een heleboel vragen, wie weet raad?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ananas79, Jun 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ananas79

Ananas79 Lid

Jun 23, 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Ananas79, Jun 23, 2011
    Last edited: Jun 23, 2011
    Hallo allemaal,

Sinds een tijdje hebben mijn man en ik besloten om te gaan proberen voor ons eerste kindje. Omdat ik een heleboel vragen heb, heb ik me vanochtend aangemeld op dit forum. Het zou fijn zijn als iemand hier met me mee zou willen denken.
    Goed, in het kort de situatie:
    -In augustus 2010 ben ik na 14 jaar gestopt met de pil. Mijn cyclus is tot nu toe nog steeds niet regelmatig, maar ook niet heel erg onregelmatig. Patroon is vanaf november: 34/30/30/54!!/33 dagen….en nu zit ik op dag 39 en ben nog niet ongesteld maar voel me wel heel erg ongesteld. Eergister heb ik een test gedaan maar die gaf aan dat ik niet zwanger ben.

…nu heb ik de volgende vragen:
    -Is het normaal dat ik mijn cyclus nog niet regelmatig is (was ie wel voordat ik de pil ging slikken)
    -Herkent iemand de situatie van je ongesteld voelen (emotioneel, zeurende pijn in onderrug) zonder bloedverlies? Wat zou het kunnen zijn?

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ja, het is moeilijk he, dat accepteren dat je er voor wilt gaan maar dat je het toch niet in de hand hebt.... Ik kan er ook slecht tegen. De meeste meiden hier denk ik. :)

Ik heb zelf niet zo lang de pil geslikt dus op je vraag of het normaal is dat je nog geen regelmatige cyclus hebt, kan ik niet uit eigen ervaring antwoord geven. Ik heb wel van andere meiden gehoord dat 'ontpillen' soms best lang kan duren. Ik zou me niet direct zorgen maken. En eigenlijk vind ik je cyclus er wel redelijk regelmatig uitzien, met uitzondering van die ene uitschieter dan. Want tussen 30 en 34 dagen, zit maar vier dagen. Zelfs met zes dagen tussen je langste en kortste cyclus heb je nog geen onregelmatige cyclus in medisch opzicht. (Voor mijn misgelopen zwangerschap waren mijn cycli over een periode van zo'n twee jaar steeds tussen de 26 en 35 dagen. Normaal, zo zei mijn huisarts)...

Gevoel van ongesteld voelen zonder ongesteld te zijn herken ik wel. Ik heb het regelmatig rond mijn eisprong en ik had het ook toen ik zwanger was in de week voor en in eerste twee weken na mijn positieve test.
    Waar het nu bij jou van komt, kan ik natuurlijk niet zien. Misschien krijg je weer een lange cyclus, of ben je toch zwanger... Hoe moeilijk ook, ik denk dat je moet afwachten (en af en toe eens een testje doen).

Hoe je zo snel mogelijk zwanger kunt worden? Dat weet ik ook niet, maar je kunt je kans vergroten door in je vruchtbare dagen om de dag seks te hebben. De vruchtbare dagen kun je berekenen (bij een cyclus van 32 dagen (ik neem even een gemiddelde) zou dat zo tussen de 15e dag en de 20e dag zijn.
    Je kunt ook kijken naar je afscheiding. In je vruchtbare periode ziet dat er anders uit. Dan is het dun en doorzichtig en kun je er draden van trekken. Die afscheiding heb je tussen de 1 en 4 dagen (verschilt per vrouw).
    Verder kun je ovulatietesten gebruiken. Bij een cyclus van 30 dagen (daar neem ik de kortste, want je wilt je ei niet mislopen), zou je normaliter je eisprong op de 16e dag hebben. Dan kun je bijv. vanaf dag 12 elke dag op hetzelfde tijdstip (best rond 12 uur 's middags) een test doen met urine die je een tijdje opgehouden hebt. Als de test positief wordt, heb je meestal de volgende dag je eisprong.
    Ten slotte kun je nog gaan temperaturen. Na je eisprong wordt je temperatuur ongeveer een halve graad hoger, gemiddeld. Nadeel hiervan is wel dat je dat dus pas ziet NA je eisprong. Het is handig om je cyclus in kaart te brengen en om achteraf te kijken of je op de goede dagen hebt geklust, maar vooraf heb je er niet zoveel aan.

Tsja en hoe houd je het leuk als het 'moet'.... Ik probeer zelf af en toe iets 'nieuws'. Creatief standje ofzo.... of ik doe dingen die ik niet zovaak doe. Spannend ondergoed aantrekken, kaarsjes aan, wijntje erbij.... Of juist eens de tactiek toepassen van 'ik wil je en ik wil je NU'. :D Vinden mannen erg leuk. Hahahahaha.

Heel veel succes en vooral veel plezier, zou ik zeggen. :D

3. Ananas79

Ananas79 Lid

Jun 23, 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel annabeth voor je reactie.
    Ik heb net het onderwerp at veranderd/korter gemaakt omdat ik dacht dat ik wel heel veel vragen in een keer had. Maar in de tussentijd had jij dus al gereageerd.

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    :D Ach, heb je die antwoorden er maar alvast bij. :D Als je er wat aan hebt tenminste. ;)
    En het onderwerp veranderen lukt niet zo goed. Ik heb het ook eens geprobeerd met een post van mij. Als je het aanklikt zie je de nieuwe titel staan, maar als je er niet op klikt dan staat de oude er nog. Blijft een poosje zo. :(

5. apie3

apie3 Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Haha.. het was even onduidelijk op welke vragen er nu antwoord kwam, omdat jij m net had ingekort, en annabeth dus antwoord gaf op vragen die ik niet had gelezen hihi..

Dat zeurderige gevoel kan idd betekenen dat je zwanger bent, maar het kan ook een naderende ongi zijn, die de tijd neemt om door te breken!
    Ik zou idd ook over een dag of wat opnieuw testen als ik jouw was..
    Ik hoop iig dat je gewoon lekker zwanger bent!

6. Lies29

Lies29 Bekend lid

Sep 5, 2008
    700
    0
    0
    Hallo Ananas,

Dat zeurende gevoel begint bij mij al als de eisprong eraan komt, dit houdt dan 3 weken aan. Als mijn menstruatie voorbij is heb ik een week nergens last van en dan begint het weer, dus het kan vanalles zijn. Toen ik bezig was met zwanger worden werd ik er ook knetter gek van, dacht iedere keer jaaa nu ben ik zwanger.
    Ben toen alles precies gaan noteren in mijn agenda, wat ik per dag voelde enz. Dan kon ik iedere terug kijken en zag toen dat het toch wel elke maand hetzelfde was.

Natuurlijk hoop ik voor jou dat je nu zwanger mag zijn, afwachten!

Succes

Groetjes Lies

7. Ananas79

Ananas79 Lid

Jun 23, 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha allemaal,
    Qua tijd zou het heel logisch zijn dat ik nu ongesteld wordt, maar het rare is dat ik al een paar dagen de 'symptomen'heb, en normaal gsproken wordt ik, als ik last krijg van mijn rug, ook direct dezelfde of de volgende dag ongesteld.
    Misschien toch maar eens een testje doen want als ik zwanger zou zijn zou dat natuurlijk helemaaaal niet erg zijn.
    Oja, eisprong is het denk ik niet, aangezien ik afgelopen drie dagen toch ovulatietestje gedaan heb en daar was echt zo goed als geen LC, dus lijn op dipstrik te zien.
    Ben ik niet zwanger, vrees ik dat het idd een naderende ongesteldheid is...afwachten dus maar helaas!

8. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook hier een hele tijd aan de pil geweest, 11 jaar.
    Cylus redelijk gelijk soms zit er een weekje tussen. maar inderdaad de vraag is wanneer heb je een regelmatige cyclus.

Verder heb ik ook altijd het ongi gevoel tijdens eispring krijg dan ook gevoelige borsten. Gaat na een paar dagen vaak wel weer weer. vlak voor onig ook altijd het gevoel van ongi. Deze maand sinds eisprong steeds het gevoel van onig, is ook niet weg geaan. wat dat betreft kan het toch steeds weer anders lopen.

het enige wat we kunnen doen is helaas maar steeds weer afwachten!

Share This Page