Relatie gebit en (on)vruchtbaarheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Heleen80, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag allemaal,

Ik open dit onderwerp, omdat ik een opmerkelijk verband zie, en graag wil weten wat jullie ervaringen zijn. Het komt misschien wat vreemd over, maar lees even mee!

Mijn man en ik zijn nu ongeveer al 2,5 jaar aan het proberen een gezinnetje te beginnen, maar het wil maar niet lukken. We zijn allebei goed gezond, er zijn bij geen van ons beide afwijkingen gevonden. Er is dus niet echt een reden waarom het steeds niet lukt om zwanger te raken.

Nu komt mijn vreemde observatie: mijn tandarts zegt dat het hebben van een verouderde voortand kroon (evetueel met 'slechte' metalen erin) of andere problemen met de voortanden, invloed kan hebben op alle organen die met de voortplanting te maken hebben. Dit komt volgens hem door zenuwbanen die met elkaar in verbinding staan. Nu heb ik al sinds mijn 17e (ben nu 34) een kroon, en die heb ik kort geleden vervangen. Mijn oude kroon was volgens de tandarts erg slecht, net als de metalen opbouw in de wortel. Sinds ik mijn nieuwe kroon heb, is mijn cyclus ineens korter (van ongeveer 34-35 dagen naar 30-31). Nu heb ik 2 kennissen gesproken en die herkennen moeite met zwanger worden en een probleem met de voortanden.

Wie van jullie herkent problemen met zwanger worden en problemen in je gebit, vooral iets met de voortanden?

Ben benieuwd of het verband gewoon toeval is, of dat jullie ook een verband herkennen!

Groet,
    Heleen

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik herken het niet, heb een heel gezond gebit, wel van die overzet tanden, maar daar zitten volgens mij geen metalen in. (2 van de 4 voortanden hebben zo een overzet stuk, omdat ze te smal waren).

Hier ook bijna 2,5 jaar bezig

3. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ pandavliegen: frustrerend he, dat het al zo lang duurt. Wij staan ook op het punt om IUI te gaan starten. Ik stel het steeds uit, juist omdat er geen oorzaak gevonden is. Denk steeds 'het komt wel'. In ieder geval is het in jouw geval dus niet je gebit.

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik heb veel problemen met zwanger worden, maar heb nog nooit een gaatje gehad. Hier is er dus geen verband :)

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mijn man heeft een nep voortand inclusief metalen(?) pen/schroef na een ongeluk rond zijn 10e en verder een relatief slecht gebit, maar wij hadden samen geen enkel probleem om zwanger te worden (door de pil heen en 2x meteen vanaf het moment van ervoor gaan).

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn moeder had een zeer slecht gebit. Zo vreselijk slecht zelfs dat op een gegeven moment niks meer hielp en zij al zeer jong een kunstgebit moest hebben.
    Ook mijn vader had van alles en nog wat aan zijn gebit.
    Mijn moeder was echter in een poep en een scheet zwanger van mij en mijn zusjes.

Mijn vriend en ik konden zeer moeilijk zwanger worden. Hebben beide een prima gebit zonder kronen of andere dingen.

Dus nee, ik zie totaal geen relatie eerlijk gezegd. Ook niet in onze omgeving trouwens.

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja enorm fustrerend Heleen, zie dat jullie net wat eerder gestopt zijn. Geduld wordt enorm open de proef gesteld!! Soms denk ik, hoe hou ik het vol, en soms dan ach, zit lekker in de zon, 2,5 jaar zijn eigenlijk ook voorbij gevolgen. Hopelijk hoeven we niet al te lang meer te wachten!

8. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Hier een extreem slecht gebit. 2 wortelkanaalbehandelingen en 2 kronen. Bijna alle tanden gevuld. 1 kroon een aantal jaar geleden getrokken en een achterste kies kwijt.

In de 3e ronde zwanger en een maand geleden mijn 2e kroon moeten laten trekken :( snik.

Hier dus ook geen verband ;)

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb er nog nooit van gehoord, ik denk dat het puur toeval is.

10. Heleen80

Heleen80 Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmmm, dan ziet het er naar uit dat het gewoon toeval is! Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Dan maakt mijn nieuwe kroon dus ook niet zo heel veel uit, denk ik. Als er een verband was, had ik nog even gewacht. Ik probeer het nog 2 x zonder MMM, en dan moeten we toch maar de stap zetten richting IUI.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier geen verband met mijn gebit. Ik heb er echt nog nooit van gehoord en het lijkt me totale onzin...

Deel Deze Pagina