Pcos: andere ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Esther1991, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    @Joy1: oooh dat succesverhaal van jou is fijn om te horen. Ik leef op hoop :)

2. Lovely86

Lovely86 Nieuw lid

17 mrt 2015
    1
    0
    0
    Hoi Esther,

Na 2 jaar van buikpijn (steken in baarmoeder),
    2 curettages, 3 verschillende pillen, en een spiraal waar ik
    echt doodziek van werd.
    Is er in Nov 2014 bij mij ook PCOS geconstateerd,
    mijn wereld stortte in, ik zag mijn kinderwens aan mij voorbij schieten. Ik ben nu al 1,5jr gestopt met de pil maar zonder succes!
    Thuis heel veel onderzoek gedaan op internet en het verklaarde
    een heleboel wat betreft de symptomen:
    Overbeharing
    Stemmingswisselingen
    Overgewicht
    Onregelmatige menstruatie (soms wel 2+weken achter elkaar vloeien, hoewel de meeste pcos-ers weinig tot zelden menstrueren.)
    Haaruitval
    Vermoeidheid.

Ik probeer te accepteren dat ik pcos heb en probeer ermee te leren leven. Op het moment ben ik hard aan het werken om minstens 8 Kilo kwijt te raken doormiddel van een koolhydraatarme dieet en sporten. Ik wil in Sept/Nov beginnen met Clomide.
    Nu eerst rust proberen te vinden in mijn lichaam en geest.

Sorry voor de lange verhaal

3. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb ook PCOS. Ik kreeg de diagnose in januari 2009, nadat ik maar geen menstruatie kreeg en ook niet positief testte.
    Ik vond het maar vreemd dat mijn cyclus ineens niet meer meewerkte, maar achteraf gezien heb ik dat altijd al gehad. Ik sloeg wel vaker een maand over of dacht dat het misschien wel al weer eens tijd zou moeten zijn, maar ja, ik was daar verder niet mee bezig. Verder heb ik jaren de pil geslikt en met de pil was het natuurlijk altijd regelmatig.

We zouden in behandeling, ware het niet dat ik twee weken later terug moest komen nadat ik primolut geslikt had om een bloeding op te wekken. Deze bleef uit en prompt bleek ik zwanger. En dat na een cyclus van meer dan 100 dagen. Ik hoorde dat de kans op een spontane zwangerschap het grootst was een jaar na de bevalling, vandaar dat we het er destijds op gegokt hebben. Of het waar is, weet ik niet, maar ik heb nu drie kinderen na drie spontane zwangerschappen.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook PCOS, per toeval ontdekt en juist geen van de typische uiterlijke symptomen. Ik was zwanger toen we de diagnose kregen en na de bevalling was ik in de eerste ronde dat we er weer voor gingen zwanger, helaas ging het mis. Ik heb wel elke keer een ei maar mijn cyclus is meestal 36-40 dagen, soms nog langer.

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Pcos diagnose april 2010.
    Volgens arts nog nooit ovulatie van mezelf gehad.
    Cycli variërend tussen 21 dagen en 13 maanden :$
    Clomid sloeg niet aan.
    Gonal-f zeer moeilijk mee te stimuleren.
    Met fostimon spuiten icm oradexon uiteindelijk 2 x achter elkaar zwanger geworden (dec 2010 miskraam)(januari 2011>zoon geboren in oktober 2011)

Na bevalling en wat afvallen ineens een spontane eisprong in april 2012.
    Een paar keer per jaar had ik een spontaan ei. Mijn cyclus was ook kotter en iets regelmatiger.
    Augustus 2014 bleek ik spontaan zwanger te zijn!! :) zie banner.

Helaas is de pcos niet helemaal weg. Vooral de overbeharing is een ding voor mij :( ja en de strijd met de kilo's en de moeite straks weer bij de borstvoeding ivm meer mannelijke hormonen die de melkproductie remmen bij mij.

Maar klagen doe ik momenteel niet ;)

Ook met pcos kan je kinderwens in vervulling gaan.
    Heel veel succes gewenst!

6. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bedankt om jullie verhalen te delen. Doet toch deugd om te horen dat ik niet alleen ben...

Lovely: Geen sorry, je verhaal is niet te lang. Ik heb het graag gelezen. Ik hoop dat je vlug zwanger bent

Storm: Wat fijn om te lezen! Wij willen ook graag een groot gezin en door die pcos schrik dat het al moeilijk gaat zijn om 1 kindje te krijgen, laat staan meerdere kindjes. Blij te horen dat het bij jou wel gelukt is! Ik hoop dat het bij mij ook lukt.

Annedore: Hier ook de strijd vooral tegen acne en tegen kilo's die makkelijk blijven plakken. Fijn om te horen dat jij toch ook twee keer bent zwanger geraakt.

Hier ben ik momenteel ook aan het afvallen, ik ben al 2kg kwijt en wil er nog 5 af. Ik heb wel een eisprong, maar zeer weinig. Ik had had 13 dagen geleden in een cyclus van 50 dagen mijn ei gevonden en had heel hard op zwangerschap gehoopt. Maar testen zijn negatief. Dus nu hop naar volgende ei (alleen zo teleurstellend dat dat weer zo lang gaat duren).
    In april zijn we 6 maanden aan het proberen en als het dan nog niets gelukt is, moet ik bij gynaecoloog gaan om hormonenbehandeling te starten.

Ik hoop echt dat onze kinderwens nog in vervulling gaat... Anders weet ik echt niet wat doen. Dit is mijn grootste droom...

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Onze droom ging twee keer in vervulling (dit komt in het geboortekaartje van deze baby te staan).
    Ik hoop heel erg dat jij dit over een tijdje ook mag zeggen!
    Jullie zijn er wel mooi snel bij. Wij gingen pas na 3 jaar naar de gyn ;) Te bang om te horen dat mijn droom misschien niet in vervulling zou kunnen gaan. Vasthouden aan valse hoop.

Als met jouw man/vriend zijn zaad alles OK is, en het probleem enkel bij jouw pcos ligt. Dan denk ik dat je best mag hopen op een happy ending :)

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier helaas nog geen succes verhaal!

Mei 2013 gestopt met de pil, menstruatie zeer onregelmatig en ik werd er erg onzeker van. Meerdere malen naar de huisarts geweest maar die wou mijn lichaam minimaal 1 jaar laten ontpillen want dat was normaal volgens haar. Uiteindelijk in maart 2014 gesmeekt om een doorverwijzing en laten weten dat ik het na een cyclus van meer dan 100 dagen echt spuugzat was. Doorverwijzing gekregen maar helaas kon ik in mei pas terecht.

Vanaf juni 2014 alle dosissen van clomid doorlopen maar geen resultaat. Toen overgestapt op Menopur, 75 en 112,5 geen resultaat.
    Maar 150 had neiging tot overstimulatie, ik heb 2 keer pregnyl mogen zetten en een eisprong gehad van 2 en 3 eitjes, maar helaas beide keren ongesteld geworden en ook beide keren cystes.

Daarna gestart met Puregon, daar kreeg ik een eisprong mee van 2 eitjes, maar wel pas laat (dag 21), helaas ook ongesteld geworden.

Nu weer Puregon in dezelfde dosis, en weer een eisprong van 1 ei, ik verwacht de eisprong vanavond/vannacht:)

Hopelijk nu wel raak!

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Catmommy: zo laat is 21 dagen toch niet?
    Mijn eerste eisprong was na 65 dagen. De tweede na 35 dagen, de derde na 28 dagen (zwanger, miskraam) en de vierde na 17 dagen (zwanger, zoon) :)
    Ik vind 21 dagen best netjes hoor. Als dat zo door zou gaan dan volgen de kansen om zwanger te raken zich steeds sneller op :) Al hoop ik natuurlijk van harte dat jouw komende eisprong voorlopig de laatste zal zijn ;) Succes met wachten (ik weet nog hoe slopend die weken zijn).

10. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Annedore: Wat klinkt dat mooi "Onze droom ging twee keer in vervulling" super! Ik hoop dat wij hetzelfde ooit kunnen zeggen. We waren er inderdaad vroeg bij omdat mijn gynaecoloog het toevallig heeft ontdekt tijdens mijn jaarlijkse check up. We hebben mijn vriend zijn zaad laten testen en dat was ok. Het was geen super staal zei de dokter, maar er was ook niets mis mee. Mooi binnen de normen.

Catmommy: Ik hoop en duim voor jou dat jij snel ook een succesverhaal mag verwachten! Wat een lange weg heb jij al afgelegd...

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Fijn dat het zaad van je vriend goed is. Dat is een enorme voorsprong :) nu alleen dat ene speciale eitje nog kweken en uiteraard geluk hebben, want dat speelt ook wel een beetje mee natuurlijk bij het hele bevruchten en innestelen.

12. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Hoi hoi

Ik heb ook pcos en verschillende keren clomid gehad en mislukte IUI 's en toch nu spontaan zwanger!

Groetjes Mariska

13. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Gemiddeld is een eisprong op dag 14-16, dat maakt met een normale lutuale fase een cyclus van 28-30 dagen.

Deze ronde zelfs dag 22-23 een eisprong dus dat zijn toch 6-8 dagen langer dan bij de meeste mensen, en dat met stimulatie (ik heb met stimulatie eerder al een eisprong op dag 10 gehad).

Mijn ziekenhuis houdt een maximale cyclus van 35 dagen aan.
    Dus bijvoorbeeld stimuleren gaat maximaal tot dag 20, tenzij er binnen enkele dagen een eisprong aankomt.

Hier is het zaad gelukkig ook goed!

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja, ik begrijp hoe een normale cyclus werkt ;)
    Maar als je lastig te stimuleren bent vind ik dag 21 best netjes.
    Natuurlijk is twee weken nog beter dan dat en uiteraard is dat je streven. Snap ik ook.

Overigens is deze zwangerschap ontstaan in een cyclus van 24 dagen met ei op dag 11. Spontaan. Zo'n korte cyclus kregen we zelfs met 300 eh gonal niet voor elkaar :D
    Het lichaam blijft onvoorspelbaar en soms wonderbaarlijk werken.

15. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik heb al meerdere dames waarmee ik al ruim 1 jaar klets langs zien komen :)

Hier net als catmommy ook nog geen succesverhaal helaas..

16. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zo te horen ben ik alvast niet de enige...
    Net mijn maandstonden gekregen. Ik had zo gehoopt dat het deze keer ging lukken... En door pcos en onregelmatige en lange cyclussen heb ik geen flauw idee wanneer mijn volgend ei komt. Vervelend :(

17. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja die onzekerheid is killing!
    Vond ik ook voor ik de MMM in ging.

Maar ach ik blijf zeuren want dat vind ik nu ook weer vervelend dat de eisprong pas op dag 22 is ongeveer. Je moet zoveel dagen spuiten en telkens controle en het gaat op en neer van goed nieuws tot slecht nieuws en zoveel angst dat er weer overstimulatie komt..

Ooit zien we allemaal dat tweede streepje, en dan is het niet van de pregnyl!:D

18. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Haha, optimistisch Catmommy! :) ik zit eventjes in een dalletje, maar nog 6 dagen Provera voor ik volgende ronde weer in kan gaan, kan niet wachten ;)

Deel Deze Pagina