Beginnen met Clomid, hoe gaat dat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 1982Eva, 3 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,
    Ik heb een tijd terug gehoord dat ik PCOS heb. Heb wel een eisprong, maar erg onregelmatig en lange cycli. Heb geluk gehad toch natuurlijk zwanger te worden, maar voor een tweede wil het helaas nog niet lukken, daarom heb ik binnenkort een afspraak op de fertiliteitspoli, waar ze me hoogstwaarschijnlijk Clomid voorschrijven (was eerste keer ook bedoeling maar toen wilde ik toch nog even afwachten).

Ze gaan me het dan vast allemaal uitleggen, maar ik wil toch graag vast weten hoe dat dan gaat: je slikt ze enkele dagen, dan moet je ei springen, en dan?

Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis zo'n eerste ronde voor echo's? Moet je zelf ovulatietesten erbij doen?

met name het aantal afspraken ben ik benieuwd naar, want ik twijfel beetje of ik dit op mn werk moet vertellen. Vind het uiteraard erg prive, maar als je steeds weg moet voor echo's enzo, ontkom je er bijna niet aan denk ik. Ben benieuwd hoe jullie daarmee omgaan.

hoop dat er ervaringsdeskundigen zijn die me iets kunnen vertellen,veel dank vast!

2. Anoniem1986

Anoniem1986 Niet meer actief

Hallo Eva,

Ik heb in januari en februari Clomid gebruikt. Ik moest van dag 3 tm dag 7 Clomid gebruiken. En dan op dag 21 progesteron laten prikken. Dat was het bij mij. Verder geen last gehad van bijwerkingen. Bij mij sloeg het niet aan en daarom ben ik wel een keer gevolgd met inwendige echo's ongeveer 2/3 in de week. Maar bij ons in het ziekenhuis is dit niet standaard.

Ik hoop dat het een positief resultaat geeft!

Groetjes

3. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel!
    Ben je toen overgegaan op andere behandelingen...? Heel veel succes!

4. Anoniem1986

Anoniem1986 Niet meer actief

Ja, ben nu bezig met spuiten van menopur.

5. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    je slikt inderdaad clomid vanaf cylus dag 3 tm 7. Ik krijg dan rond dag 11/12 een echo, en aangezien de clomid mijn cyclus heeeel mooi reguleert kan de pregnyl (omdat mijn eicel niet zonder springt) telkens op die dag (tot nu toe elke keer afgelopen half jaar) gezet worden. Ik hoef dus per ronde maar 1x naar het ziekenhuis, dus t valt me heel erg mee.

Overigens weet op t werk iedereen t, maar ik ben redelijk een open boek en wil ook geen rare gezichten krijgen als ik jankend binnenkom omdat t niet goed is ofzo (is al aantal keer gebeurd...)

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier ook op dag 3 begonnen met Clomid, 5 dagen lang.
    Op dag 10/11 moest ik komen voor een echo en vanaf toen steeds om de dag/om de 2 dagen om de groei in de gaten te houden.
    Ik kreeg verder geen hormonen om de eisprong op te wekken, maar werd gewoon twee weken later ongesteld. Heb wel bloed moeten prikken om te kijken of ik een goede eisprong had.
    Bij mij deden 50mg en 100mg helemaal niks trouwens. 150mg deed juist teveel, want daar had ik 3 eitjes mee.
    Dus toen kreeg ik 125mg; precies goed.

Ik had alleen enorm last van bijwerkingen. Wil ik je dan ook echt als tip meegeven: geef het op tijd aan als je er last van krijgt.
    Ik had heel erg last van opvliegers, hoofdpijn, en 'hallucinaties' (zoals de arts het noemde). Achteraf had ik véél eerder aan moeten geven dat ik er zo'n last van had.

Uiteindelijk werd ik zwanger in de eerste ronde dat ik Gonal had gespoten.

7. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dank! Lijkt alsof het beleid qua echo's enzo per Zh wat verschilt. Fijn dat jullie je ervaring even wilden delen! En heel veel succes met de behandelingen!

8. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een paar rondes clomid gedaan en van dag 3 tot 7 de pillen. En ik ging op dag 9 of 10 voor echo en soms had ik al mega groot ei op dag 9 of 10 en dan moest ik of wel terug komen of pregneyl spuiten. Helaas reageerde ik extreem heftig erop en bijwerkingen vond ik nogal heftig. Geef dat wel goed aan artsen als je veel last heb van bijwerkingen hebt.

9. Feppie

Feppie Nieuw lid

10 mei 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal!

Ik ben feppie en nieuw op dit forum. Ik ben 26 jaar en ben op zoek naar meiden met positieve ervaring met clomid 50mg.

Allereerst ben ik vandaag begonnen met duphaston. Dit moet ik 7 dagen slikken om mijn menstruatie op te wekken.

Daarna kan ik op dag 3 beginnen met de clomidkuur.
    Ik heb geen pcos, alle hormoonwaardes zijn goed, alleen het seintje van mijn hypofyse werkt niet zoals het horen moet.

Vandaag een positieve test gehad van het zaadonderzoek van mijn vriend...

Iemand goede ervaringen? Ben zo benieuwd en een beetje zenuwachtig!

Liefs feppie

10. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Wat spannend; ik hoop voor je dat het goed aanslaat. Hier nog niet begonnen, hou me op de hoogte als je wilt hoe het gaat!

Deel Deze Pagina