Hoi Dames, Vanmorgen heb ik de gynaecoloog weer voor het eerst bezocht ivm onregelmatige cyclus/PCOS. (20 maanden geleden dmv clomid zwanger geworden van mijn zoontje). Inmiddels ruim een half jaar zelf aan het proberen. Ivm ineens korte cyclussen ( 20 dagen), en ineens heftige buikpijnen buiten de menstruaties om,ben ik naar de gynaecoloog gestapt. Nu was er vanmorgen te zien dat er waarschijnlijk binnenkort een eiblaasje op knappen staat. En dat op cyclusdag 5, daarom het advies gekregen om gemeenschap te hebben. Verder wordt ik door de fertiliteitsarts gevolgd dmv echo's. Woensdag moet ik een echo laten maken. Verder heb ik vandaag bloedgeprikt om de cyclus te volgen. Als ik deze cyclus niet uit mezelf zwanger ben geworden, starten we aankomende cyclus met Clomid. Momenteel erge kramp in mijn buik en rug, met vervelende steken aan de zijkant en onderkant van mijn buik.. kan dit ovulatie pijn zijn? Net een ovulatietest gedaan, streepje is heel duidelijk te zien, maar nog net niet zo donker als controle streep. Het is wel erg vroeg voor een eisprong maar wie weet.. Bijgevoegd foto,wat denken jullie? Dit is de eerste keer dat ik een ovulatietest gebruik.. streepje is iets donkerder opgelopen omdat ik later een foto heb gemaakt. Streepje was binnen de afleestijd iets lichter
Ik denk dat het kan zijn dat die pijn het groeien van je eitje is en dat ie binnenkort gaat springen. Ik duim voor je dat het deze cyclus raak is!
Deze test is echt nog niet positief. Het teststreepje moet minstens net zo donker zijn als de controle streep! Nog even doortesten. Ik doe er dan meestal 2 op een dag tot de streep echt knalt. Succes!
Edit: had je post blijkbaar niet heel goed gelezen Maar ik denk ook dat die steken in je buik de groei van je eitje is en dat je binnenkort dan positief zal testen met de ovulatietest.
Ovulatietest van vanavond , nog steeds hetzelfde ongeveer. . Morgen rond 12.00 weer testen. Wat denken jullie, vanavond klussen of morgenavond? Elke dag is ook niet goed geloof ik.
Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen in je lichaam. Als je het om de dag doet, zit je altijd goed. Je test is nog steeds negatief, dus nog even doortesten!
Ik had vanmorgen om 08.00 een echo bij de gynaecoloog. Toen dacht ze dat het al bijna op springen stond. Ik heb om 11.00 een ovulatietest gedaan. Kan het zo zijn dat hij al gesprongen is vanmorgen? Vandaar dat de test misschien lichter word.. Had na de afspraak aan de gynaecoloog weer veel buikpijn en steken waar ik misselijk van werd. Sinds vanmorgen ook heel veel slijm verlies. Nog nooit zo veel gehad. Lijken wel op slijmproppen die je ook tijdens je zwangerschap kunt hebben. Ik blijf in ieder geval doortesten en om de dag blijft het beste inderdaad.
Zo vroeg al een ovulatie kan prima hoor. Ik lees hier altijd veel reacties als dat het onmogelijk zou zijn. Maar hier ook een cyclus gehad waarbij m'n eisprong op dag 8 was. En toen (eindelijk) zwanger geraakt!
Oke kan je nagaan..juist op een moment dat je het totaal niet verwacht En dat zijn dan de gemiste kansen.. tot nu toe misschien 3e korte cyclus. Wel gewoon goed ongesteld dus neem aan dat ik dan wel een eisrpong heb . Julie horen wel hoe het verder gaat! Bedankt iig !
Zelfs met ei die op knappen staat kan het nog wel een week duren voor het eitje daadwerkelijk knapt. Weet je ook hoe groot je follikel was? En je test is nog lang niet positief. Maar even doortesten de komende dagen.
Met pcos kan het zijn dat het eitje niet springt. Ik vind de testen op de foto nog niet positief. Bij mij dachten de gynaecologen ook dat het eitje gesprongen was (om de dag echo gehad). Maar mijn ovulatietesten waren nog niet positief. Gestopt met klussen, want zij zouden het wel weten dacht ik. Maar uit de bloedtesten bleek later geen eisprong. Ik deed temperaturen en daaruit bleek dat mijn eisprong 9 dgn later pas was, klopte ook met mijn lf. Er groeiden dus steeds eitjes, maar rond 17-18mm krompen die weer en gingen nieuwe groeien tot er uiteindelijk wel een sprong. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou zo is. Maar ik zou in ieder geval doorklussen, mocht het wel zo zijn, mis je de eisprong niet. En eventueel gaan temperaturen.
Dat is vrichtbaarslijm wat je (net als ovulatiepijn) tot 5 dagen voor de eisprong kan verliezen Vandaag ook blijven doortesten. En zodra hij positief is komt je eisprong 1-2 dagen daarna
Met die Pcos weet je het maar nooit. Ben benieuwd naar de echo van morgenochtend. Laatste 2 keer had ik cyclus van 25 en 20 dagen ( nog nooit gehad). Als ik weer zo'n korte cyclus heb zou het nu wel op springen kunnen staan.. Ik blijf maar geduldig afwachten en doortesten/ klussen
Oke dat is afwachten dus ik heb geen idee hoe groot die was. Zal het morgen met de echo even vragen, dan weet ik zelf ook wat meer