Letten op voeding.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulpje88, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie dat?
    De periode tussen ovulatie en menstruatie... letten jullie erg op je voeding?
    Ik drink niet super veel alcohol, maar op een feestje lust ik het graag...
    Drinken jullie dan bijv 1 wijntje, of voor de zekerheid niet?
    En filet amrican en al die bekende slechte dingen?

Heeft het überhaupt invloed, of is alles nog zo pril dat het niet heel erg is?

2. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik let gewoon constant op mijn voeding... Drinken doe ik sowieso niet ivm medicijnen... Maar ik eet sinds we bezig zijn zeg maar al geen filet americain etc meer... Ik wil gewoon geen enkel risico lopen. Het is vooral in het begin natuurlijk zo dat alles moet groeien en ontwikkelen dus het lijkt mij dat je hier gelijk op moet letten

3. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Ik drink dan geen alcohol, bijna geen koffie (met caffeine), maar let verder niet op mijn voeding, hoor.
    Volgens mij kan het echt geen kwaad om bijv. filet te eten.

4. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Op wij.nl staat het volgende:

Bloedband
    Vorige week op een feestje een wijntje gedronken en toastjes met Franse kaas en filet americain gegeten? Maak je geen zorgen, er komt pas een bloeduitwisseling tussen jou en je baby op gang als je vijf weken zwanger bent.

Ik drink zelf nauwelijks en nu helemaal niet. Eet af en toe filet, salami en chorizo. Drink wel bewust niet, maar kost me geen moeite. Eet geen filet maar wel salami in die laatste 2 weken. Maar volgens bovenstaand artikel maakt het niet zoveel uit.

5. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

27 sep 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van die bloedband klopt, maar alcohol kan ook invloed hebben op de bevruchtiging (ook via de man) en innesteling. Voor mij geldt dan ook: better safe than sorry. Ik drink sowieso al nauwelijks en dan al helemaal niet, vind ik ook helemaal geen probleem.
    Ben gelijk met de pil ook gestopt met roken: ook voor mijn eigen gezondheid super, voel me zoveel beter.
    Met eten let ik wel op, maar denk eigenlijk dat het niet echt kwaad kan, vanwege die gescheiden bloedbanen..

6. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik let niet echt op met eten.. Wel veel gezond maar de filet american kan ik nog niet laten staan. Alcohol drink ik nauwlijks en roken doe ik niet. Dus probeer zo door te gaan.

7. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

ik pas me aan op het moment dat de vruchtbare tijd komt en daarna geen alcohol oppassen met vitamine a enz. roken heb ik nooit gedaan gelukkig :)

8. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alcohol zal dan idd meer invloed hebben dan eten.
    Dus na 5 weken pas een bloedband, wist ik niet!

Ik drink thuis nooit. Maar op verjaardag... of housewarming a.s. weekend bijv vaak 1tje. Dus het gaat wel opvallen als ik dat niet doe ;)
    Maar ik doe het niet, voelt niet goed.

Ik zit pas in de ronde 1, denk niet dat het raak is. Maargoed helemaal zeker weten doe je het nooit.

9. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ik ben bijna altijd de chauffeur dus veel wordt hier niet gedronken. max 1 glaasje. Tijdens de ongesteldheid ben ik geen chauffeur. :D
    Rauw gehakt vind ik walgelijk dus dat eet ik dus nooit.
    Met mijn groeten let ik nu altijd op omdat ik weet dat mijn toxo negatief is.

En salami en chorizo moet je trouwens geen schrik voor hebben, die zijn behandeld geweest. ;)

10. logo

logo Niet meer actief

Voor mijn eisprong lette ik op, maar at en dronk ik soms wat. Na mijn eisprong niet, gewoon voor de zekerheid.
    Ik heb ook een periode altijd op eten en drinken gelet, maar toen kreeg ik het gevoel dat ik er alleen maar mee bezig was.

11. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18
    Ik lust wel graag een biertje of een borrel, maar heb vanaf het moment dat we besloten zwanger te willen worden alles laten staan. Met eten let ik ook op, al eet ik sowieso niet graag rauw vlees. De kattenbak doet mijn man. Better safe than sorry ;)
    Ik vind het wel moeilijk als we naar vrienden gaan, die verwachten dat ik wel een paar biertjes lust..meestal zeg ik dan maar dat ik hoofdpijn heb en dat alcohol het erger maakt. En nu maar hopen dat ze niets vermoeden ;)

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Alcohol drink ik sowieso al niet, en wat het eten betreft let ik er wel op. Maar het is niet zo dat alles laat staan. In de periode tussen ei en NOD probeer ik wel wat meer op mijn eten te letten.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Er is dan nog geen bloedband dus kan geen kwaad. Pas vanaf 4 a 5 weken zwanger denk ik komt er een bloedband en wordt er via navelstreng voeding doorgegeven. Maar dan weet je normaal gezien al dat je zwanger bent.

14. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Mijn familie en vrienden zijn gewent van mij dat ik een stevige drinker ben en dat er op een feestje aardig wat wijntjes ingaan ;)
    Wij zijn nog niet heel actief bezig om kinderen te krijgen, ben wel al gestopt me de pil en we zien een half jaartje of zo wel hoe het loopt en daarna willen we actief aan de gang gaan ;)

Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen?
    Nu al steeds wat minder gaan drinken zodat het dan niet zo opvalt
    Of zodra je echt serieus aan de gang gaat gewoon niet meer drinken

Beide is voor mij een optie maar onze vrienden groep is er nogal op gebrand er achter te komen wie er het eerste een kind zal krijgen en ik vind niet dat hun hoeven te weten dat wij er mee bezig zijn ;)

Graag hoop ik op wat nuttige reacties ;)

15. logo

logo Niet meer actief

Euhhhh, als je kijkt wat de artsen zeggen is dat alcohol schadelijk is. Ik hielt er zelf wel rekening mee, maar ik ben ook wel erg voorzichtig. Gewoon voor de zekerheid. Ik wil niet dat mijn kindje later problemen krijgt omdat ik zelf iets wilde drinken.

16. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Ik lette er wel een beetje op ... maar met uitgaan dronk ik wel, wel minder dan normaal hoor. Een paar weken geleden (toen was ik eigelijk al zwanger, wist dat toen nog niet) zijn we ook wezen stappen en heb toen ook wat drankjes op. Nu dat ik weet dat ik zwanger ben let ik heeeeel goed op. Wij waren ook al best lang bezig en om alle gezellige drankjes keer op keer te laten staan .... plus dat iedereen dan meteen suggereerd dat je zwanger bent.
    Gewoon een beetje opletten met alles wat je eet en drinkt.
    Succes.

17. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    De bloedband tussen moeder en kind begint pas vanaf 5 weken zwangerschap en denk dus ook dat het vanaf die periode pas van cruciaal belang is wat je wel en niet eet?

Ik rook en drink sowieso niet, maar ga niet onverhoopt diëten als dat nog niet hoeft.

18. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ja de lekkere wijntjes laat ik nu zoveel mogelijk staan, maar hoe zit het ook al weer met koffie,thee en cola als je zwanger wilt worden? Ik hoor en lees daar zoveel wisselende verhalen over...

19. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik drink al een heel tijdje niet meer, en iedereen weet het nu. En ja in het begin was het gelijk... oooh jij moet wat vertellen. Maar ik deed het om af te vallen. Na die tijd ben ik 5 kilo kwijt geraakt en nu drink ik dus heel af en toe wat maar meestal niet. En als ze dan wat gaan vragen zeg ik: Ik wil die 5 kilo er wel af houden.

20. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja lastig, dat niet willen laten opvallen dat je niet drinkt!

En idd als je al een tijd bezig bent en elke keer alles laat staan en dat mensen opmerkingen maken is ook een beetje pijnlijk.

Ik drink nu niets (zit in die fase) qua eten let ik ook wel op, maar ik ben vreselijk snaaierig op dit moment ... dus of het raak zal zijn....?!
    Vooral zoet zoet zoet! ;)

Deel Deze Pagina