Vervelend sandraske.......nog 8weken doorlopen is wel heel lang ja. Hoop dat je verloskundige dit ook inziet en een plan van aanpak met je gaat maken. Sterkte! Hoop dat je toch nog een beetje kunt genieten
Welkom Hbz! Ook jij hebt dus veel last van moeheid, helaas! Heb je ook zo'n moeite met het begin van de werkweek? Ik kan daar tegenop zien..... Heb je naast moeheid meer symptomen/klachten? Bijv. Acne, over beharing, overgewicht, stemmingswisselingen, haaruitval.... Herkenbaar ook, heftig leven achter de rug hebben, alleen is het hier nog niet helemaal achter de rug. Ik denk zeker dat, dat ook effect heeft op je energieniveau. Alle vragen die je wilt stellen, voel je vrij om ze ook echt te stellen!
He Mymiracle! Ja die moeheid is erg herkenbaar! Hele dagen kan ik wel slapen. Ik vind het soms zo sneu voor mijn partner maar gelukkig gaat hij er goed mee om. Omdat ik nu fulltime werk kan ik opzien tegen de hele week. Maar maandagen zijn inderdaad erg vervelend. Ik werk ook nog eens in de zorg dus heb totaal geen regelmaat. Verdere symptomen zijn; ik val wel eens uit tegen mijn partner zonder dat daar een reden voor is. Soms kan ik zo onredelijk zijn. Ik zit dan zo met mij zelf in de knoop..... Geen last van Acné, nu wel even omdat ik waarschijnlijk moet gaan menstrueren, maar dat heb ik altijd. Geen overgewicht alhoewel er best een paar kilo's af mogen Haaruitval is inderdaad ook best aanwezig. Mijn haar wordt ook steeds dunner heb ik het gevoel. Ik hoop dat jij het heftige leven snel een plekje kan geven. Wat zijn jouwn symptomen precies? Bedankt voor je openheid! Ik hoop gewoon nu dat ik zo snel mogelijk mag gaan menstrueren en dat we een nieuwe ronde kunnen starten. Ben nu 4 dagen 'over tijd' maar met PCOS weet je nooit of je nou echter over tijd bent....
Wauw wat een herkenning!! Hier is in 2008 PCOS vastgesteld. Hier toch best wat symptomen: - vermoeidheid - gewrichtspijn - overgewicht (vooral rond de baarmoederstreek het bekende pcos vetschort) - stemmingswisselingen - dan 4 maanden achter elkaar zwaar ongesteld en dan een half jaar niks Heb zelf de mmm doorlopen en ben nu trotse mama van een tweeling. Ik gebruik geen pil of wat dan ook want ik kom overal van aan. Morgen staat er voor mij een Gastric Bypass gepland. Ik krijg een maagoperatie. Dit omdat geen enkel dieet mij kan helpen. Welk dieet ik ook volg ik kom er alleen maar van aan (is nu ook medisch vastgesteld) Heb nu een bmi van rond de 50 dus echt zwaar morbide obesitas. Ook de doktoren zijn ervan overtuigd dat dit nog de enigste oplossing is om proberen gewicht te verliezen. Dus vanavond wordt ik opgenomen en morgen de operatie.
Minniemouse welkom, Ik hoop dat de operatie goed gegaan is, voor nu goed herstellen, beterschap! Hbz, Vervelend hè die vermoeidheid en stemmingswisselingen, inderdaad ook voor onze partners. Geeft mij vaak ook wel een schuldgevoel Maar fijn dat je partner er wel mee om kan gaan, okal zal dat niet altijd even makkelijk zijn. Nee met pcos weet je niet echt wanneer je overtijd bent, alleen tijdens de behandelingen. Voordat je met medicatie begint zou ik wel een test doen, als je dan nog niet goed menstrueert. Just in case De symptomen die ik heb zijn de volgende: -vermoeidheid -stemmingswisselingen -laag libido -overgewicht en daarbij bijna onmogelijk af kunnen vallen -overbeharing -vaak hoofdpijn(weet alleen niet zeker of dat echt een symptoom van pcos is, volgens de een wel en de ander niet).
Hoi Dames, Wat naar dat jullie er extreem veel last van hebben. Bij mij is er ook pcos geconstateerd, maar geen klassieke vorm. ik ben 23 en werd na het stoppen van de pil niet meer ongesteld. De symptonen die ik heb/had - geen tot sporadische menstruatie. Na de bevalling niet meer aan de pil gegaan omdat de gynaecoloog zei dat er verband bestaat tussen jonge leeftijd pil slikken en het krijgen van pcos. Naast dat het erfelijk lijkt maar dat is nooit bewezen. Sinds de bevalling ben ik redelijk regelmatig ongesteld zo tussen de 5 en 7 weken. - laag libido - overbeharing heb ik wel - acne overgewicht heb ik niet. Wat mij helpt om regelmatig te menstrueren en te ovuleren is mestruasan van Dr. Vogel. Als ik hiermee stop wordt ik dus niet of nauwelijks ongesteld. Van onze eerste dochter ben ik wel spontaan zwanger geworden wat echt een wonder is eigenlijk.
Bestaat er een klassieke vorm? Pcos is pcos, de ene heeft alle symptomen en de ander heeft er maar 2... De relatie pilgebruik en pcos is ook niet bewezen overigens, mijn gyn zegt er het volgende over: Pilgebruik maskeert meestal een PCO. Het lijkt alsof je regelmatige menstruaties hebt maar dat zijn alleen ontrekkingsbloedingen. Als je vervolgens stopt met de pil dan moet je lichaam het weer zelf doen en dan doet het het weer volgens het ritme dat het zou gedaan hebben als je niet de pil slikte. Waarschijnlijk was je er al eerder achter gekomen dat je PCO had als je niet de pil gebruikte en is niet de pil de veroorzaker van PCO.
Nou met die hoofdpijn kan ik je de hand schudden. Weet alleen niet of het van de PCOS komt. Ik ben nog steeds niet gaan menstrueren. Volgens mijn berekeningen ben ik nu 7 dagen 'overtijd'. Grrr ik wou dat ik gewoon ging menstrueren, dan kon ik verder. Zit iemand van jullie al in het traject van hormoonbehandelingen?
Voordat ik de pil slikte was er niks aan het handje. Was ik iedere vier weken op het uur af haast ongesteld. Ja wat is klassiek. Geen idee zo verwoorde mijn gynaecoloog het.
Ik heb veel last van hoofdpijnen cq migraine, gyn zegt dat het van de wisselende/slechte hormoonbalans komt. Heb nu nergens last van dus zou wel kunnen kloppen... Hier alles bij elkaar vijf jaar hormonen geslikt/gespoten voor 4 zwangerschappen (2 miskramen)...
Ik heb nooit de pil gebruikt en cyclussen werden langzamer langer en langer. Het is gewoon niet bewezen dat pilgebruik invloed heeft op de cyclus.. Pcos, de gevolgen etc zijn zo onbekend bij een heel groot deel van de gynaecologen, mensen krijgen vaak verkeerde voorlichting of helemaal niks, kan daar zo boos over worden... Er wordt vaak alleen gekeken naar het probleem zwanger raken en daarna is het klaar, ja niet dus... Ik heb er ontzettend veel over gelezen, vooral info uit het buitenland. Samen met anderen vrouwen zijn we bezig om voorlichtings dagen/lotgenoten dagen te organiseren...
Hoi dames! Ik zou me graag aansluiten bij jullie clubje, als dat mag! Ik heb PCOS en we zijn nu 2 jaar bezig, zonder resultaat. Bij mijn man is alles goed, gelukkig. Maar legt de druk wel bij mij We gaan 18 december terug naar de gyno om in de MMM te stappen. Hopelijk dan resultaat. Maar ik zou ook graag willen praten over de gevoelens rondom de PCOS, de vage klachten etc. Eigenlijk weet ik er te weinig vanaf.
Welkom Diligo Ergo Sum, Tuurlijk mag je hier mee kletsen, okal is het vrij stil. Nog een paar dagen en dan gaan jullie naar de Gyno, spannend. Mag ik vragen waarom jullie pas na 2 jaar de MMM in stappen?
MyMiracle, Dank je wel.. En ja hoor, mag je zeker vragen. Het ligt wat genuanceerder. Wij kwamen na drie maanden al in de MMM Light Dit omdat ik een uitgebreide med geschiedenis heb en mijn cyclus erg lang was elke keer (66, 94, 50 dagen). Ik ben erg vaak geopereerd aan mijn buik (ongeveer 40 keer) en de kans op verklevingen is dus groot. We zijn vrij snel doorverwezen naar Rotterdam, daar ben ik altijd geopereerd. Heel traject waaruit al vrij snel bleek dat bij mijn man alles superrrr goed is (gelukkig) en bij mij dat ik PCOS heb. Ze konden moeilijk testen of mijn eileiders goed doorlopen, want een kijkoperatie willen ze niet aan gaan. Daardoor alleen met contrastvleoistof en dat schijnt minder betrouwbaar. Toch zal alles er wel toegankelijk uit. Dit hebben ze samen met nog een aantal onderzoeken gedaan in twee trajecten (zwanger worden en zwanger zijn). Deze trajecten waren in maart afgesloten (ik inmiddels 20 kilo lichter en een mooie cyclus). We hebben er toen bewust voor gekozen om het even gewoon zo te proberen. We hadden toen al een jaar onderzoeken achter de rug en waren het beu. Mijn vader lag slecht en is in april dan ook overleden. Ons hoofd stond er niet naar om nu al de MMM in te gaan met behandelingen. Nu is dit anders en zijn we er echt aan toe. Het kriebelt al twee jaar, maar nu wordt het een beetje pijnlijk...we willen er u dus voor kiezen om behandeling aan te gaan
Meis, bedankt voor je antwoord. Jeetje wat is er veel gebeurt in die 2 jaar.....sorry voor het verlies van je vader!( mijne is vorig jaar augustus overleden) Wel fijn om te weten dat je eileiders waarschijnlijk toegankelijk zijn. Maar jeetje 40 buikoperaties Volgensmij kunnen jullie best wat geluk gebruiken! Wens je iig heel veel succes in de hopelijk korte MMM Leuk als je hier gezellig(niet altijd) mee blijft kletsen. Genoeg dames. Te ervaring
MyMiracle, Spijt me ook van jou vader...ook te jong waarschijnlijk.. Valt zwaar, hoor. Merk nu pas hoe dat in aan het dalen is. En ja, geluk kunnen we best gebruiken. We hebben nu huis gekocht en dat is al een groot geluk, we vinden het zo gaaf! Erg blij mee. Nu met ovu testjes bezig om de gyno een goed beeld te geven. Ik krijg nu een wat dikkere streep. Maar de streep moet dikker zijn dan de controle streep toch? Ben het even kwijt en de bijsluiter al weg gegooid..
Eveb donker of donkerder. Alleen werken ovulatie testen vaak niet goedbij pcos, door de hormoonschommelingen. Heeft jou gyn je dat aangeraden? Kan zijn dat ze het bij jou wel goed doen hoor. Leuk een koophuis! Bestaande- of nieuwbouw? Heb je ook een tuin? Wonen jullie er wel al of is het echt pas net rond(de koop). Ja mijn vader was ook jong 55jaar. Het is bij mij nog steeds niet goed geland. Blijft heel onwerkelijk en verdrietig(okal kan ik er niet goed tranen om laten). Kan jij je wel goed uiten?
Andere dames hoe is het met jullie? Sandraske trek je het nog een beetje? Hbz hoe is het afgelopen met je cyclus? Minniemouse hoe is de operatie gegaan en het herstel? Nijntje?