PCOS? Eicel rijping in oude cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterretjedrie, 28 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjedrie

Sterretjedrie Nieuw lid

28 mei 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand zich herkent in mijn probleem of een idee hierbij heeft.
    Wij proberen al een jaar zwanger te worden, en tot nu is dat 3 keer gelukt maar al snel eindigde in een miskraam. Dus was vorig jaar november, januari en vorige maand.
    Vanmorgen ben ik bij de verloskundige geweest en die zag helaas geen kindje maar wel een rijpende eicel, daarbij zei ze dat ik nu midden in een cyclus zat?
    Mijn cyclus is vaak tussen de 33 met uitschieters naar 40 dagen.
    Ik zit nu op dag 31, op dag 22 had ik een positieve ovulatie test..
    Ik ben dus even in de war, ik zou nu juist over een paar dagen ongesteld moeten worden en niet midden in een cyclus zitten met een rijpende eicel? Ik snap er echt werkelijkwaar niks meer van.
    Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik heb zelf mijn vermoedens dat ik pcos heb als ik naar alle symptomen daarvan kijk.
    Ik sta ookal in de wachtrij bij de gynaecoloog.

ik hoop dat iemand dit herkent of raad weet..

2. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Allereerst wil ik zeggen dat ik het ontzettend verdrietig vind van de miskramen! Heftig!

Ik heb zelf pcos, best wel erg ook. Cyclussen van 100 dagen waren niet gek en ook dan had ik tussendoor positieve ovulatietesten en toch gebeurde er geen klap.
    Heeft de verloskundige naar beide eierstokken gekeken? Weet je hoe een pcos eierstok eruit ziet?
    https://www.mamaplaats.nl/blog/gezond/pcos-polycysteus-ovarium-syndroom

Zo ziet het er bij mij precies uit, was niet te missen. Ik had rond de 25 cystes per eierstok zitten:o:

Hopelijk brengt de gynaecoloog je duidelijkheid! Het is vrij simpel te zien op een echo, ook willen ze nog wel eens bloed testen op testosteron. Dat is vaak te hoog bij vrouwen met pcos. Er bestaat wel een pcos-dieet wat het beter zou moeten maken maar dat heb ik nooit geprobeerd dus kan ik je verder niks over vertellen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.004
    15.622
    113
    Nabij Utrecht
    Wat jou vk ook gezien kan hebben is het lege follikel wat overblijft na de eisprong en zich weer vult met vocht.
    Dat is een heel normaal beeld.

Wat ook kan is dat het eitje na de piek op cd 22 niet is gesprongen, maar het nu probeert.
    Het is niet ongewoon om een afwijkende cyclus te hebben na een miskraam.

Waarom heb je trouwens op cd 31 een echo gehad?

4. Lilly84

Lilly84 Lid

4 jun 2022
    6
    1
    3
    Vrouw
    Hoi Sterretjedrie,

Weet je al meer?
    Ik heb natuurlijk het antwoord niet voor jouw persoonlijke situatie. Maar
    Volgens mij zijn er 3 indicaties voor PCOS...
    -uit bloedtest blijkt een verstoorde hormoonbalans
    -veel eitjes per keer in het echobeeld (waardoor eieren niet goed tot rijping komen)
    De derde weet ik zo gauw even niet.

Overigens zegt PCOS m.i. niets over vruchtbaarheid. Ik werd gemiddeld eens in de 6 maanden ongesteld, maar ben wel beide keren in de eerste poging op natuurlijke wijze zwanger geworden. Ook heb ik nooit cystes gehad.

Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina