Als ik me aan de calculator houdt, lukt het geloof ik niet echt. Ik ben een keer te laat geweest en ook weer een keer te vroeg. (we zijn net begonnen) Mijn cyclus verschilt steeds een paar dagen. Soms 1 of 2 dagen te vroeg dan weer eens 1 of 2 te laat. (Als ik dan vanaf de menstruatie terug kijk). Maar als ik op symptomen let kom ik er ook geen wijs meer uit. Ik heb bijv. vruchtbaar slijm 4 dagen lang en een week kramp in mijn zij/eierstokken. Ik wil ook weer niet aan de ovutesten, omdat ik me dan denk ik helemaal gek maak. En het een beetje los wil proberen te laten. Welke methode doen jullie, op de ovulatietesten na, en dat werkte? Hoe bepaal je het moment? Wat voel je precies in je lichaam? P.s mijn vriend vrijt niet makkelijk op commando dus dat maakt het nog wat ingewikkelder.
de beste manier...die bestaat volgens mij niet. Het is wel een goed teken dat je 4 dagen vruchtbaarslijm hebt want dat zijn je vruchtbaarste dagen. maar ik lees ook dat je man niet op commando wil vrijen. Mijn man had dat ook, tot ik na ronde 5 ongesteld werd en ik ontzettend verdrietig was. Elke maand dacht ik...hadden we maar vaker geklust maar er veranderde niets omdat mijn man ook niet op commando wilde vrijen en zoiets had van..het komt wel. Toen hij me zo verdrietig zag zei hij dat we gewoon vaker actief zouden worden en dat is nu dus ook zo. Hij stelde ook voor om (sorry daar komt het) ovulatietesten te gebruiken zodat we rond die periode vaker actief konden zijn. Dus...er is nog hoop Misschien helpt het al heel erg als je het er met je man over hebt en uitlegt dat vrijen op commando niet fijn is maar dat jullie misschien wel wat gerichter kunnen gaan vrijen. Hopelijk heb je er wat aan... Succes.
Dat klopt! Ik denk inderdaad dat als het langer gaat duren mijn vriend misschien wel makkelijker wordt. Ons zoontje was een kadootje zonder dat we er nog echt mee bezig waren. Al wilde ik het wel heel graag. En mijn vriend denkt dat dat wel weer zo snel gaat. Maar ik ben nu ook nog eens 35+ geworden, dus zo snel zal het wel eens niet meer hoeven gaan....