Hoi allen ik ben al 4 jaar niet meer aan de pil nooit zwanger geworden omdat ik pcos heb zeggen ze. Ik woog toen 103 kilo.ze zeggen dat overgewicht vaak de oorzaak is,testosteron is normaal oestrogeen ietsje lager bij mij maar niets verontrustend zeggen ze(toch vreemd dat cysten oorzaak zijn van te weinig hormoon en dat ze zegen dat het niet zo erg is bij mij,alleen superveel cystes aan beide kanten??) dus ik ben een gastric bypass ondergaan want de meesten kennen het wel afvallen is heel moeilijk.en bij mij dus ook(had een maagballon,maagring en fitness,producten,pillen ect gedaan) dus besloten een gastric bypass te doen,hadk veeeeeeel eerder moeten doen amaai!maar ja ik had schrik he. dus nu enkele maanden later weeg ik 79 kilo en ben super happy maar ja...vraag me toch af...helpt afvallen echt zoals ze zeggen? toen ik vermagerd was naar 89 kilo was alles nog hetzelfde op de echo wat ebdoelen ze nu eigenlijk met "afvallen is het beste voor pcos te laten verdwijnen?" zeggen ze dit niet gewoon zodat je gewoon gezonder word fysiek (en terwijl denkt dat het voor de pcos is?) wie is hier eigenlijk daadwerkelijk van pcos kunnen afraken ivm afvallen...? 103-79 kilo is nu ook weer niet niks...neem aan dat dit toch al goed zou zijn en misschien iets zou veranderen?(of word ik door de dokters gek gemaakt met dit zogenaamde hulpmiddel) hoop op een spoedig antwoord zit er een beetje diep in want ben van de gyn een maandje aan de pil moeten gaan im vele doorbraakbloedingen maar de pil werkte precies niet want had elke dag bruinverlies en krampen(nam men pil net toen de regels kwamen,te laat gezien) dus ben zo onzeker nu...wat vind ze zo erg aan die doorbraakbloedingen,helpt het afvallen,kun je echt van pcos afgeraken....ik heb al met clomid gedaan en ja het slaat aanmaar het is zo'n vermoeiend proces maand na maand met hormonen,echo's,hopen,ovutesten,zwangerschapstesten,wachten,hopen,meer echo's,wachten wachten wachten en dan regels en hup opnieuw kennen jullie wel oei het word hier langdradig xxx
hey meiss ook ik heb pco en overgewicht... en nee het is echt niet zo dat het helpt hoor.. pco heb je en blijf je houden dat gaat niet meer weg.. het enige wat kan veranderen is dat je cyclus iets korter gaat zijn.. overgewicht is pco en pco is overgewicht.. dus die 2 gaan samen op.. afvallen met pco is ook daarom veel moeilijker.. maar nee niet iedereen die overgewicht heeft heeft co.. er zijn in mijn ogen meer slank dames die pco hebben.. succes meissie...
Ik heb PCOS en ook overgewicht. Ik heb eigenlijk nooit een eisprong en menstruatie. Ik heb op beide eierstokken heel veel cystes. Zes jaar geleden ben ik 22 kg afgevallen. Ik was eerst 102 kg, na het afvallen was ik 80 kg bij een lengte van 1.74. Mijn cyclus verbeterde wel. Eerst had ik geen cyclus en toen een van 6-7 weken met een eisprong. Maar na een poosje begon mijn cyclus steeds weer wat langer te worden. De kralenkrans en PCOS heb ik altijd gehouden, dat is nooit weg gegaan. Door af te vallen kan je cyclus verbeteren, maar het is zeker niet zo dat je PCOS kunt genezen. Daar genees je niet van, denk ik. Je hormoonwaardes worden niet voor 100% bepaald door je gewicht.
hi meid, Ik heb ook PCOS. Bij een vervolgafspraak zei mn vorige gyn zonder op te kijken van haar blaadje dat het zou komen doordat ik teveel ben aangekomen in het afgelopen jaar. Nou... ik weeg 48 kilo en ben inderdaad wat aangekomen (bewust, ik woog een jaar geleden 43 kilo) omdat ze zeggen dat een te lage BMI ook slecht voor de vruchtbaarheid kan zijn. Kortom.. ik geloof lang niet alles meer wat ze zeggen. Als ik met mijn 48 kilo bomvol cystes zit, lijkt het me niet dat overgewicht de hoofdoorzaak kan zijn. groetjess
hoi! @shanny toch een beetje geschokt dat ze voor 48 al zeggen dat het daardoor komt :-s ik bedoel hallo.... zijn ze nog wijs!? @ de rest idd cyclus zal misschien beteren,ik heb nu een cyclus tussen 25-100 dagen.meestal 37 dagen,met clomid een zalige 28 dagen! ik zal maar hopen dat deze ronde clomid aanslaat en we zien wel. groetjes!
ik heb ook pco en overgewicht, bij mijn oudste gewoon zwanger geworden met clomid, en zonder af te vallen, daarna nooit de pil gebruikt, helaas geen cyclussen....uiteindelijk weer aan de clomid gegaan, wel eisprongen maar geen zwangerschap, uiteindelijk 37 kilo afgevallen, want mocht anders niet beginnen met spuiten, en in de 1e ronde zwanger.... MAAR, na het afvallen echt geen eigen cyclus gekregen, de kralenkrans is en blijft aanwezig.....nu na de 2e bevalling ook weer kralenkrans....en ze zeggen ook dat een zwangerschap of bevalling je pco kan verminderen of over laten gaan.....hier helaas niet dus! succes in de MMM
Mijn FA zei dat je door afvallen wel meer eisprongen kunt krijgen met PCOS. KUNT krijgen. Beloven doen ze niks. Dus dat jouw ziekenhuis zo stellig zegt dat je door af te vallen van je PCOS afkomt....neuh....dat is echt gelogen hoor! Nadat ik 8 kilo was afgevallen (terwijl ik er 50 te veel weeg!) reageerde ik overigens wel ineens heel goed op de hormonen! Dat vond ik wel opvallend... Dus gewoon heel goed van je dat je zoveel bent afgevallen! Is ook heel goed voor je lijf! Maar ik ben bang dat je PCOS zal blijven... Heel veel succes met zwanger worden. Het KAN met PCOS en OOK nog met overgewicht
Hier nog iemand met pco en overgewicht. Ik had zo goed als geen cyclus. En al helemaal geen eisprong. Zodra ik begon met afvallen kwam mijn cyclus al op gang en heb ik steeds een eisprong. De gyn kon op de echo zien dat het afvallen echt heeft geholpen aan mijn pco beeld. Maar nee weg gaan gaat het helaas niet. Heb nog net zoveel last van de andere sympthomen die bij pco horen als eerst. Groetjes en succes