Wat gebeurd er wanneer in je buik?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hoop23, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoop23

hoop23 Lid

10 jun 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik wil graag weten hoe het zit met de cyclus. Ik heb een cyclus van 28 dagen. Dag 1 is wanneer mijn ongie begint... maar wat gebeurd er tot aan de volgende NOD? Bijv: wanneer evt. innesteling, wanneer kan je evt. innest.bloeding verwachten? Enzovoorts enzovoorts..

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, ik zal er een stuk wijzer van worden. Ben vrij nieuw in dit onderwerp, zit net in mijn wachtweken in onze 1e ronde :D

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik maak veel gebruik van deze site.

3. hoop23

hoop23 Lid

10 jun 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is de NOD obv cyclus van 28 dgn nou op dag 28 of de dag erna?

Vrijdag is mijn 28e dag.. Ik heb vanmorgen negatief getest met de kruidvat 2 voor €5 test

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'zwanger worden'

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Volgens mij is de nnesteling een dag of 5/6 na de bevruchting of heb ik dat nou mis.. Jouw ei zal van dag 14 zijn waarschijnlijk maar niet zeker te zeggen. en bloeding heb ik beide keren niet gehad.

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Geen vrouw is hetzelfde, maar dit is ongeveer het standaard verhaal bij een cyclus van 28 dagen (maar het kan bij jou dus wat afwijken!)

Dag 1 t/m 4 of 5: ongesteld;
    Je baarmoeder stoot het baarmoederslijmvlies dat in de vorige cyclus is opgebouwd af. Een nieuwe cyclus begint.

Dag 5 t/m 13: opbouw slijmvlies en rijping eicel
    In deze periode begint je slijmvlies weer langzaam maar zeker op te bouwen. En als het goed is, gaat er een eicel langzaam rijpen. Je merkt daar verder niks van.
    Ondertussen is het bloeden van je menstruatie gestopt en je begint weer afscheiding waar te kunnen nemen.
    Aan het eind van deze periode wordt de afscheiding 'natter'. Soms voel je dat als je gewoon loopt en je kunt ook merken dat je afscheiding in je ondergoed ziet. Als je vlakbij je eisprong bent, wordt je slijm vruchtbaar. Je herkent dat omdat het dan vrij dun is en je er draden van kunt trekken. Het lijkt net rauw eiwit.

Dag 14: eisprong
    Bij een cyclus van 28 dagen die 'volgens het boekje' verloopt, heb je op de 14e dag je eisprong. Sommige vrouwen voelen een soort steek, anderen hebben menstruatieachtige buikpijn. Als je pijn voelt, weet je niet precies waarom dat is, dus je kunt ook niet met zekerheid alleen op grond hiervan zeggen of je eisprong eraan komt, er is of net geweest is. (Maar met ovulatietesten en temperaturen kun je wel een beter beeld krijgen).

Dag 15 t/m 28:
    Je vruchtbare afscheiding verdwijnt en het wordt weer droger en witter. Als je niet zwanger bent, dan word je aan het eind van de cyclus ongesteld. Als je wel zwanger bent geworden, dan zal de innesteling zo'n 4 tot 5 dagen na je eisprong zijn, dus op dag 19 of 20. Je kunt wat bloed verliezen hierbij, maar dat hoeft helemaal niet.

Dat zijn denk ik de belangrijkste zaken. :) Heb je hier wat aan?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    NOD is dag 1?
    Dat is de dag dat je menstruatie zou moeten komen, en deze krijg je dan wel/niet..

8. hoop23

hoop23 Lid

10 jun 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje wel voor t verplaatsen

9. hoop23

hoop23 Lid

10 jun 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik zeker wat aan, heel erg bedankt!

10. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    :) Graag gedaan en heel veel succes!

11. hoop23

hoop23 Lid

10 jun 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal!

Ik heb gisteren ochtend getest en het was negatief... Ik probeer het morgenochtend nogmaals, is dat nega dan ga ik er vanuit dat ik niet zwanger ben.

Ik heb nog een vraag
    Vandaag zit ik op dag 27 en ik verwacht morgen me menstruatie.. Vanaf wanneer tellen jullie de nieuwe cyclus? Bij mij is het namelijk zo dat ik eerst bruine afscheiding krijg een dag lang en rommelt het al aardig in mijn buik icm lichte krampjes, de dag erna komen de krampen en het echte bloed. Ik heb tot nu toe de dag met bruine afscheiding als dag 1 gezien, is dit juist?

12. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    volgens mij de eerste dag als je helder rood bloed verliest??!

13. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Als je nu negatief test, zegt dat nog niet alles; tests worden pas echt betrouwbaar als je je NOD voorbij bent. En de eerste dag is in principe de dag dat je helder rood bloed hebt en je menstruatie doorzet. Ik weet niet hoeveel dagen je bruin bloed hebt gehad voor je echt ongesteld werd de laatste keer. Het kan dus zo zijn dat je niet nu op dag 27 zit maar op dag 25 ofzo...

14. hoop23

hoop23 Lid

10 jun 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is het vandaag dag 26 en geen 27, dan heb ik getest op dag 25 3 dagen voor me nod en als ik even terugdenk dan heb ik geen cyclus van 28 dagen, maar 29 dagen geloof ik.. ik snap het niet meer :(

Ik verwacht, als ik ongesteld word, het vrijdag het worden maar morgen al bruine afscheiding te krijgen

Zal ik morgen testen?

Overigens heb ik niet de hele maand regelmatig geklust, maar door omstandigheden alleen 4 dagen voor me eisprong en de ochtend van me eisprongdag

15. hoop23

hoop23 Lid

10 jun 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update
    vanochtend getest: negatief

Dat wordt waarschijnlijk naar ronde 2

Deel Deze Pagina