Hallo dames, Ik vroeg mij af of Unive een streng acceptatiebeleid heeft. Wij hebben net onze eerste IVF poging erop zitten, helaas zonder resultaat. En wellicht dat de 2 volgende pogingen wel succesvol verlopen, maar ik denk altijd graag 10 stappen vooruit. Nu lees ik dat sommige dames overgestapt zijn op Unive omdat deze 5 pogingen vergoed? Geldt dat voor het basispakket of moet je aanvullend verzekerd zijn? En wat als je ( zoals in m ijn geval) een chronische aandoening hebt? Accepteren ze je dan ook? Of moet je een medische verklaring invullen? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik ben vorig jaar tussen kerst en oud en nieuw overgestapt naar Univé. Ik heb me online aangemeld maar nou weet ik niet meer of ik een lijst ofzo moest invullen. En ik weet ook niet hoe het zit als je een chronische aandoening hebt. In het basispakket zit gewoon de standaard 3 pogingen. Aanvullend 4 is alleen poging 4 volledig vergoedt. Aanvullend 5 is poging 4 en 5 volledig vergoedt. LET WEL: poging 4 en 5 wordt maar éénmalig vergoedt. Stel dat je zwanger raakt van poging 5, dan krijg je voor een volgend kindje weer de standaard 3 pogingen.
Hey Ginny, Ik heb even rondgeneusd op de site van Unive. Heb een offerte aangevraagd en wil die pas eind december in laten gaan. Stel ik wordt zwanger in de tussenliggende periode dan kan ik altijd nog opzeggen. Ik zag niet direct iets staan over chronische aandoeningen etc.
maar als je al wat pogingen hebt gehad bij een andere verzekering krijg je toch niet weer opnieuw die pogingen bij unive? stel ik heb er 3 gehad en ik stap over krijg ik er dan 2 van hun of 5?
Als jij je 3 pogingen al hebt gehad bij bijvoorbeeld CZ en die zijn mislukt, en je hebt de hoogstaanvullende verzekering bij Unive, dan krijgt je dus poging 4 en 5.
Volgens mij krijg je dan inderdaad poging 4 en 5. Heb net alles ingevuld en opgeslagen. Wil eerst het evaluatiegesprek van 20 juni met ziekenhuis afwachten.
Je krijgt dan inderdaad poging 4 en 5. Je kan gewoon overstappen als je al iets hebt. Ik heb afgelopen december al geïnformeerd en ik heb een vorm van reuma. Ik zou zonder problemen geaccepteerd worden. We hopen er natuurlijk op dat onze 3e poging lukt, maar als dat niet zo zou zijn, stap ik in december ook over.