beste dames! ik heb maandag een uitgangsecho. weet iemand wat het precies inhoudt? en doet het pijn? ben erg benieuwd... groetjes
hai Anoniempje, Een uitgangsecho heb je altijd in het begin van je cyclus (dus wanneer je meestal nog ongesteld ben). Het is een inwendige echo en doet helemaal geen pijn! Geen zorgen maken! Ze kijken tijdens zo'n echo of je baarmoeder mooi schoon is, zodat er bijvoorbeeld geen cystes zijn voordat je aan de behandeling gaat beginnen. Het is niets om je druk over te maken. Het is alleen niet zo prettig dat je dan ongesteld bent . Ik hield mezelf altijd maar voor dat ze het dagelijks zien. Mijn tip, ik deed altijd een tampon 's ochtends in en voordat ik de afspraak had, snel de w.c. inglippen en tampon eruit en maandverband erin. Veel succes maandag! Gr. Daan
Stelt niks voor inderdaad. Gaat hetzelfde als een normale inwendige echo. Is misschien alleen een beetje ongemakkelijk omdat je ongesteld bent, maar ik deed hetzelfde als Daan81. En die dokters doen zoiets wel vaker, dus je hoeft je echt niet raar te voelen. Succes!
hoi Dreamer, Sorry dat ik niet sneller heb gereageerd maar ik heb het erg druk gehad. me inwendige echo is goed gegaan, er was niks bijzonders te zien. en daar was is erg blij mee! moest toch wel erg wennen, had nog nooit een inwendige echo gehad. maar ja...moet toch gebeuren.... nou een paar weekies wachten tot 16 januari...en voor jullie ook... heel veel succes en ik hoop dat we elkaar op de hoogte houden... groetjes