PCOS en Gonal F

Discussie in 'MMM clubs' gestart door AliSV, 4 nov 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Nope helaas de rode vlag is hier gekomen. Op naar de volgende ronde maar... :cry:
     
  2. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Serieusssss ohhh wat jammerrr:cry:
    Heb je meestal een korte cyclus??
     
  3. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Nope eigenlijk niet. Maar kan verschillen. Moet zeggen dat er nog niet veel is geweest. Maar kan niet geloven dat ik nu nog positief zou testen morgen. Hoe staat ie bij jou?
     
  4. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Mn menstruatie zet ook nog niet echt door (helderrood). Dus maandag nog een test doen en even wachten met start nieuwe ronde tot ik echt goed menstrueer (vandaag nog contact met zkh gehad). Maar zo te voelen is dit wel echt menstruatie.... dus heel raar nu...
     
  5. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Oh nee!! Ga je nog wel testen? Ik had ook echt veel bloedverlies hoor. Ook bij mijn biochemische zwangerschap, dat hoop ik niet voor je want dat duurt lang voor het echt doorzet en dan ook nog vage testen erbij
     
  6. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Aaahhhh had zo voor je gehoopt dat het weg bleef!
    Mijn buik borrelt en ik begin meestal met menstruatie op mijn 17e dag na ovitrelle dus denk dat het morgen wel gaat beginnen.
    Moet je in de volgende ronde weer beginnen met spuiten?
     
  7. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Helaas hier toch echt doorgebroken. Morgen moet ik nog testen van het ziekenhuis. Ja ik ga nog 1 ronde voor de pauze met Gonal F.. Daarna pauze ivm vakantie. En dan eind sept kijken we hoe dan verder. Hopelijk deze ronde wel raak.
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  8. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw

    Bij mij is het helaas vandaag ook doorgebrokenn! :cry:
     
  9. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ahhnee balen!!
     
  10. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Jaa helaasss.. ben nu erg onzeker geworden want moet nu op iVF gesprek vind het echt heel erg eng
     
  11. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Ahhh neeee ik dacht net zal us even kijken. Was op kamp geweest dus sorry voor de late reactie!

    Nou pfff maar misschien is IVF wel de oplossing voor jullie. Who knows.
    Wij hebben nu de laatste ronde voor de pauze. Ik ga volgende week vrijdag nog voor een hydro colonspoeling. Dat is het enige nog wat ik nog niet heb gedaan wat ik bij de 2e ronde wel had gedaan toen het raak was. Misschien dat dat er niks mee te maken had. Maar niet geschoten is altijd mis.

    Ikvind het nu ook spannend zo die laatste ronde voor de pauze... Dus kan me helemaal indenken wat jij door moet maken nu voor wachten op IVF...
    Succes alvast. Wanneer is je gesprek?
     
  12. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Hoe is het hier meiden?
     
    AliSV vindt dit leuk.
  13. Nanne92

    Nanne92 Actief lid

    5 mei 2019
    111
    89
    28
    Vrouw
    Hoi meiden, vinden jullie het goed als ik mee schrijf?

    Er is bij mij in maar 2019 PCOS geconstateerd. Al heb ik mijn hele 'vruchtbare' leven al het gevoel gehad dat ik PCOS had. Daarna gestart met primolut en clomid 3 rondes 50, 100 en 150 mg. Maar helaas deed dit helemaal niks. Nu gestart met de 1e ronde gonal-F. Zit nu op dag 7 van mijn cyclus en heb vrijdag mijn eerste echo. Merk dat ik echt aan het aftellen ben, je hebt toch opnieuw weer een sprankje hoop omdat je overgestapt bent op een ander middel. Hoe is jullie ervaring met het vinden van de juiste dosering voor een goede eicel? Ik ben namelijk bang dat dit erg lastig gaat zijn vanwege de vele kleine eicellen op mijn eierstokken.

    Liefs Nanne
     
    AliSV en Blondie685 vinden dit leuk.
  14. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Hoi hoi! Ik heb een beetje hetzelfde gehad. Voor mijn eerste ook clomid gebruikt maar deed ook niks. En ik wist ook al mijn hele leven dat er iets niet klopte met mijn cyclus. Ik ben na 9mnd clomid menopur gaan spuiten en toen was het de tweede ronde raak. Ik heb toen wel twee keer heel lang moeten spuiten voordat er iets ging groeien. Zelfs 150 eenheden. Voor de tweede liep het totaal anders, ander ziekenhuis ook. Die zette mij op gonal f maar daar reageerde ik te heftig op waardoor ik steeds overstimulatie had. Dus uiteindelijk is het gelukt met een combi gonal f en menopur en twee keer ovitrelle.
     
  15. Nanne92

    Nanne92 Actief lid

    5 mei 2019
    111
    89
    28
    Vrouw
    wat vervelend dat je 9 maanden clomid hebt moeten gebruiken zonder dat het iets deed.. Ik was eerst ook bang dat ze me eerst een paar maanden op 150 mg lieten proberen maar gelukkig pakte ze daarna meteen door! ik ben ook erg bang voor een overstimulatie dat we de hele boel moeten afbreken wanneer we eindelijk een kans hebben.. Het is afwachten en proberen helaas!
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  16. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja helaas was het een arts die eerst alle doseringen wilde proberen en toen ook nog icm metformine daar werd ik heel ziek van toen heb ik gezegd ik wil gaan spuiten. Ik heb ook vier rondes moeten afblazen helaas. De laatste overstimulatie was zelfs dusdanig erg dat ik van vier follikels binnen 24 uur op 11 follikels zat. En dat terwijl ik niks meer had gespoten voor drie dagen. Ik reageerde zo heftig op gonal f. Maar voordat ze dat wilde aannemen van mij duurde even een paar maanden
     
  17. Nanne92

    Nanne92 Actief lid

    5 mei 2019
    111
    89
    28
    Vrouw
    Wat rot. zeg.. Pfoe dat zijn wel heel veel follikels!! Hoeveel spoot je toen per dat? was dat ook de reden om over te stappen naar een ander ziekenhuis?
     
  18. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Nee de eerste keer liep ik in het ziekenhuis in mijn woonplaats maar die is gefuseerd met andere zh in de omgeving en die afdeling is verhuisd naar een ander zh en nu heb ik bij medisch centrum kinderwens gelopen omdat ik daar goede verhalen over hoorde. En alle stellen komen daar voor hetzelfde probleem dus je zit ook niet tussen de zwangeren die voor controle komen. Ik kreeg alleen een arts toegewezen waarmee het totaal niet klikte en die wilde niet naar mij luisteren. Toen heb ik een klant van mij geappt die daar bij de receptie werkt of ik misschien een andere arts kon krijgen. Dus toen kreeg ik een andere arts en zij was zo begripvol en wilde wel met mij meedenken. Ze moeten alleen alles met het hele team bespreken wat het plan van aanpak wordt. Ik spoot in het begin 50 gonal f en dan steeds meer ophogen maar daar vloog ik dus mee uit de bocht. Toen hoog gestart met 100 om ze een kickstart te geven en dan afbouwen. Maar het punt van afbouwen lag bij mij zo gevoelig dat of ze stagneerde in groei of we gingen net te laat afbouwen. Het was dus echt een drama. Ik had echt het idee dat ik te heftig op gonal f reageerde maar ze wilde niet alleen menopur geven omdat je daar geen kleine stappen mee kan maken qua dosering. Dus toen hadden ze bedacht 75eenheden menopur en 25 gonal f en dan bij een follikel van bijna 10mm alleen 75 menopur en zo verder afbouwen. De laatste ronde was weer spannend want er begonnen er weer 4 mee te doen dus toen ongeveer vier dagen niks gespoten en toen groeide gelukkig maar 1 door en dus nu zwanger.
     
  19. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hoi Nanne,

    Ik weet nu ongeveer bijna een jaar dat ik PCOS heb. Kreeg rare bijwerkingen van de Clomid (okt 18, ging wazig zien) dus mocht in ronde 2 ook gaan spuiten. Clomid 50 deed niks bij mij. Toen de eerste ronde heeft het 55 dagen zoiets geduurd voordat ik een follikel had maar geen zwangerschap. Toen 2e ronde spuiten 20 dagen voor ovitrelle en toen raak (die ronde wel 3 darmspoelingen gedaan). Bleek helaas bij 7 weken een leeg vruchtzakje te zijn. Toen 9 weken geduurd na met medicatie miskraam te hebben opgewekt (kwam er niet vanzelf af). En nu ondertussen bezig met ronde 5 van spuiten. Morgen weer een darmspoeling erbij dus ben benieuwd. Ondertussen ook 7 kilo afgevallen en me op ern soort pcos dieet/koolhydraatarme levenstijl overgezet. En mn hormonen zijn nu in topvorm bleek. Dus voeding doet gelukkig heel veel.

    Zaterdag de eerste echo deze ronde (dag 14). Ik doe nu meestal 20 dagen voor een eisprong. Dus weer spannend.

    Leuk dat je meeschrijft!
     
  20. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Wachten :p Haha. Zaterdag eerste echo deze ronde. Morgen een darmspoeling erbij. Dus weer spannnnnenddd. Vooral omdat het hierna pauze is..... En hoe gaat het bij jou?
     
    Blondie685 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina