pcos en clomid ervaringen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Imona, Jan 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Hallo dames. Eindelijk na anderhalf jaar proberen en een jaar bij de gynaecoloog heb ik medicatie gekregen. Eerst een kuur van 10 dagen om mijn menstruatie op te wekken en dan clomid. Na de clomid weer terug voor een echo om te kijken of het geholpen heeft.

Wie heeft er ervaringen met clomid?
    Ik hoor het graag want ik heb geen idee wat ik er van kan verwachten. .

2. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Je moet eigenlijk even kijken in het onderdeel 'vruchtbaarheidsbehandelingen'. Daar staan heel veel van dit soort topics.

Ik heb Clomid geslikt. Echt vreselijke rotzooi..
    50 en 100 deden niks. Met 150 had ik 3 eitjes. Ik heb dus uiteindelijk een half jaar 125 geslikt waarmee ik 2 eitjes had. Niet zwanger helaas.
    Ik had wel enorm last van bijwerkingen.
    Hoofdpijn, opvliegers, duizelig en hallucinaties (zoals de arts het noemde). Ik zag dan wat je ook op tv ziet als mensen stoned zijn ofzo. Dat alles in slowmotion om me heen bewoog.
    Na een half jaar ben ik overgegaan op Gonal F (injecties) en daarmee was ik in de eerste ronde zwanger.

Dus echt als tip: geef het op tijd aan als je last hebt van Clomid.
    Als ik mijn klachten eerder had aangegeven had ik direct moeten stoppen en had ik veel eerder kunnen starten met Gonal. Klinkt eng trouwens, injecties.. Maar vond het echt 100x fijner dan Clomid.

3. catlady

catlady Bekend lid

Jun 26, 2013
    939
    397
    63
    Female
    Nederland
    Ik heb clomd gebruikt. 50 werkte prima bij mij. Ei groeide prima.

bijwerking waren er wel. Ik had last van opvliegers.

Ik hoop dat clomid voor een mooi ei zorgt bij je

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

Feb 19, 2015
    2,068
    39
    48
    Hallo!

Ik heb pcos en moest ook Clomid nemen. Ik moest beginnen met Clomid50. De dagen dat ik ze slikte, had ik wel wat bijwerkingen (moe en een beetje wazig bijvoorbeeld), maar dat was allemaal prima te doen. Eitje groeide goed en ik had een eisprong. Direct raak...zie mijn banner!

5. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Ik gebruik al een jaar clomid en pregnyl. De ene ronde is anders dan de andere. Waar ik vooral last van heb zijn opvliegers en super emotioneel.

6. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,970
    686
    113
    Female
    Ik heb PCO en ben clomid resistent.. had allerlei bijwerkingen behalve de goede - er groeiden geen eitjes door. Komt schijnbaar wel vaker voor (aldus mijn arts toendertijd).

*edit* misschien wel leuk om te vermelden dat ik uiteindelijk spontaan (zonder medicijnen) zwanger ben geworden ;)

7. Help85

Help85 Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    2,005
    1
    36
    Bij mij werkte Clomid ook niet echt. En idd veel bijwerkingen gehad.
    Succes en op tijd aan de bel trekken.
    Met spuiten heb je veel minder bijwerkingen

Share This Page