Test 11 dpo 100% negatief, maar voel me echt zwanger!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rietje85, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje85

Rietje85 Lid

16 apr 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een erg onregelmatige cyclus (PCO) waarvoor ik onder controle ben bij gynaecoloog. 19 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. 21 dagen later bleek bij de gynaecoloog dat ik een erg goede eisprong heb gehad (progesteronwaarde 45). Mijn eisprong is dus nu 12 dagen geleden of zelfs nog langer. Mijn testen zijn hartstikke negatief (ochtend / kruidvat 2v5), maar toch voel ik me echt zwanger (al 2 weken menstruatie-achtige krampen, hongerig gevoel maar geen trek, af en toe misselijk en enorm pijnlijke borsten).
    Maak ik mezelf nu gek of kan ik nog steeds positief testen?

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    11 dpo is nog steeds te vroeg voor een test; dat is echt 14 dagen na ovulatie. het kan dus nog steeds.

Kijk NIET naar de kwaaltjes; elke maand hebben bijna alle vrouwen hier die kwaaltjes en maar een heel klein gedeelte blijkt zwanger; de kwaaltjes kunnen door allerlei hormonale schommelingen veroorzaakt worden. Verder heb je ze vaker als je het erg graag wilt en als je het graag wilt, vergroot je ze ook uit en ben je hyperalert.

ELKE maand had ik kwaaltjes, nooit zwanger. Toen 1 keer niet; toen wel zwanger. Ik had er die ronde ook niet meer op gelet of gerekend.

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Je kan nu alleen positief testen met een 'vroege' test (had 2 dagen geleden een licht positieve test met 10 dpo met sensitest). Maar een gewone kruidvat test is op 12 dpo nog veel te vroeg.

Echter kan je lichaam je erg voor de gek houden. Houd daar rekening mee. Al hoop ik natuurlijk voor je dat je zwanger bent!

4. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hoe vroeg kan je testen met een Sensitest dan? En is dat altijd kloppend?

Succes TS! Hoop met je mee natuurlijk!

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik had dit een tijdje geleden ook, maar toch echt niet zwanger.
    Bij mij was het gewoon de eisprong ofzo.. Kweetnie ;)

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Het probleem is in die wachtweken dat je progesteron stijgt (wat goed is natuurlijk) en dat dat dus ook die kwaaltjes kan geven.
    Het is dus niet zo dat je alleen kwaaltjes kan krijgen door stijgend HCG helaas. Lekker verwarrend zo'n vrouwenlichaam, maar het is nu eenmaal zo.
    Ik hoop voor je dat je test nog positief wordt!

7. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL

Dit dus en dit heb ik bij alle vier mijn zwangerschappen gehad. Op t moment van geen kwaaltjes en ik kon zweren dat het niet raak was was het raak.

Neemt niet weg dat ik voor jou hoop dat het wel zo is, veel succes.

8. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik sluit me aan bij Esther. Na je eisprong gaat je progesteron stijgen (om je baarmoeder voor te bereiden op een eventuele innesteling), en de symptomen van progesteron zijn vrijwel gelijk aan die van HCG: pijnlijke borsten, trekkerig gevoel in je liezen, humeurig.
    Je kunt je dus echt goed voor de gek laten houden!
    Sterker nog; de keren dat ik wel zwanger was had ik werkelijk nergens last van; zelfs geen pijnlijke borsten! Dat kwam pas toen het HCG begon te stijgen.

9. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik ben zelf uiteindelijk in ronde 6 zwanger geworden. Ik heb alle rondes veel klachten gehad, en was nooit zwanger. De testen waren ook altijd wit, en ik was dus ook niet zwanger.

Nu in ronde 6 had ik wel klachten, maar die waren en voelde echt anders als eerst. Ik heb gewoon een test gedaan toen ik 4 dagen over tijd was, en die was echt overduidelijk positief. Eerder testte ik ook altijd voor NOD etc. maar je maakt je zelf er alleen maar verdrietig mee.. gewoon eventjes wachten :) Veel succes!!

10. Rietje85

Rietje85 Lid

16 apr 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    En toch heb ik het gevoel dat ik nu heb ook nooit eerder gevoeld (ook niet met een eisprong), dus stiekem nog steeds een beetje overtuigd :)
    Vandaag nod, ik ga het morgenochtend nog een keer met een vroege test proberen. Mevrouw ongeduld haha! Maar gelukkig zijn er hier meer......

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het kan nog, maar het is zeker ook heel goed mogelijk dat je jezelf idd 'gek maakt'. Zoals vele voor je :cool:
    Een bezoek aan de gyn die een goede eisprong constateert kan daar zeker aan bij dragen. Neemt niet weg dat ik het voor je hoop hoor

12. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Je lichaam kan je aardig voor de gek houden inderdaad. En toch wist ik het de keer dat het raak was ook gewoon, alles voelde anders! En dat was al ruim voor een positieve test. Het waren zulke duidelijke symptomen die ik andere rondes niet had/heb. Echter niet de standaard symptomen.
    Als vandaag je NOD is, zou je komende week toch wel iets moeten gaan zien op je testjes. Ik hoop voor je dat je wat gaat zien en dat je menstruatie uitblijft, sterkte!

13. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Vanaf 4 dagen voor je nod. 10 dpo dus :)
    Tja het 2e streepje staat er niet zomaar ;), al heb je voor je nod wel meer kans dat het alsnog mis gaat.
    Heb vandaag een dik positieve 'gewone' test. Het klopte dus wel.

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Heb je nog getest?

15. Misses13

Misses13 Actief lid

30 mrt 2014
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi rietje, ik heb ook morgen nod of woensdag. Ik voel ook van alles en vooral dit weekend.
    Wel heel spannend! Ik heb ook pco (sinds vrijdag uitslag gekregen), afgelopen cyclus schijn ik wel een eisprong te hebben gehad, dit was in het bloed te zien.
    De klachten kunnen komen door de hormonen. Ik ben ook in dubio of er ook meer klachten komen door de pco, doordat je hormonen al in disbalans zijn.
    Ik hoop voor je natuurlijk dat je positief test. Wanneer ik komende dagen niet menstrueer hoop ik het vol te kunnen houden om vrijdag te testen.

16. Rietje85

Rietje85 Lid

16 apr 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas negatief getest en ben inmiddels ook ongesteld geworden. Helaas.... Eind deze week begin ik met mijn eerste ronde Clomid. Spannend hoor! Ik heb wel al regelmatig een goede eisprong gehad gelukkig dus ik hoop dat Clomid snel z'n vruchten afwerpt :) ik duim voor de meiden die nog moeten testen hier! Hopelijk allemaal nieuwe inwonertjes van Nederland :)

Deel Deze Pagina