vruchtbaar slijm maar negatieve ovulatietest

Discussion in 'Zwanger worden' started by haring, Mar 18, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. haring

haring Niet meer actief

vanochtend merkte ik dat ik vruchtbaar slijm had,vanmiddag ovulatietesten (action) gekocht maar deze was negatief.
    Zou ik dan net mijn eisprong gemist hebben?

2. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    Kan nog komen hoor. Vruchtbaar slijm betekende bij ook niet meteen dezelfde dag een positieve ovutest.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik had het altijd een paar dagen van te voren en soms de dag zelf dan ineens niet.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier vaak vijf dagen ervoor al! Gewoon even door gaan met testen :D

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Hier klopte er ook nooit iets van dat vruchtbaar slijm, was telkens een paar dagen ervoor ipv op de dag van de eisprong.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vruchtbaar slijm kun je al vanaf 5 dagen voor de daadwerkelijke eisprong verliezen.
    Aan vruchtbaar slijm kun je dus niet een eisprong aflezen. Wel weet je dat je je dan in je vruchtbare dagen bevindt.

Gewoon de komende dagen blijven doortesten dus.

En een ovulatietest geeft niet de eisprong zelf weer, maar alleen de LH-piek. De eisprong vindt binnen 48 uur na positieve ovulatietest plaats.
    Ook als je na een positieve ovulatietest een dag later een negatieve ovulatietest hebt, wil dat niet zeggen dat je eisprong intussen al geweest moet zijn. Het geeft alleen aan dat de LH-piek voorbij is.

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Ik had laatst op dinsdag vruchtbaar slijm en pas donderdag of vrijdag een positieve ovulatietest

8. haring

haring Niet meer actief

Nog steeds een negatieve ovulatietest, en ik zit ondertussen al op dag 17!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, en je hebt ook cyclussen gehad van 31 en 33 dagen.Dan kan je eisprong nog prima komen. De luteale fase is immers niet standaard 14 dagen, maar gemiddeld. Wellicht is je luteale fase 11 dagen.

Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. de luteale fase verschilt van vrouw tot vrouwen kan zelfs per cyclus verschillen.

10. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik had vruchtbare slijm 7 dagen voor de eisprong.

11. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

Oct 28, 2016
    3,723
    1,218
    113
    Female
    Ik heb dat ook al een paar dagen. Ik denk dat je niet meteen op die dag dat je vruchtbaarslijm krijgt ook meteen je eisprong hoeft te hebben. Wat ik lees bij andere kan er een aantal dagen tussen zitten, ik heb zelf ook bijna een week altijd vruchtbaarslijm.

12. haring

haring Niet meer actief

Helaas nog steeds geen positieve ovulatietest :(

Share This Page