Hallo allemaal, ik heb een probleempje: ik heb in de eerste week de pil een keer vergeten in te nemen, dom natuurlijk! ik kwam er pas later achter Maar we hebben daarna wel onveilig sex gehad. Nu moest ik ongesteld worden in mijn stopweek en dat is niet gebeurd, nou ja niet... een beetje bruin maar verder echt niets. De test is negatief. Kan ik er nu gewoon vanuit gaan dat ik niet zwanger ben? ik hoop op een antwoord van jullie. Iemand ervaring mee?
het kan zijn dat het zwangerschapshormoon nog niet genoeg in je bloed aanwezig is om een test positief te maken. misschien over een paar dagen nog eens testen?
Recente onderzoeken hebben uitgewezen dat je van 1x de pil vergeten niet zwanger kunt worden. Ik denk dat de stress of je wel of niet zwanger zult zijn je pilongi tegen houdt. Wanneer heb je getest? Misschien na een paar dagen nog eens een test doen en als die negatief is kan je er wel van uit gaan dat je niet zwanger bent.
heb nog eens getest en hij is nog steeds negatief! We gaan er dus maar vanuit dat ik niet zwanger ben. Maar vreemd blijft het....
ik zou een beetje voorzichtig zijn om dit zo te zeggen. de pil is een betrouwbaar voorbehoedsmiddel maar je hebt altijd gevallen die door de pil heen zwanger raken. en de pil vergeten lijkt me nooit goed. ik zou als standaart regel zeggen: pil vergeten, vrij met condoom.
Juist in de eerste week kun je zomaar een eisprong hebben als je hem 1 keer vergeet. Ik weet niet waar Dreamer83 dit gelezen heeft? Er staat namelijk zoveel op internet, en niet alles is betrouwbaar.