3 dagen bruinverlies bij Gonal-F

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Inieminie, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inieminie

Inieminie Lid

5 feb 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Sinds juli 2012 zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te raken. Ik kreeg een half jaar na stoppen met de anticonceptie nog geen menstruatie en daarop zijn we bij de gynaecoloog terecht gekomen. Onderzoek volgde, conclusie: anovulatie zonder aanwijsbare reden. Met mijn vriend is alles goed. Het plan was clomid, maar na 3 mislukte pogingen (geen eisprong) zijn we pas gestart met Gonal-F spuiten.

Ik heb in totaal 7 dagen 75 IE Gonal-F gespoten. Toen ik kwam voor mijn echo bleek ik milde overstimulatie te hebben; 7 follikels in re eierstok en 5 li. Links met name kleintjes, rechts 2 van 16x16 mm ongeveer. Hierop mocht ik geen Ovitrelle (om eisprong op te wekken) spuiten, met de angst op ernstige overstimulatie.

Nu kreeg ik dat laatste afgelopen vrijdag te horen. Zaterdags (cyclusdag 17) kreeg ik ineens veel bruinverlies, en dit heeft aangehouden t/m gisteren (cyclusdag 19). Af en toe zat er ook wat helderrood bloedverlies door, maar qua hoeveelheid was het niet te vergelijken met een gewone menstruatie. Inmiddels is het bruinverlies sinds gisteravond weer helemaal gestopt.

De gyn gebeld en dit voorgelegd; zij wil komende vrijdag weer even met de echo gaan kijken.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? of heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? Ik heb wel onbeschermde gemeenschap met mijn vriend gehad rond cyclusdag 12/13.

Alvast bedankt!

2. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    misschien heeft er een eisprong plaats gevonden

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik gebruik ook Gonal F, heb dit de laatste 2x ook gehad, was dus toch een ongi.. Heel raar! Ik ben nu ook ff gestopt een maandje met spuiten om alles weer een beetje normaal te lagen verlopen...

4. Inieminie

Inieminie Lid

5 feb 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sandra; zou kunnen dat er een eitje is doorgegroeid natuurlijk, maar is het normaal dat je dan 3 dagen oud bloedverlies hebt als er een eisprong is geweest?

@Guusje; goed om te horen dat ik niet de enige ben ;) vind het maar een raar verhaal maargoed kan me voorstellen dat het lichaam wat in de war is van al die hormoontjes... ben benieuwd naar de echo en het beleid van de gynaecoloog komende vrijdag

Deel Deze Pagina