Tweede kindje, toch MMM in?

Discussion in 'MMM clubs' started by Strid, Aug 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strid

Strid Lid

Aug 23, 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Voor ons eerste kindje zijn wij destijds (2016) doorverwezen naar Gent ivm behoorlijk slechte uitslag van het zaadonderzoek bij mijn man. Een paar weken voor onze eerste afspraak testte ik positief dus is het er gelukkig nooit van gekomen!

Inmiddels in ronde 7 voor een tweede. Bij mij is alles helemaal goed, mijn cyclus is heel regelmatig en ik kan mijn eisprong steeds perfect vinden. Wij twijfelen nu behoorlijk om weer de stap naar de gynaecoloog te zetten of om het nog af te wachten. De eerste keer is het ook 'gewoon' gelukt maar de arts was zeeeer verbaasd. Misschien lukt ons dit geen tweede keer en 'verspillen' we nu tijd. Iemand ervaring?

2. Lisewiesje

Lisewiesje Actief lid

Aug 21, 2016
    174
    28
    28
    Hallo,

Geen ervaring helaas, sorry.

Maar ik was wel benieuwd naar de verwijzing naar Gent. Volgende week moet mijn vriend weer zaad inleveren. Bij het ziekenhuis 4x onderzoek, 3x 0,0 beweging en de 4e keer naar opwerking wel wat beweging.

Zijn alleen van ziekenhuis overgestapt naar fertiliteitskliniek en die gaan zaad opnieuw onderzoeken. Als het goed is mogen we ICSI zo niet moesten we het over de grens gaan zoeken. Dus vroeg me af wat ze in Gent kunnen doen voor mannen met slechte kwaliteit?

3. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik was van onze dochter binnen 4 maanden zwanger. Wij zijn nu 2,5 jaar bezig voor een tweede en pas sinds mei dit jaar hulp gezocht. Achteraf heb ik er super veel spijt van dat we niet eerder naar de gyn gestapt zijn.
    Ik zou dus vooral niet te lang wachten....

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Onze zoon is op de natuurlijke weg in een pauze maand in een IUI traject verwekt. We waren hardstikke blij. Dat gaf ons moed om het ook op de natuurlijke weg voor de tweede te gaan. Helaas is dit niet gelukt. We hebben ons wel weer laten doorverwijzen. In januari een IVF traject gehad. Vorige week de 6e terugplaatsing van een cryo gehad. Dus dat gaat ook niet heel voorspoedig.

Dus ja, ik zou m'n tijd niet verspillen als ik jullie was. Maar het is aan jullie. Hoop toch dat er weer een wonder gebeurd:)

5. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Persoonlijk zou ik al wel voor de doorverwijzing gaan. Wachtlijsten zijn vaak best lang, en ondertussen kun je gewoon blijven proberen :) Hopelijk lukt het opnieuw spontaan!

6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Ik zou ook de mmm in gaan, geeft een hoop rust vind ik. Dan weet je iets meer waar je aan toe bent.

7. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Je weet al dat het zaad van je partner niet goed is. Je hebt dus zeker alle recht om naar de arts te stappen! Ik begrijp je gevoel wel van tijd verspillen. De vorige keer hadden jullie heel veel geluk! Wie weet hoe het dit keer loopt.

Ik zou dus wel voor de mmm gaan.

8. Vogelindeboom

Vogelindeboom Actief lid

May 29, 2018
    219
    110
    43
    Female
    Is er een wachtlijst? Zo ja, dan zou ik me daarvoor aanmelden. Mocht er in de tussentijd een fijn wondertje gebeuren, is dat alleen maar mooi meegenomen - toch?

Share This Page