcos. ik heb ovulatietesten van het ziekenhuis. ze werken wel goed voor mijn gevoel, in het begin deed ik altijd nog een ovulatietest van mezelf (sensitest) en altijd tegelijk positief.

fijne avond, groetjes brigitte

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ik gebruik hier ook altijd (naar alle tevredenheid) de testen van sensitest. Ik ben heel benieuwd wat ze morgen tegen je zeggen meis, enneuh, natuurlijk heel graag gedaan!

18. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    Hoi

ik vind het op zich erg vreemd dat ze bij 18mm en 16mm al IUI hebben gedaan, vooral zonder pregnyl. Ik heb een half jaar IUI gehad en ik moest pregnyl zetten zodra ze 19 mm waren en dan groeien ze dus ook nog 2 dagen door dus ze waren altijd tussen de 22 en 25 mm groot voordat ze sprongen. Zonder pregnyl sprongen mijn eitjes altijd de dag dat ze 25-26mm waren, en ze groeiden 0,2 mm per dag, dus als je grootste eitje 18 mm is, zou hij bij mij pas 4 later springen. (ben een jaar lang elke maand gecontroleerd dus dat weet ik wel zeker) Heb daarna ook IVF gedaan en ook daar gingen ze eitjes pas oogsten bij de 20 mm, want dan is de kwaliteit ook beter.

Groetjes

19. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Met een normale cyclus groeien je follikels gemiddeld tot 18 mm. Dus dan snap ik dan ze dan de IUI doen. Wel is het volgens mij zo dat de Clomid ervoor zorgt dat de follikels groeien. Wellicht heeft Bri van zichzelf geen goed groeiende follikels?! En ieder lichaam kan weer helemaal anders zijn. Wat bij de één normaal is, kan bij de ander helemaal anders zijn.......

20. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    Ja het is zeker zo dat iedereen anders reageert, maar vind het dan wel apart dan mijn ziekenhuis wachtte tot de follikels groter waren met iui en ivf, want dan zou bij de helft van de mensen het eitje al gesprongen zijn.
    Lijkt me dan toch fijner om pregnyl te krijgen want dan ben je zeker dat het gesprongen is.

Share This Page