Hoi meiden, Ik hoop op input van jullie. Ik ben momenteel zwanger van ons tweede kindje. In 2013 waren wij na een bbz aangewezen op IVF. We hebben heel veel geluk gehad, ik was zwanger van de verse tp en we hadden ook nog eens veel cryo's. Op de dag dat onze zoon anderhalf was hebben we het zkh gebeld dat we graag met de cryo's wilden starten. Hiervoor hadden we een officiële verwijzing van de ha nodig. Die heeft daar voor gezorgd. Toen we een oproep van het zkh kregen voor de intake zaten er allemaal folders bij waaruit ik opmaakte dat ze dachten dat we voor een nieuwe poging kwamen. Gebeld en dit bleek inderdaad zo te zijn. Hierdoor moest de afspraak verzet worden want een intake voor de cryo-cyclus kon alleen bij onze eigen gyn. Prima allemaal! Uiteindelijk een intake gehad en na een kwartier ongeveer stonden we weer buiten. Ook nu weer heel veel geluk gehad en zwanger van de tweede cryo. Nu kregen we een rekening van FBTO mbt ons eigen risico over 2015. Ik vind het logisch dat ik mijn eigen risico volledig moet betalen. Wat ik niet begrijp is dat er bij mijn man 180,- in rekening is gebracht. Van FBTO heb ik een specificatie gekregen waarin staat: 190060: eerste polikliniekbezoek Deze verrichtingen vormen samen het zorgtraject '1 of 2 polikliniekbezoeken bij verminderde vruchtbaarheid man'. Ik heb het zkh gebeld en aangegeven dat ik denk dat dit een vergissing betreft. Bij mijn man is geen sprake van verminderde vruchtbaarheid. Wel is hij bij de intake aanwezig geweest. De dame aan de telefoon had niet botter of stugger kunnen zijn. De rekening klopt gewoon ivm het fertiliteitsonderzoek en daarmee klaar. Maar er heeft geen enkel fertiliteitsonderzoek plaatsgevonden. Ik denk nog steeds dat doordat er eerst een foutieve verwijzing is geweest er nu onterecht een rekening is ingediend voor fertiliteitsonderzoek wat niet heeft plaatsgevonden. Hoe zat dit bij andere dames die aan een cryo-cyclus begonnen? Ik wil graag benadrukken dat we de rekening natuurlijk betalen en dat we ons in onze handjes mogen knijpen dat het zo makkelijk is gegaan. Maar toch klopt dit niet voor mijn gevoel en dan voelt 180,- als heel veel geld.
Hey ER, ik zou de rekening helemaal niet gewoon betalen! Hier waarschuwen verzekeringen voor en vragen ons om alert hierop te zijn. Ik zou dus FBTO bellen met jouw verhaal en vragen wat zij kunnen doen en wat jullie kunnen doen en dat de FBTO dit dus ook niet hoeft te vergoeden. Lijkt mij belachelijk als jij en je man moeten betalen voor 1 consult terwijl er inderdaad bij hem geen onderzoek is gedaan. Sorry voor mijn heftige reactie, maar ik vind dit gewoon oneerlijk Even off-topic: hoe gaat het met je zwangerschap?
Hier bij mijn partner geen kosten in rekening gebracht daarvoor. Maar ik heb ook de huisarts niet hoeven bellen voor een verwijzing? Kon gewoon rechtstreeks het ziekenhuis bellen met de mededeling dat wel graag van onze cryo's gebruik wilden maken. Denk dat daar dus de fout zit. Die verwijzing via je huisarts. Alsof je start met een fertiliteitsonderzoek ofzo. Terwijl dat dus niet zo is.
Ik moest wel een verwijzing omdat ik langer dan een jaar niet was geweest, maar denk niet dat het daar door komt. Ik denk inderdaad dat zij een fertiliteitsonderzoek in hun computer hebben staan en dat hebben jullie niet gehad, dus hoef je er ook niet voor te betalen!
Hier sluit ii mij volledig bij aan! Voor die 180 euro kun je heel wat leuke spulletjes kopen voor de nieuwe baby
Bedankt meiden! Ik heb inmiddels FBTO gebeld en de dcb-codes opgevraagd. Dan gaan we nu maar eens overleggen met het zkh en anders een klacht indienen. Het maakte mij gisteren ook heel erg boos hoor. Het voelt inderdaad als oneerlijk, zeker als je dan ook nog zo'n botte muts aan de telefoon krijgt. Ik ga er mee aan de slag. Edit: net polikliniek gesproken, ze verkeren daar idd in de veronderstelling dat het om een nieuw traject ging. De receptioniste heeft een belafspraak gemaakt met de gyn zodat ik het aan hem kan voorleggen. Alleen hij kan die code aanpassen.
Goed hoor dat je er achteraan gaat. Bij mij ook nooit kosten in rekening gebracht en het moest ook nooit via de ha, hoelang er ook tussen zat. Ik weet dat er bij mij eens een echo op de rekening stond, vanuit het ziekenhuis. Een echo van toen ik al zwanger was. Heb ik toen ook achteraan gebeld en deze hebben ze eraf gehaald, want echo's (als je zwanger bent) worden vergoed. Of het moet om een pretecho gaan natuurlijk.