Hallo Allemaal, Afgelopen maandag heb ik een punctie ondergaan en er zijn veel follikels aangeprikt. Sinds die dag heb ik eerst heel veel last gekregen van mijn buik, maar dit was te verwachten, want je bent van binnen toch behoorlijk beschadigd, maar mijn buik bleef heel erg opgezwollen en heel pijnlijk. Na een paar dagen heb ik onze arts gebeld en ik kreeg een aantal vragen over overstimulatie en het leek de arts toch beter om naar het ziekenhuis te komen om bloed te laten prikken en te kijken met een echo. De resultaten van de bloedtest waren prima, maar onze arts dacht toch dat ik lichte overstimulatie had doordat ik te weinig naar de wc moest, vocht achter de longen had en mijn eierstokken waren opgezet. Dat was donderdag en gister ging het echt stukken beter. De pijn in mijn buik ebde weg (hoewel ik wel merkte dat ik ermee op moest passen) en ik moest vaker naar de wc, ik was dus heel optimistisch. Vandaag is de pijn in mijn buik nog steeds praktisch verdwenen (hoewel hij nog wel wat opgezet is), maar ik ben wel heel erg benauwd. De hele tijd heb ik het gevoel alsof ik niet genoeg lucht krijg en ik ben kortademig. Nu is het dus zo dat ik aan de ene kant dus herstel, maar aan de andere kant dus meer last krijg van benauwdheid. En ik vraag me nu wel een beetje af wat ik ermee moet. Komende maandag moet ik weer naar het ziekenhuis, dus tot die tijd kijk ik het nog aan (tenzij het echt veel erger wordt), maar ik word er wel onzeker van.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je ook het advies gekregen om veel heel veel te drinken? Dat moest ik destijds namelijk wel na de overstimulatie van de ICSI waaruit we Aiden hebben mogen krijgen. Mijn bloed werd overigens al stroperig, dus ik had behoorlijke overstimulatie. Maar benauwd had ik het gelukkig niet. Moest wel vaak voor controle naar het ziekenhuis, mocht absoluut niet werken, moest echt rusten en zo'n 4 liter per dag drinken.
Ik had het ook in lichte mate, daardoor geen verse TP gehad. Eigenlijk voelde ik me niet heel ziek ofzo. Wel gevoelige buik.
@Aquilegia; dat is wel heel jammer.. ik heb gelukkig wel een verse TP gehad.. @Be Happy: Ik had direct na de punctie al te horen gekregen om veel te drinken en ik drink me echt suf! Ik zit denk ik elke dag wel op 3 a 4 liter water.. Hoe lang heeft het bij jou geduurd? En hoe lang mocht je niet werken, moest je dat zelf een beetje aanvoelen?