Pcos en cyclus vraag

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ecl, May 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

Hoi dames,

Ik dacht toch wel ervaren te zijn wat betreft pcos en cyclus, maar sta nu voor een raadsel( klinkt een beetje dramatisch ).

Even een stukje geschiedenis wat betreft mij mijn cyclus en pcos.
    Ik had(net als vele) vanaf mijn 1ste menstruatie een onregelmatige cyclus. Van 4 tot zo'n 8 weken. Tot ik opeens niet meer menstrueerde ongeveer een jaar lang. Na heel wat onderzoeken de diagnose pcos. vanaf dat moment begonnen met vruchtbaarheidsbehandelingen. na 3,5 jaar totaal was ik zwanger van mijn dochtertje. Na haar geboorte had ik 4x een cyclus en daarna stopte het. Bloeding begon altijd net 1dag slijm steeds meer roze wat dan 2 dagen echt bloed werd om de laatste 2/3/4 dagen te veranderen in bruin verlies( in alle fases bloedstolsels). Menstruatie duurde nooit langer dan een week, meestal 5 dagen.

Oke dat was ff geschiedenis nu de situatie nu
    6 weken geleden had ik een bloeding die bijna 3weken heeft aangehouden. Ene dag wat minder dan de andere soms alleen bruinverlies en dan weer ineens rood. Mijn gedachten 'mijn lichaam zal wel een schoonmaakbeurt houden na een paar maanden geen bloeding'. Vond het natuurlijk wel raar, omdat ik eerder ruim een jaar geen bloeding had gehad. Nou ben ik sinds gister (ong 3weken later) weer wat bloed aan het verliezen. Voornamelijk beetje roze en de rest vooral bruin. En dit terwijl ik juist het idee had 8dagen geleden een eisprong gevoeld te hebben. Nou zegt dat van die eisprong niet zoveel( was aan het tempen maar ben al sinds de ochtend na die "eisprong" ziek, met steeds verhoging en soms koorts) kans is groter dat ik hem niet heb gehad dan wel.
    Mij gaat het echt meer om die bloedingen die ik helemaal niet herken.

Iemand ook iets soortgelijk gehad met pcos?

2. ecl

ecl Niet meer actief

Ik ben nu 4 weken later aan het bloeden, niet 3.

3. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Jeetje, wat lijkt me dat lastig. En die verhoging helpt ook neit echt. Ik heb hier helaas geen ervaring in. Bij mij was het 5-6 weken en ineens niks meer. Sindsdien gebruik ik clomid 100 en is het ongeveer 30 dagen steeds.
    Ik vroeg me wel af, zou je ook als je niet ongesteld wordt eens per 3 maanden geen primolut vragen. Als je zo weinig ongesteld wordt kun je baarmoederslijmvlieskanker ontwikkelen. Af en toe de boel leeg vegen zou dat voorkomen zei mijn arts.

Wat een vreselijk trieste ondertitel heb je. Gaat het een beetje met jullie tweetjes?

4. ecl

ecl Niet meer actief

Babke,
    Dank voor je reactie.
    Het lijkt toch echt een "menstruatie" bloeding te zijn. Heel appart!
    Wat jij zegt over bmhalskanker, dat heb ik ook nagevraagd toen ik dat jaar helemaal geen bloeding had gehad. Volgens ha en gyn loopt het zo'n vaart niet.....
    Dus ben er nu helemaal niet mee bezig geweest.
    Eind dit jaar gaan man en ik kijken om weer met behandelingen te starten voor een 2de daarna zal ik aan de pil gaan.

Oh ondertitel is inderdaad heel verdrietig. Maar het gaat niet om de vader van mijn dochtertje, dat is mijn man ben die leeft(hopelijk nog heeeeeeeeel lang). Het is echt letterlijk geschreven vanuit mij, dus mijn vader die vorig jaar aug is overleden in een autoongeluk.

5. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh ja eigenlijk staat het er ook zo. Had het vanuit je dochtertje geinterpreteerd. Toch vreselijk zonder vader. Lijkt me vreselijk. Helaas ooit onvermijdelijk voor iedereen.
    Succes. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit meer aan de pil ga, maar ik geloof dat ik daar van terug aan het komen ben. Dat scheelt zo veel gedoe straks.

Share This Page