Pcos: acht maanden clomid nu spuiten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolien2, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Miek ik heb clomid 50 mg geslikt elke maand met goede eisprong dus deze maand denk ik ook. Had minder buikpijn maar na zoveel maanden zal deze maand ook wel z'n werk doen. Ik heb in augustus een hsg gehad, mocht toen wel gewoon zwanger worden maar dat is niet gelukt.
    Hoe is het afgelopen in het ziekenhuis? Ben benieuwd wat er uit gekomen is en wat nu t plan is.

@ aisley bedankt voor je bericht! Dat geeft zeker hoop! Heb jij ook pcos?

@ mama3e clomid is achteraf echt een rot medicijn. Had eerder niet echt het idee dat er andere opties waren en had het gevoel dat ik er gewoon doorheen moest. Ben nu blij met de keuze! Wel heel spannend! Balen dat er nog niets te zien is maar het kan nog toch? Sterkte! Laat je weten wat er uit kwam?

2. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Jolien; Het spuiten doe ik zelf ook niet hoor, ben verzorgende maar ik kan mij er niet toe zetten om mijzelf die prik te geven. Vandaar dat manlief dit doet ( heeft van de verpleegkundige korte les gehad)
    Het prikken valt verder mee, soms ff een autch hihihi je moet er gewoon om denken dat je het afwisseld, de ene dag rechts en de andere dag links. Ik hou dit mij met even/oneven dgn, zo raak je niet in de war. Heel veel suc6 en hopen op snel wat HCG toch?

3. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Jolien2, bedankt voor de opbeurende woorden ;).
    Natuurlijk laat ik het jullie weten wat er morgen weer uitkomt.
    Maar ik denk niet veel goeds, want vandaag heb ik bloed laten prikken om te kijken of er iets aan het groeien is, helaas was de uislag negatief.
    Dus....
    Toch heb ik veel buikpijn aan mijn eierstokken, dus ik had toch wel een andere uitslag verwacht...
    Maar goed...we gaan het zien morgenmiddag

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    hai meiden,

Ik ben nu voor de 5e keer met Clomid bezig, gelukkig vallen de bijwerkingen mee en ik heb elke maand een (dubbele) eisprong, alleen helaas nog niet zwanger. Manlief is getest, helemaal goed, als ik na deze keer weer niet zwanger ben dan krijg ik een hcg onderzoek. Maar nou vroeg ik me af, als ik over moet stappen naar spuiten uiteindelijk, hoe gaat dat ik zijn werk eigenlijk dan? Heet dit dan IUI? pfff, ik het echt geen idee! haha!

groetjes Guusje

5. Sanwes

Sanwes Lid

19 aug 2012
    11
    0
    0
    He Meiden..

Ook ik herken me in jullie verhalen.. heb zelf ook pco en heb de afgelopen 5 maanden Clomid geslikt.. helaas werkte dit niet zoals ik gehoopt had (begonnen met 50, laatste keer 150). Ben nu mijn menstruatie aan het opwekken dmv primolut.. en ik mag dan als het goed is van het weekend voor het eerst gaan prikken.. (Menopur). Ik moet jullie wel bekennen dat ik het ontzettend eng vind.. ben er nog niet uit of ik het zelf ga doen, of dat ik het mijn man vraag.. We zijn allebei bij de prikinstructie geweest dus dat moet helemaal goed komen.

Wie van jullie heeft er al ervaring met prikken van menopur?? Ik hoor verhalen dat het een beetje brandt als je de vloeistof inspuit.. ?? klopt dat?

Groetjes,
    Sandra

6. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Hallo meiden,

Vandaag mijn fm gehad en er lijkt iets te groeien in mijn linker eierstok, klein maar toch iets...
    Ei 11.5 mm, bmsv 6mm

As vrijdag moet ik terug komen, en hopen we op een mooie ei.

7. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik ben vorige week vrijdag naar het ziekenhuis geweest voor een echo, maar er waren alleen een paar hele kleine eitjes te zien. De clomid heeft dus deze maand niet gewerkt... Ben meteen begonnen met een kuurtje Provera om mijn menstruatie op te wekken. En ben nu aan het wachten tot het komt... Zodra ik ongesteld word moet ik naar het ziekenhuis voor de prikinstructie. Vind het ook best spannend. Weet wel dat ik het zelf ga doen.

Groetjes,
    Miek

8. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Guusje: hormonen spuiten is niet automatisch IUI, volgens mij doen ze dat sneller als manlief verminderde zaadproductie heeft.
    @ mama 3e spannend voor vrijdag! Hoeveelste CD is het nu? Ben zelf wel benieuwd Hoevaak ik voor FM moet...
    @ Miek, balen dat clomid niet gewerkt heeft! Spannend hoor dat prikken, ben benieuwd hoe dat gaat. Laat je het weten?

9. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    Ik heb gisteren voor het eerst geprikt met Menopur. Het valt echt reuze mee!!! Gisteren moest ik naar het ziekenhuis voor de prikinstructie en heb ik meteen de eerste injectie zelf aangemaakt en gezet. Ik vond het even heel eng om dat naaldje (wat trouwens erg klein is hoor!) in mijn buik te zetten. Maar toch doorgezet en ik voelde er vrijwel niets van. Ook niet van het inspuiten vd vloeistof. Vanochtend helemaal zelf thuis gedaan en ging prima!

Groetjes,
    Miek

Deel Deze Pagina