Ernstige allergie & zwanger worden

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Pianootje, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer aanstaande moeders met een ernstige allergie?
    Ik heb zelf al mijn hele leven een zeer ernstige pinda- en notenallergie. Ik kan bij het binnenkrijgen van een kruimeltje al overlijden en reageer ook op de lucht. Wij willen graag een kindje, maar ik denk wel eens aan de toekomst m.b.t. mijn allergie. Onze kinderen mogen later namelijk ook echt niks eten van pinda's/noten, omdat dit voor mij te gevaarlijk is als ze mij een kus zouden geven of aan mij zitten bijvoorbeeld.
    Ik ben benieuwd of er andere vrouwen zijn die in hetzelfde schuitje zitten of er over mee willen praten.

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Wat vervelend voor je meid, ik hoop dat je snel lotsgenoten vind!!

Onze zoon heeft ook zn erngstige allergie voor pinda en noten en ook voor kippen ei

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Mijn vriendin heeft voor heel veel voedingsmiddelen een zeer ernstige allergie waardoor ze in een shock kan raken en kan overlijden van één kruimeltje of soms al van enkel het inademen van de lucht. Inderdaad ook pinda's en noten, maar ook melk, eieren, bananen, kiwi's, meloenen, veel soorten vis en schaaldieren en dan ben ik er zeker nog een aantal vergeten. Zowel ik als onze dochter eten deze producten gewoon in huis. De producten waarbij inademen al een ernstige reactie veroorzaakt (banaan, kiwi en meloen) eten we als zij niet thuis is of als ze wel thuis is in een andere ruimte met het raam open. Verder meteen handen en gezicht wassen na het eten van deze dingen, goed schoonmaken als er bijvoorbeeld melk is gemorst en meteen schone kleding aan als er op is gemorst. De kleine mag ook haar vieze banaanhanden niet afvegen aan haar of mijn kleding of aan het kleed bijvoorbeeld. Dat moet ze gewoon goed leren en ik moet goed opletten. Verder let mijn vriendin zelf ook heel erg op dat ze heel vaak handen wast en zeker voordat ze met haar handen in de buurt van haar mond, neus of ogen moet zijn. Het is lastig en het zal voor onze dochter ook best lastig worden als ze zelfstandiger word. Maar aan de andere kant groeit ze er vanaf de geboorte in en weet ze straks niet beter. Het kost wat aanpassingen maar verder gaat het prima.

4. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow wauw..dat is nog een tikje erger dan ik heb. Ik heb wel dezelfde reacties (anafylactische shock van binnenkrijgen of inademen) maar gelukkig alleen maar bij pinda's en noten. Ik denk inderdaad dat kinderen het niet erg vinden, omdat ze niet beter weten. Maar bij ons in huis kan echt geen pindakaas of nootjes worden gegeten. Maar dat is denk ik ook goed te realiseren. Beter dan bij jullie thuis, waar het om veel meer producten gaat. En daarbij, ik heb zelf hier ook mee leren leven, en mijn vriend vindt het geen probleem. Dus zal een kind zich net zo gemakkelijk aanpassen denk ik. Alleen lijkt het me lastig later uitleggen aan school of ouders van vriendjes dat ons kind al die dingen niet mag eten vanwege mij, terwijl hij/zij er zelf misschien wel gewoon tegen kan.

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Voor mij zelf was het lastiger aanpassen omdat ik het natuurlijk niet gewend ben. Dus ik heb in het begin heel vaak mijn handen afgeveegd aan mijn kleding of zelfs aan de stoel ;). Dat heb ik echt moeten afleren. Ik kan niet meer zo snel even kruimels van me afvegen, daarvoor moet ik naar de keuken en uitgebreid mijn handen en gezicht gaan wassen. Maar dat wende voor mij al heel snel dus ik denk dat het voor een kind dat niet anders weet al helemaal vanzelfsprekend is. Ik leer het onze dochter ook meteen vanaf het begin. Vanaf de eerste banaan die ze kreeg, toen mijn vriendin niet thuis was, meteen daarna naar de keuken en handen en gezicht wassen. Zo word dat iets vanzelfsprekends. Zij mag later dus ook gewoon alles eten waar mijn vriendin allergisch voor is alleen moet ze zich na het eten wel heel goed wassen en opletten dat ze bepaalde dingen echt niet in haar buurt eet of drinkt vanwege de lucht.

Deel Deze Pagina