Bij de gyn geweest

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jenneke88, Dec 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Hoi allemaal,

ik ben afgelopen woensdag bij de gynaecoloog geweest, want ik probeer nu iets langer dan een jaar zwanger te worden. Nu wilde ik voor de dames die binnenkort naar de gyn moeten ff omschrijven wat mijn eerste bezoek inhield.

Van te voren moest ik samen met mijn man een vragenlijst invullen. Deze werd besproken. Hieruit kwam bij mij niks bijzonders naar voren.

Daarna kreeg ik een lichamelijk onderzoek. Er werd met een eendenbek gekeken, en een uitstrijkje gemaakt. Van het uitstrijkje heb ik niks gevoeld. Ik heb ook niet gebloed, wat mij gezegd werd tot dat zou kunnen. Vervolgens heeft de gyn gevoeld of van binnen, dus de baarmoeder en de eierstokken, goed zaten. En als laatste een inwendig echo.

En hier stond ik zelf een beetje van te kijken. Links zag er gewoon heel normaal uit. Maar rechts had 12 blaasjes, waarvan 2 een stuk groter. Toen ik dat zag dacht ik heel ff aan pcos. Ze had namelijk eerst naar rechts gekeken en toen naar links. Toen ik het vroeg zei de gyn dat 12 een twijfelgeval, maar omdat links normaal is, val ik gelukkig niet onder pcos.

Ze heeft de twee grotere blaasjes opgemeten. Eentje was 13mm en de andere 11.6mm. Ze zei dat er één dominant zal worden en zal springen. En dat ze ongeveer 2mm per dag groeien en rond de 20mm springen. Het gaat dus nog ff gezellig worden de komende week :)

Mijn man moet na de feestdagen zaad inleveren en ik moet in mijn volgende cyclus, op cd 3 bloed laten prikken op diverse hormonen en chlamydia. De hele afspraak was me erg meegevallen en de gyn was heel aardig. Ik hoop heel stiekem dat ze niks vinden en ons weer naar huis sturen. Duim voor ons meiden.

2. Roseline

Roseline Niet meer actief

Soms geeft een beetje duidelijkheid ook al rust om verder te gaan.
    Succes met zwanger raken...

3. Lizzie93

Lizzie93 Actief lid

Aug 8, 2012
    277
    163
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb een tijdje geleden ook een afspraak gehad bij de Gyn. Wel voor iets anders als de zwangerschap. maar toch kan het wel een geruststelling zijn inderdaad dat je weet hoe het daar beneden zit.

Succes !

Share This Page