Voor de eerste keer zwanger.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door milooo, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Er zijn vast al meer topics met deze vragen, maar vindt het wat lastig om hier dingen op te zoeken en ook wel leuk om mijn eigen verhaal te vertellen.

Gisteren is dus de beslissing genomen om aan een kindje te beginnen, we hadden het er al meerdere keren overgehad en gisteren dan toch de knoop doorgehakt. Dinsdag heb ik een afspraak om mijn spiraaltje te verwijderen.

Nu ben ik totaal niet thuis in het zwanger worden wereldje. Geen van mijn vriendinnen is nog bezig met zwanger worden en ik heb geen familie waar ik dit (nu al) mee wil bespreken.

Ik snap dat zonder bescherming je zwanger wordt, haha. Maar weet ook dat er dingen zijn waar je op moet letten. En lees hier dingen als 'eerste ronde' etc. Mijn plan is om gewoon na het verwijderen van het spiraaltje elke paar dagen te vrijen met mijn vriend en dat het dan vanzelf goed komt. Of is dat heel naïef?

Tijdens de twee jaar dat ik mijn spiraaltje heb gehad had ik elke drie weken een paar dagen 'bloed'. Ik hoef geen tampon oid te dragen, maar het zijn wat bruine/rode druppels. Ik zie dat dan maar als mijn menstruatie. Dit is dan ongeveer 3 dagen aan de gang. Er is dus (in mijn ogen) een soort cyclus. Zou ik dan kunnen uitrekenen wanneer ik de meeste kans op zwangerschap heb? En gaat dat gewoon zo door na het verwijderen van het spiraaltje, of kan alles dan weer verschuiven?

Kortom, alle verhalen, tips, ervaringen etc zijn meer dan welkom.

Groetjes!

2. Jodie1988

Jodie1988 Bekend lid

26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Spannend hoor! Wij zijn vorige maand begonnen. Ik was net zo onwetend als jij maar je leert hier echt veel. Ik ben, om m'n lichaam te leren kennen en inzicht te krijgen in m'n cyclus, begonnen met ovulatietesten en temperatuur bijhouden. Dan leer je wat makkelijker mikken. Veel succes en vooral plezier.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Toen wij voor de eerste keer gingen zei ik: 'ik stop met de pil en we zien wel wat er gebeurt'. We vreeën om de paar dagen, ik gebruikte geen ovulatietesten of iets dergelijks. Na 34 dagen werd ik ongesteld. Zoveel dagen hield ik daarna ook aan. Ik werd niet ongesteld en wilde het weekend gaan testen, maar die woensdag daarvoor voelde ik me niet zo lekker, dus eerder getest. Dat was een knaltest. Ik weet wel dat het echt niet vanzelfsprekend is dat je meteen zwanger raakt. Ik had dat 'geluk' wel.

Succes en hopelijk heb je snel een positieve test in je handen.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Gemiddeld duurt het 6 maanden tot een jaar.
    De cyclus die je met je spiraal hebt gehad zegt weinig over de cyclus die je gaat hebben zonder anticonceptie. Het kan hetzelfde zijn, maar het kan ook langer duren.

Je moet proberen om erachter te komen wanneer je eisprong is en rondom die dagen moet je dan seks hebben, zomaar een paar dagen uitkiezen ergens in je cyclus werkt niet echt...je bent namelijk maar 24-48 uur vruchtbaar en de rest van de dagen ben je dat dus niet.

5. Proudmama01

Proudmama01 Niet meer actief

Spannend dat jullie voor een kindje gaan. Als eerste zou mijn tip zijn om met foliumzuur te starten of zwangerschapsvitamines die dit bevatten. Dit schijnt de kans op een ernstige afwijking zoals open ruggetje bij de baby te verkleinen. Advies is om daar al mee te beginnen voordat je zwanger bent.

Hoe je cyclus is na het verwijderen van de spiraal is altijd afwachten. Het kan zijn dat je lichaam je eigen cyclus snel oppakt, maar het kan ook maanden duren. Ook is er een kans dat je menstruatie heviger is. Wanneer je eisprong valt is misschien in het begin ook nog niet meteen te zeggen. Deze valt gemiddeld vaak rond dag 14, maar hoeft niet. Ik heb me daar zelf ook eerder in vergist, waar ik achter gekomen ben dmv ovulatie testen. Deze kun je gebruiken om je eisprong op te sporen. Google maar eens :) maar zou eerst je cyclus even afwachten en het even op de loop te laten. Je vraag of het bij regelmatig seks vanzelf wel goed komt is groot, maar het kan helaas ook minder makkelijk gaan. Je kan meteen zwanger raken, maar het kan ook bijv wel nog 1 jaar of langer duren. Helaas niet te voorspellen! Succes in ieder geval met alles :D

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij zijn op dezelfde manier het avontuur aangegaan. We zien wel hoe t gaat en idd om de paar dagen sex. Was in de 1e ronde zwanger..

7. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk! Hopelijk is het snel raak! Ik heb inderdaad net een hele bundel ovulatietesten besteld. Ben wel nieuwsgierig hoe dat met mijn cyclus is. Wel gek dat het nu voor het echt is. Nou ja na dinsdag dan ;)

8. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw dat is snel zeg. Denk dat mijn vriend zich daar rot van zou schrikken, haha. Die is in de veronderstelling dat het nog een paar maanden gaat duren. We gaan het zien! :D

9. CrossedFingers

CrossedFingers Actief lid

6 okt 2016
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nu 3 maanden bezig. Nog geen succes helaas....

10. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Idd beginnen met foliumzuur of andere vitaminetabletten voor zwanger worden.
    Deze laatste heb ik ook , zit ook foliumzuur in en zit alles in wat je nodig hebt als aanvulling.

Wacht rustig je cyclus af , ik heb het geluk dat deze gelijk regelmatig en ongv. 26 dagen is maar voor iedereen is dit verschillend.

Wij zijn gaan (verwacht ik ) de 10e ronde in helaas en ik ga het nog meer los laten.
    Gewoon lekker leven en niet te nauw kijken met alles.
    Ik ging overal op letten en gebruikte ovu. Testen maar ook daar ga ik mee stoppen.
    Ik hou gewoon om de dag sex aan na mijn menstruatie en zien we het maar.
    Hoe langer je bezig bent hoe makkelijker je gaat denken.
    Het is al frustrerend genoeg als je weeeeer ongesteld wordt

11. CrossedFingers

CrossedFingers Actief lid

6 okt 2016
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad, ben pas 3 maanden bezig en de moed zakt me nu al in de schoenen. Volgens mij komt mijn ong. er ook weer aan... 😢

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen: start met foliumzuur en laat het lekker los. Maak het (ongeveer) om de dag gezellig en kijk het een maand of 6 aan.

Ik ben bij de eerste na 15 jaar anticonceptie gestopt en was gelijk zwanger.
    Bij de 2e heeft het 8 maanden geduurd. Ivm een korte cyclus in ronde 10.
    Klinkt misschien gek maar de eerste paar maanden vond ik het afwachten of ik ongesteld zou worden of niet wel spannend. Dat heb ik bij de eerste gemist..

Maar ik hoop natuurlijk dat je snel zwanger bent :)

13. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Spannend he! Ik vond het bij de eerste ook zo spannend en alles nog onbekend. Toen ben ik pas in ronde 8 begonnen met ovulatietesten. Zou nu eerst ook even je cyclus afwachten en proberen te genieten, voor je er straks een moeten van maakt. Maar dat is natuurlijk aan jezelf;)
    En inderdaad al meteen met foliumzuur beginnen, best is 4 weken voor je zwanger raakt dus die kun je meteen al innemen nu.

Ik moet eerlijk bekennen:
    Wij gaan nu voor de 2e en ga nu wel direct met ovulatietesten beginnen, hoop dat het nu wat sneller mag gaan. De moed is mij bij de eerste vaak in de schoenen gezakt, hoewel 9 maanden eigenlijk heel normaal is

Ts succes!

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Spannend hoor.
    Wat voor spiraal had je mirena neem ik aan omdat je geen echte menstruatie lijkt te hebben.
    Na het verwijderen hebben sommige direct een cyclus andere moeten echt een paar maanden wachten tot dat hun lichaam zichzelf weer reset.

Persoonlijk zou ik die ovu testen iig laten liggen tot je je eerste echte menstruatie heb gehad.
    Als het namelijk een maanden duurt kun je direct heel erg gefrustreerd raken en gaat de leuk er snel af.
    Sowieso vind ik ovulatietest gebruiken zeker het eerste half jaar zonder reden dat je niet vruchtbaar zou zijn en met een regelmatige cyclus onzin. ( persoonlijke mening he ;))

Ik heb nog nooit een ovulatietest gebruikt want ken mezelf ga dan veel te veel focussen.
    Nou had ik dit ook niet nodig gelukkig.

15. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad de mirena, en sinds het plaatsen eigenlijk geen menstruatie. Wel om de 3 weken wat bruin slijm. Spotting noemen ze dat?

Ik wil idd de eerste menstruatie afwachten. Maar weet dat ik ongeduldig en nieuwsgierig ben, haha. We gaan het dus meemaken.

16. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Leuk!
    Ga vooral geen dingen anders doen dan nu, behalve dan foliumzuur slikken.
    Zorg er voor dat de seks leuk is en blijft.
    Toen het na een jaar hier nog niet gelukt is werd het een 'moeten' door ovulatietesten en dat soort ongein.
    Hier is het na bijna 7jaar eindelijk gelukt tijdens een traject in de MMM (medische malle molen).

Zoals gezegd, lol er in houden, geen ovu testen gebruiken in het begin en pin je er niet op vast dat het in de eerste 2/3 maanden raak is (zo wel, alleen maar leuk en fijn natuurlijk!).

Voor het forum handig om te weten wat een paar afkortingen betekenen. Zul je veel tegen komen denk ik.

Dpo= days past ovulation. Dus hoeveelheid dagen na je eisprong
    Nod=niet ongesteldheidsdag (zoiets toch?) In ieder geval de dag dat je de menstruatie zou verwachten
    Kv2v5 = test van de kruidvat, 2stuks voor 5 euro
    Cb= clearblue

Anderen kunnen het lijstje vast nog aanvullen, en anders gewoon vragen hoor, vindt niemand raar :)

17. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik heb foliumzuur online besteld. Woon in een ons kent ons dorp en wil niet dat er bekend wordt dat wij ermee bezig zijn. Kan maandag beginnen met slikken.

We gaan er zeker niet teveel mee bezig zijn. Maar vind het wel interessant om te weten waar me lichaam mee bezig is, haha

Bedankt ook voor de afkortingen!

18. Juni92

Juni92 Nieuw lid

29 okt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik was bij mijn 4e ronde zwanger!
    Was net 3 weken begonnen met vitamines slikken en na mijn gevoel was door mn nieuwe werk eindelijk rust in mn leven :) dus had ook echt gevoel ja we gaan ervoor!
    Kzou niet te snel aan ovaluatie testen beginnen! Geeft snel stress.. Gemiddeld word men met een half jaar zwanger dus geef het de tijd! Daarna kun je altijd nog er mee beginnen!

19. Chant26

Chant26 Actief lid

31 okt 2016
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    De meeste tips zijn al gegeven zie ik.
    Probeer er niet teveel me bezig te zijn hoe moeilijk dat ook is. Ovulatietesten is handig maar het 'moeten' klussen is niet erg romantisch haha.
    Bij ons was het gewoon vrijen wanneer we zin hadden en bij 3 zwangerschappen in 1e ronde raak. Ik voelde het al voordat ik kon testen. Ook de 1e keer voelde ik het duidelijk terwijl ik niet wist wat ik moest voelen.
    Hopelijk mag het bij jullie ook snel lukken! Succes 😜

20. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Spannend hoor! Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten totdat je zwanger bent, maar houd rekening met sowieso een half jaar of wellicht een jaar. Dat vrouwen gelijk zwanger zijn is echt bijzonder.
    Probeer er dus ook vooral van te genieten en zeker niet gelijk met ovulatietesten te beginnen. Wacht je cyclus af, want als je een regelmatige cyclus hebt, dan kun je ook wat makkelijker je eisprong bepalen. Staar je niet blind op dat je meer slijm moet hebben rond je ei, want ik heb dat in ieder geval nooit gehad. Ook had ik alleen de eerste keer dat we voor een kindje gingen, steken in mn lies wanneer mijn ei naderde en bij de tweede keer voelde ik niks.

Ik heb 2 keer een mirenaspiraal gehad. Na de eerste keer verwijderen, werd ik na 6 weken voor het eerst ongesteld. Mirena beviel toen ook lang zo goed niet als de tweede, want ik bleef lang onregelmatig bloedverlies houden. Bij de tweede had ik precies hetzelfde als jij, elke maand want bruin verlies wat ik alleen zag bij het afvegen als ik naar de wc was geweest. Ik noemde dit dus ook een lichte menstruatie. Ik werd na het verwijderen ook gelijk regelmatig ongesteld en was na 2 of 3 maanden zwanger. Bij de eerste zeker wel 6 maanden bezig geweest.

Veel plezier!! ;)

Deel Deze Pagina