Schuimecho: moet dit even delen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door junior1, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hallo dames,

Wij gaan binnenkort beginnen met IUI en ze wilden kijken of mijn eileiders open zijn. Dat doen ze meestal met een hsg, wat heel pijnlijk is. Maar in Hoofddorp hebben ze een arts, die iets (voor mij) nieuws uitgevonden heeft. Een schuimecho. Daarmee behalen ze hetzelfde resultaat als met een hsg maar is veeeeeel minder pijnlijk.

Ik heb m vandaag gehad en het viel echt ongelofelijk mee. Je voelt het wel iets, maar mijn menstruatie is pijnlijker dat dit. En nu heb ik alleen wat kleine krampjes, die geen naam mogen hebben.

Ik weet niet of ze dit alleen in Hoofddorp doen of ook bij andere ziekenhuizen, maar ik wou het toch even met jullie delen, mochten jullie er toevallig voorstaan.

2. sita90

sita90 Niet meer actief

Ow wat fijn dat je geen HSG hoefde te doen!
    Ik ken het niet, volgens mij doen ze dat bij het ziekenhuis waar ik loop niet.. ik zal het eens navragen.
    En? zijn je eileiders open?:D

3. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi Sita, ja, alles is gelukkig open! Dus dat is ook fijn :)

Moet jij nog een hsg doen? Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n held dus was heel blij met dit alternatief. Ik hoop dat ze het bij jou in de buurt ook doen.

4. sita90

sita90 Niet meer actief

Hoi Junior1,

Wat mooi dat alles goed en open is! Gelukkig maar, weer een stap dichterbij!:)

Ze volgen nu mijn cyclus in het ziekenhuis. Als ze niets vinden moeten wij het nog een jaar zelf proberen maar daar ga ik niet mee akkoord. Wij proberen namelijk al zo'n tweeënhalf jaar zelf. Ik ga dus vragen om een HSG (of schuimecho hihi:)), een samenlevingstest en een uitstrijkje.. misschien nog andere onderzoeken.
    Willen zij mij niet verder helpen dan melden wij ons aan voor IVF -PGD vanwege mijn chromosoomtranslocatie:)

5. Een 'schuimecho' ís toch een HSG, maar dan met schuim in plaats van vloeistof? Dat heb ik altijd begrepen :) In ieder geval erg fijn dat het meeviel, hoor er erg veel positieve verhalen over!

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb dit ook gehad! Ook geen pijn! Het is volgens mij iets minder goed te zien, want 1 eileider was niet 100 procent zeker... Volgens mij doen ze dit alleen in Hoofddorp, als experiment. Ik weet dat mensen er speciaal voor kwamen!

7. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn deze nwe uitvinden met dat schuim!! De verhalen over HSG verschillen van vrouw tot vrouw. Het viel mij heel erg mee!

Deel Deze Pagina