Hoi, Zijn er ook dames die aan het ontpillen zijn en die zwanger willen worden, of er intussen ervaring mee hebben? 13 juli heb ik mijn laatste pil ingenomen , dit was op de helft van de pilstrip. Toen ben ik 17 juli flink ongesteld geworden ( niet zoals een normale ontrekkingsbloeding ), dit leek al op een echte menstruatie. We hebben geklust op 22 juli en sinds gisteren ( 30 juli) heb ik af en toe buikkrampen en een beetje licht roze afscheiding. Kan dit al van een evt. zwangerschap zijn of is dit een uitwerking van het 'ontpillen'? Ik hoor graag jullie ervaringen
Dat kon nog wel eens jou eisprong zijn 😉! Die had ik ook van de week en voelde ook als een zere buik bij mij.
Je lichaam kan je flink voor de gek houden zeker in de ontpil fase. Je eisprong ligt gemiddeld op 14 dagen na de menstruatie. In mijn theorie kan het dus niet. Ook staat er gemiddeld een jaar voor om zwanger te worden. Hou dat altijd in je achterhoofd. Al zijn er genoeg die wel in de eerste ronde zwanger zijn. Succes
Ik geloof niet in ontpillen. Bij onze zoon was ik op de helft gestopt met de pil gewoon ongesteld geworden en een maand later een positieve test in de handen!!
Maar dat jij zo'n (enkele) ervaring hebt gehad betekend niet gelijk dat het zo is hé het ontpillen moet ook niet te letterlijk genomen worden maar het is wel een gegeven feit dat de meeste lichamen eventjes nodig hebben om het natuurlijke proces van een cyclus weer op te pakken. (en dat wordt ontpillen genoemd). Maar sommige lichamen pakken dat signaal gelijk goed op als je stopt en dan is het absoluut mogelijk om gelijk zwanger te worden. Ik ben zelf ook maar 1x ongesteld geweest na het stoppen met de pil en was toen ook gelijk zwanger. Maar de cijfers liegen er niet om, de meeste mensen hebben dat niet. Ik denk overigens niet dat je al zwanger bent, misschien idd een aankomende eisprong?
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties ! Ik denk ook dat het haast onmogelijk is om nu al zwanger te zijn, dus daar houdt ik rekening mee. Verder zal ik gewoon geduld moeten hebben. Dit ook aangezien ik met behulp van Clomid zwanger ben geworden van mijn zoontje 2 jaar terug ( er was pcos bij mij geconstateerd ). Eerst maar eens afwachten of mijn cyclus zich vanzelf gaat oppakken! Dat roze verlies zal misschien wel een tussenbloeding zijn geweest, misschien is m'n lichaam toch goed aan de slag en wordt m'n cyclus dit keer goed opgepakt
Stopte met de pil op 5 juni heb mijn eisprong opgespoord door ovulatie testen die had ik rond 2 juli pas en gelijk raak, dus het kan.
Ik geloof zeker wel in ontpillen.. Troep is het.. Heb bijna 6 maanden gewacht tot m'n lijf het weer oppakte en de regelmaat is er nog niet. Heb vanalles gevoeld en gedacht.. Hier en daar ook wat roze.. het was niks! Of Nouja niet wat ik hoopte. Maar tuurlijk kan het ook direct raak zijn! Lijkt me geweldig voor je! Ik help je duimen.
Hier ook zo met de eerste. Halverwege gestopt, gebloed en paar weken later positieve test. Inmiddels voor de 2e bezig met ronde 10. Dus tja... Het zegt niks....
Toen wij voor de eerste gingen had ik vrijwel direct na het stoppen met de pil een regelmatige cyclus(33dagen) drie rondes later was ik zwanger. Met de tweede werd de spiraal verwijderd kreeg ik direct een regelmatige cyclus (28 dagen) met elke cyclus licht roze bloedverlies tijdens de eisprong. Ik verwacht niet dat je zwanger bent maar tja niks is natuurlijk onmogelijk.
Voor de eerste zwangerschap wel al een alf jaar gestopt met de pil voor we ervoor gingen. Ook ivm het ontpil verhaal. Mijn lichaam pakte gelukkig direct de cyclus goed op en was in de 1e ronde zwanger (wel dus al half jaar gestopt). Nu een maand voor we ervoor gingen gestopt. Direct cyclus (en voel ook mijn eisprong) en weer direct raak. Bij een vriendin heb ik echter gezien dat het ontpillen echt wel een tijdje kan duren, met name alle symptomen.
Hoi, Het zegt inderdaad niks, al is het wel leuk om jou ervaring te lezen. Misschien dat er juist wel meteen een eisprong heeft plaatsgevonden, omdat er middenin de strip gestopt is.
Hier ook bij de eerste in mei gestopt en 1 augustus positieve test.. nu bij de tweede 12 juli gestopt en tot vandaag nog nie ongesteld... Na even rekenen hebbe wij toevallig op de vruchtbare dagen geklust.... dus nu maar even afwachten.
Vandaag ongesteld geworden; na een nette cyclus van 28 dagen. Dat is al een stap in de goede richting! Had ik nooit gedacht ivm mijn pcos