PCOS afvallen kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Masha80, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masha80

Masha80 Lid

21 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar zit je dan weer thuis......

De gynaecoloog heeft voor de 3e keer in een jaar tijd aangegeven om echt af te vallen. Zij gelooft erin dat ik het zelf kan en dat met minder kilo's de medicijnen beter aan zullen slaan.

Wat moet ik hier nou mee? Als het afvallen zo makkelijk was dan had ik nu geen overgewicht. Eetpatroon heb ik aangepast, alhoewel ik de verleiding niet altijd kan weerstaan. Dietiste daar schiet ik niks mee op merk ik. Nu blijft als enige redmiddel sporten over! Daar waar ik zo een hekel aan heb. Heb een zeer slechte conditie.

3 maanden tijd heb ik gekregen om kilo's te verliezen.

Wie herkent zichzelf in mij? Wellicht kunnen we elkaar helpen door deze worsteling.

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    That's me! Ik heb het ook moeten doen en ben al 6,6 kg afgevallen.
    Ik heb t gedaan door meer te sporten en een beetje hulp van Sonja B.
    Mijn cyclus verbeterde, werd korter na twee maanden en nu zijn we met medicijnen aan de slag. De conditie is stukken verbeterd.
    Ik heb gemerkt dat ik het leuk vind om baantjes te trekken in het zwembad en zit al jaren op zumba.

Je kunt het en ik kan het echt aanraden!
    Je gaat jezelf echt beter voelen hierdoor, het vergt alleen veel doorzettingsvermogen. Dat is nodig om je droom te bereiken, je weet waarvoor je het doet! Succes!

3. Masha80

Masha80 Lid

21 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent goed bezig Beepje! 6,6 is best veel.

Ik zit er ook aan te denken om te gaan zwemmen, gezien zwembad op loopafstand is van mijn huis. Nu nog doen dat is een tweede.

Zumba klinkt leuk, maar vraag me af of ik dat wel kan bijhouden.

Ben inmiddels simpel gestart om het op te bouwen met halters en de hometrainer, maar dat is echt niet voldoende.

Je bent zo te lezen gestart met de medicijnen. Is dit je 1e keer? Ik heb zelf al 1x pillen geprobeerd maar er kwam geen eisprong, dus sindsdien het advies meegekregen om af te vallen. Ben nu al een jaar verder.

Hoe ervaar jij het hele proces in het ziekenhuis?

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik herken het helemaal! Ik ben eind juni voor het eerst bij de gyn geweest, en is pcos geconstateerd. Ook in moet eerst afvallen voor er uberhaupt gekeken gaat worden naar behandeling...

Het is zo moeilijk, hé? Ik ben nu 6 kilo kwijt, en dat komt doordat ik nauwelijks meer snoep, maar zo te lezen doe jij dat ook al. :)

Ik ben nu meer aan het bewegen, maar niet echt sporten, want óók dat herken ik maar al te goed, ik háát sporten... Ik doe wat meer fietsen, wat meer wandelen en vooral ook hopen.

Liefs,

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Je moet gewoon even uitvinden wat je leuk vind. Zumba is niet superafpeigerend hoor. In het begin ben je alleen maar bezig de pasjes een beetje te volgen.

Ik krijg nu een heel klein beetje clomid, doordat ik al was afgevallen werd mijn cyclus weer beter maar mijn progesteron na de eisprong niet. Met de clomid wel en dit is mijn tweede ronde nu. We hebben eigenlijk een jaar voor spek en bonen mee gedaan. Nu pas gaan we voor het eggie zeg maar.

Ik wist altijd wel dat mijn gewicht een probleem ging worden en in het zkh was dat ook even een klap in mijn gezicht. Maar die heeft wel geholpen zeg maar. Verder ervaar ik het wel allemaal prettig in mijn ziekenhuis. Ik heb een vrouwelijke fertiliteitsarts die ik nu een half jaar niet hoef te zien. We zijn los gelaten nu met de medicijnen. Het enige waar ik me wel eens aan stoorde was dat de gesprekken allemaal vliegensvlug waren en je nauwelijks tijd had om vragen te stellen. Als je dan buiten stond vielen je vanallerlei vragen binnen. Ze willen namelijk zoveel mogelijk patienten behandelen ipv dat ze rustig de tijd voor ze nemen. Voor hun is het allemaal gesneden koek, maar voor ons niet.

6. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    mijn gynaecoloog weet dat ik al jaren bezig ben met vermageren en steeds zonder resultaat of heel weinig.
    Ik sport veel en toch... raak ik die stomme kg's niet kwijt.
    Ik zou enkel op water en sla moeten leven om rap iets af te vallen.

de gynaecoloog heeft me sinds enkele maanden metformine voorgeschreven en dit zou helpen bij het afvallen als je PCOS hebt...

7. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ohja? Wat is dat precies dan???

Liefs,

8. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    dat is een medicatie die eigenlijk bedoeld is voor mensen met (zwangerschaps)diabetes.
    Maar omdat veel vrouwen met PCOS (en die zwaarder zijn) insuline resistent zijn zou metformine dit veel beter regelen + het geeft ook een positieve invloed op het krijgen van een eisprong

9. Masha80

Masha80 Lid

21 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe kom je hier dan aan? Ik neem aan dat het pillen zijn? Je slikt het nu al een tijdje, was is je ervaring?

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    He meid. Hier ook pco mama.

Ik weet niet waar je woont maar ben je bekend met geertgen kliniek? Hier kijken ze niet naar gewicht.
    Ik snap dat nooit dat de gyn willen dat je gaat afvallen want dan slaan de medicijnen beter aan. Dat is totaal niet zo. Er zijn meer magere slanke meiden met pco dan de dikkere.
    Ook val je moeilijk af met pco. En is het ook bekend dat je clomid resistent kunt zijn door de pco.

Ik heb zelf 2 ronde's clomid gehad deed niks.
    6x hormonen spuiten met zelf klussen 1miskraam.
    3x hormonen spuiten met inseminatie 1miskraam.
    1ste ivf blijvend zwanger nu mooie dochter van net 2 jaar.
    Afgelopen februarie tp gehad van een cryo
    Was weer meteen raak helaas miskraam.

En geloof me ik heb zwaar overgewicht. bmi 46

11. Masha80

Masha80 Lid

21 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wow babyhope! Je hebt heel wat moeten doorstaan maar het is je gelukt. Ik woon in Rotterdam. Heb geen idee waar die kliniek is. Mijn BMI is 40, behoorlijk hoog dus. Ik weet het ook allemaal niet meer joh.

12. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ik slik ze sinds eind mei, maar wel een stop van een maand door de vakantie.
    In het begin was ik er echt ziek van, de dokter had dat ook gezegd. Zo een 4 dagen diarree na het nemen van die pil en daarna gene last meer van gehad.
    Heb me ook nog niet gewogen, maar ga nog 2 maanden die pillen nemen en dan eens kijken wat het resultaat is.

13. Masha80

Masha80 Lid

21 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ThinkPink1201, laat even weten wat de uitkomst is!

Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan, maar 1,1 kg afgevallen in mijn 1e week. Baal erg!

14. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hey iedere kilo is er weer een. Niet de moed zo snel opgeven Masha. Je kunt beterlangzaam afvallen dan heel snel. Als het heel snel gaat komen de kilo's er ook weer snel aan namelijk.

15. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ik houd jullie zeker op de hoogte!!

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Meid! Een kilo in de week is harstikke goed! Volhouden zo! Mensen die langzamer afvallen houden de kilo's er ook makkelijker af! Kop op meis, hou je doel voor ogen!

17. Roxy1985

Roxy1985 Niet meer actief

Als je wil bewegen met slechte conditie, probeer dan:
    Start to run met evy, dat is hardlopen van nul conditie naar 5 km makkelijk te doen.

Mijn beste vriendin heeft ook overgewicht en is gaan dieeten met weight watchers, ze is al 15 kg kwijt! Kost geld dus stok achter de deur.

Succes

18. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Wow, dat is dan toch wel heel erg anders dan hier in ZH zeg... No offence, maar ik heb nu BMI van 36,5 en ik moet eerste terug naar 30, en ik er niet heel erg veel vertrouwen in dat dat 'genoeg' is.

Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan het feit dat het 'alleen' aan mijn overgewicht zou liggen, maar dat is gevoelsmatig. Ik hoop uiteraard dat het wél zo is, en dat mijn cyclus gewoon weer zo snel mogelijk op gang komt, mét een goede eisprong. *jaja, hopen mag, toch?* ;)

Wat erg van je miskramen, verdrietig zeg. :(
    En nu? Wat is je vervolgstap?

Ik heb deze hele week ontzettend goed 'geleefd' en ben geen gram afgevallen. Wees trots op jezelf!!! ;)

*en nee, dat is niet bagatelliseren, maar moed inspreken!*

Zo gezegd dus, baal ontzettend, maar VL denkt dat het komt door het stoppen met roken? Ik sta alweer 3 weken op hetzelfde getal ;):( Ofwel: kom niet aan van het stoppen, maar blijf dus stabiel, weet niet wat ik 'erger' moet vinden. :p

Liefs,

19. misspiggy

misspiggy Lid

30 jul 2012
    11
    0
    0
    Ik ben vorig jaar eind oktober begonnen met een dieet, eiwitshakes. Daarmee ben ik in een maand of 5 30 kilo afgevallen. Gestopt met de shakes en zelf verder gegaan. Daarna nog 15 kilo afgevallen door gezond eten (koolhydraatarm) en bewegen (vooral wandelen en fietsen). Nu totaal 45 kilo afgevallen en op een gezond gewicht. Ik ben al 2/3 maanden stabiel op gewicht nu. Daar had ik ook weken bij dat ik b.v. maar een halve kilo kwijt was en de week erna bijna 2. Geduld en doorzetten, hoe moeilijk ook. Ik ben hiermee begonnen omdat ik wist dat het voor een zwangerschap beter zou zijn, gezien de herhaalde miskramen-> ik verweet het mijzelf en mijn overgewicht. Mijn cyclus is erg veranderd, veel regelmatiger. Inmiddels zijn we aangemeld voor ivf en ben ik heel erg blij dat ik het heb gedaan. Kortom; ik wens je heel veel succes!!

PS: over het stilstaan he; bij mij hielp het om dan even het roer om te gooien. Iets eten waar wat meer vet inzit o.i.d. Zo begon ik weer aftevallen nadat ik een patatje had gehad ;)

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik had symptomen van pco maar had het niet.
    Nadat ik afgevallen was verbeterde mijn cyclus!
    Het is het waard! Je hormonen komen dan meer in balans.

Deel Deze Pagina