Heb de zomer in mijn hoofd, en dus heel veel zin om op vakantie te gaan. Vorige zomervakantie was ik zwanger en ben ik met mijn dochtertje een weekje naar Brabant gegaan naar een vakantiepark. Leuk hoor, maar dit jaar wil ik het eigenlijk grootser aanpakken. Vind dat we dat wel verdiend hebben Ik wil in ieder geval naar het buitenland. Denk er zelfs over om naar Thailand te gaan. Zie alleen op tegen de vliegreis alleen met 2 kleintjes. Frankrijk of Duitsland is ook een optie. Hebben jullie ook vakantieplannen? Of misschien goede tips voor een geschikte plek/vakantie voor alleenstaande ouders?
Spannend he, ik loop er ook aan te denken en ik heb maar 1 kleintje Net als jij vorig jaar in NL gebleven (achterhoek) en dit jaar wil ik wat verder. Alleen niet zover als Thailand, denk meer aan Spanje of Griekenland enzo. Ik heb bij t onderdeel VAKANTIE ook een dergelijk topic geplaatst, met name ook over de kosten. Bij veel reizen loop je namelijk de kinderkorting mis omdat dat gebaseerd is op 2 betalende volwassenen. Ik heb laatst bij t reisburo wat gidsen gehaald en er zijn wel enkele hotels die speciaal eenouderkorting geven. Nu was dat dus spanje, maar andere landen doen dat vast ook wel
Had me idd ook al even georienteerd op georganiseerde vliegreizen, maar dat is niet echt een optie ivm prijs idd. En ook omdat het meestal hotel zijn en dat is niet zo handig. Moet je elke avond zelf ook om 19.00 slapen (of heel erg stil zijn in het donker ) Turkije/Spanje?griekenland lijkt me erg leuk, maar ben bang dat het te warm zal zijn hartje zomer. Ivm mijn werk ben ik gebonden aan het hoogseizoen...
Wanneer wil jij gaan? En ga je dan met eigen vervoer (als t spanje ofzo zou zijn) of toch vliegen? Geen idee wanneer het hoogseizoen/de vakantie beginnen eigenlijk
Juli/aug. Als ik in Europa blijf wil ik met eigen vervoer. Maar Spanje vind ik dan eigenlijk te ver. Vandaar Frankrijk of Duitsland.
Heb je al s gekeken bij Estivant? Die bieden 1ouder vakanties, meestal op campings. Estivant Vakanties
Ja, daar had ik al eens gekeken. Het is alleen voor kinderen vanaf 4 jaar. Mijn oudste is net 2 geworden. Ze hebben wel weken voor de kindjes tussen de 0 en 5 jaar, maar die zijn buiten de schoolvakanties. Voor mij onmogelijk dus.
Gister toevallig met een vriendin van mij die ook alleenstaand moeder is besloten dat we samen op vakantie gaan met de kindjes. We gaan met de auto naar italie. Afgelopen zomer ben ik met mijn zoontje een weekje naar noord-holland geweest in een huisje. Niet op een park maar gewoon particulier gehuurd. Een vriendin van mij is langsgekomen, dat was wel heel leuk anders heb je zo weinig aanspraak.
Dat is helemaal ideaal Lotte, leuk! Misskeita, bij estivant hangt ook een forum aan de site en daar blijkt dat er wel vaker kleinere kindjes mee gaan. Wat je ook kan doen is een stacaravan van Vacansoleil ofzo te huren, daar zit aan te denken. Dan heb je toch je privacy en je facililiteiten, en als de kids slapen kun je nog lekker buiten zitten ipv op je hotelkamer.
Grappig, had net gister de brochure van Vacansoleil op de deurmat liggen. Leek me ook wel wat, maar vind het best duur. Voor dat geld ga ik dan denk ik toch liever naar Thailand @Lotte: ideaal. HArtstikke leuk!
Ja das inderdaad het nadeel van hoogseizoen he, helemaal op de toeristenplekken..das keiduur. Ik ga/wil iets eerder, eind juni en dan valt t nog mee
Ja, we vonden het zelf ook een heel goed idee. En de kindjes zijn dol op elkaar. En ik ben zelf niet zo van de vakantieparken en als je dan alleen gaat zit je toch best wel geisoleerd. In het voor/na seizoen gaan kan ideaal zijn, maar wij zijn allebei nog aan het studeren dus dan kan dat niet.
Wijffie75 bedankt voor de tip! Zijn er nog meer van dit soort reisorganisaties? Zijn jullie daar al eens mee weg geweest en was het goed?
Joehoeeeee! Heb vandaag geboekt Het is geen Thailand geworden, zelfs helemaal geen buitenland maar een 1 ouder camping in Nederland met een heel uitgebreid recreatieprogramma. Heb er nu al zin in. Nog maar 6 maandjes
Ik ben vorig jaar even op de camping in Maurik geweest om te kijken, ze hebben op zondag altijd open dag ofzo, dan kun je gewoon rondkijken, krijg je zelfs nog consumptiemuntje bij de receptie ook. De camping is heel mooi en heel veel faciliteiten, ook voor kleintjes. Ik heb uiteindelijk niet geboekt via Estivant omdat die alleen maar tenten doen en ik dat eerlijk gezegd niet zie zitten, wil erg graag eigen sanitair Maar de camping zelf vond ik wel erg leuk!