Om zwanger te kunnen worden zijn wij aangewezen op icsi. Inmiddels hebben we 4 terugplaatsingen gehad, maar nog niet het gewenste resultaat. Waarschijnlijk tot nu toe gewoon pech! Onze arts heeft in het begin wel verteld dat er op medisch gebied veel mogelijk is m.b.t. zwanger worden, maar over wat er nu van invloed is op de innesteling is weinig bekend. En 'als ze dat zouden weten, dan zouden ze kunnen zorgen dat iedereen zwanger werd.' Helaas is de medische wetenschap nog niet zover, en komen ze misschien ook nooit zo ver. Hier op zp vele meiden in vergelijkbare situaties in verschillende ziekenhuizen. Daarom ben ik nieuwsgierig naar wat er wel bekend is over de innesteling. Wat is hier in jouw ziekenhuis over bekend? Wat heb je hier over gelezen? Wat zou van invloed kunnen zijn?
Zelf ben ik er van overtuigd dat de utrestogan zijn werk doet, ook al plaatsten ze twee keer terug bij mij in een natuurlijke cyclus. De laatste keer op eigen initiatief (wel gezegd tegen de gyn) utro gebruikt (eerste keer was zonder utro) en ik ben zwanger gebleven. De embryo's waren wel steeds al dag 6 embryo's bij terugplaatsing. Dus van de gehele icsi-poging hielden we maar twee (sterke) embryo's over. Veel succes verder! Hopelijk lukt de volgende cryo-tp wel!
Ik krijg met natuurlijke cyclus 5x pregnyl van 1500ie en laat een pipelle doen voor elke cryo of zoals komende ronde een verse tp, ik zou daar eens naar vragen. Ik weet dat Amstelland ziekenhuis dat sowieso wilt doen mits je gewoon een verwijzing hebt. Baad het niet dat schaad het niet zeggen wij hier. En ik ben de vorige keer met pipelle toch verder gekomen.
Wat is de toegevoegde waarde van utro? Bij mij vind de terugplaatsing plaats in natuurlijke cyclus en ik heb steeds een mooi baarmoederslijmvlies. Utro is ter ondersteuning van het baarmoederslijmvlies, maar wat helpt het dan als dit al goed is? Hier overigens ook steeds blasto's terug geplaatst gekregen, m.u.v. de laatste keer. Dus in principe steeds prima embryo's. Waarom krijg jij pregnyl ter ondersteuning Tess? Is dat ook ter ondersteuning van het baarmoederslijmvlies? Op welke indicatie vindt een pipelle plaats?
Utrogestan is bij mijn weten voornamelijk om je progesteron-waarde hoog te houden. Dat is een functie die het gele lichaam in beginsel heeft. Als dat niet goed functioneert, kan utrogestan dit overnemen (tot 12 weken, daarna neemt de placenta het over). https://nl.wikipedia.org/wiki/Corpus_luteum Ik neem aan dat je B12 en schildklier hebt laten testen?
Het is niet alleen als het niet goed functioneert, ze geven het veel vaker. Mijn progesteronwaarde was na een eisprong prima (92 zelfs!) en mijn bms was ook altijd prima. Ik geloof dat het nog wel ander nut heeft, maar wat precies durf ik niet te zeggen..
Ze geven het inderdaad veel vaker, je weet ook van te voren niet of dat gele lichaam dat je die cyclus hebt, goed gaat functioneren. Ik heb nog wel ergens gelezen dat ze, met name in België, aangeven dat utrogestan je baarmoeder rustig zou houden (bij kans op miskraam), maar wat daar de wetenschappelijke onderbouwing van is, is mij niet bekend. Qua tips voor de daadwerkelijke innesteling is het lastig. Granaatappelsap en aspirine voor een goede doorbloeding, voornamelijk warm eten en warme dranken, voeten warm houden, geen citrusvruchten en geen orgasmes zijn de huis-tuin- en keukentips die gegeven kunnen worden.
Dreamer. Ik krijg in cryo pogingen pregnyl om mijn baarmoederslijmvlies optimaal te houden, ook al is dit altijd dik genoeg proberen we gewoon alles, en word dan idd later ongesteld en niet zo snel. Pipelle krijg ik omdat ik wat wou proberen , mijn eigen idee, het is kennelijk volgens de dokter niet bewezen dat het helpt maar ook niet dat het niet helpt, en toevallig werd ik bij de verse poging met pipelle zwanger. Ook krijg ik bloedverdunners in zakjes van 100mg (carbasalaatcalsium ) tja ik probeer alles gewoon! Er is nog niks negatiefs gevonden bij mij.
Dat carbasalaatcalcium is het calciumzout van acetylsalicylzuur, wat weer het ingrediënt van aspirine is. Pregnyl is Hcg, zodat je progesteron-aanmaak wordt gestimuleerd. Heeft dus in principe dezelfde werking als utrogestan.
Ik overweeg om toch maar eens een gesprek met mijn arts aan te vragen en dan ook eens te horen hoe zij staat tegenover utro-gebruik. Dit ondanks dat ik zelf een goed bms heb en mijn progesteronwaarde goed is. Geen idee of het wat toevoegt, maar om nu maar cryo na cryo terug te plaatsen zonder iets 'extra's' te doen voelt ook niet heel fijn.
Lage B12-waarde: Onvruchtbaarheid kan veroorzaakt worden door een vitamine B12-tekort en/of een foliumzuur-tekort. Aangeraden wordt om bij onvruchtbaarheid te controleren op vitaminetekorten. Ook miskramen kunnen als oorzaak een vitamine B12-tekort hebben. Een vitamine B12-tekort kan onvruchtbaarheid veroorzaken door invloed op de ovulatie en door problemen met de innesteling van de bevruchte eicel in de baarmoederwand. http://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b12/zwangerschap-en-vitamine-b12/Schildklier: Zolang je, bij een te traag werkende schildklier, geen medicijnen krijgt die je ontbrekende hormonen aanvullen is de kans dat je in verwachting raakt klein. Raak je toch zwanger, dan heb je een verhoogde kans op een miskraam doordat het bevruchte eitje niet goed kan innestelen. https://www.freya.nl/web_medisch/schildklier.php?smnr=22 Beiden zijn redelijk eenvoudig via het bloed te testen. Utrogestan kan je ook zelf op internet bestellen.
Het boek Is your body baby friendly? van Alan Beer gaat in op allerlei mogelijk problemen rondom innesteling; van vitamine tekorten, doorbloedings en stollingsproblemen tot baarmoedermisvormingen en aandoeningen. Er wordt naast innesteling ook geschreven over herhaaldelijke miskramen en herhaaldelijk IVF falen en wat je daarop zou kunnen ondernemen. Alleen in het Engels.
De auteur is een (overleden) onderzoeker die ruim 20 jaar onderzoek heeft gedaan. Ik zeg dus ja, ook klinische genetica wordt behandeld in dit boek.
Ik heb toen ik zwanger werd van mijn zoontje ook Utro gebruikt (verse poging 3 jaar terug) De cryo-tp's die we daarna in natuurlijke cyclus hadden geen Utro gebruikt en zijn dus ook niet gelukt. Nu afgelopen maandag weer een verse tp met Utro gehad en hopelijk gaat deze net zo mooi eindigen als dat hij 3 jaar geleden deed. Ik hoop je snel te kunnen vertellen of de Utro echt is wat helpt. Ik ben er (bijna) van overtuigd bij mij van wel, maar niets is bewezen natuurlijk...
Die kans is wel groot ja. Maar ik heb wel verhalen gelezen van vrouwen die er pas bij vruchtbaarheidsonderzoek achterkwamen dat de schildklier te snel/te langzaam werkte. Wat in dit topic wordt genoemd: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/609576-dames-laat-onderzoeken.html is ook nog wel een goede; een te goed werkend immuunsysteem kan ook nog wel eens een oorzaak zijn. Verder klinkt het boek dat Klaasje noemt ook wel interessant.
Het advies voor immuuntherapie, waar intralipid infuus 1 mogelijke oplossing voor is komen allemaal uit het onderzoek van de auteur van Is your body baby friendly. Dat boek is nog steeds de basis voor allerlei toegevoegde onderzoeken, alleen Nederlandse IVF centra doen er helemaal niets mee.