PCOS en Gonal F

Discussie in 'MMM clubs' gestart door AliSV, 4 nov 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Succes zometeen! Ik moet om 11.40 en ik ga idd gonal en menopur tegelijk gebruiken. 25ie gonal en 75ie menopur samen 100ie om op te starten en dan bij een follikel van 8,5mm naar 75ie dus dat zal denk ik alleen menopur zijn.
     
  2. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hej Blondie,
    Nou ben benieuwd dan hoe die combinatie gaat werken. De uitgangsecho goed?

    Bij mij nu 1 van 15,3mm en eentje rond de 13mm. Dus die blijft mooi een beetje achter. Merk wel dat ze er echt maar 1 willen. Dus bellen me evt nog vandaag om nog iets lager in dosering te gaan. Dus blijft spannend. Zaterdag weer terug.
     
  3. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Oe spannend zeg, ja bij mij nemen ze ook echt geen risico op een meerling terwijl ik denk van ach hoe groot is de kans nou. Uitgangsechonwas goed, ik vond het zelf er eigenlijk heel goed uitzien wat minder eiblaasjes leken er ook te zitten dus hopelijk nu minder kans dat ze allemaal mee gaan doen. Vanavond twee spuiten zetten en dan gaan we het maar weer proberen. Hopelijk gaat de menopur goed, bij mijn dochter reageerde ik daar minder goed op maar beter dan met gonal die gaat weer te hard. Keep you posted!
     
    AliSV vindt dit leuk.
  4. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hoi Blondie, ze groeien beide rustig mee, de ene was nu 16,5 en de andere 15mm. Dus morgen weer terug en dan hopen ze dat ie al 18mm is. De arts (had vandaag n fertiliteitsarts en morgen ook) zei al dan moeten we nog even in conclaaf. Maar ik wil deze kans zeker benutten. De kans is zowiezo klein en wij zijn nog niet gezegend met wondertjes, dus mocht het zo zijn dan is het zo. Daar zal ik heel duidelijk in zijn. Heb ik eindelijk 2 mooie follikels na een 40 dagen cyclus. Maar we zullen zien morgen. Moeten al vroeg dus ben benieuwd. Wanneer mag jij voor je eerste echo?
    Groetjes
     
  5. Rosalyn

    Rosalyn Fanatiek lid

    6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hey meis! Ik heb ook pcos, na verwijderen mirena geen cyclus na afspraak van de gyn dus de diagnose pcos.

    Ik ben toen begonnen met clomid, heeft 1 ronde een eitje gestimuleerd. Daarna alle dossissen 50 100 150 gehad niets deed wat behalve hele enge bijwerkingen zoals inderdaad wazig zien.. duizelig opvlieger blegh!!!!!!

    Hierna begonnen met gonal f in combi net iui. 1e ronde begonnen met 50 e.i. pas rond dag 21 eisprong. 2e iui toen van 50 naar 75 opgehoogd en zwanger geraakt van mn dochter uit 2016.

    Omdat de gonal niet veel bijwerkingen gaf was nu de stap minder zwaar om weer de mmm in te gaan. Nu wederom 3 cyclussen van 50 naar 75 en bij nummer 4 en 5 gelijk op 75 gestart. Geen enkele keer overstimulatie gehad.

    Het prikken zelf vond ik eerst wat eng maar was er veel meer mezelf door dan door de clomid!

    Hoop dat het allemaal goed aanslaat en je snel een kindje in je buik hebt groeien!
     
    AliSV vindt dit leuk.
  6. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hej Rosalyn, leuk dat je even iets laat horen en zie dat het nu ook bij de 5e iui raak is in je handtekening. Waarom is bij jullie gekozen voor iui? Wij zitten nog op ovulatie inductie. Wat een verademing is die Gonal F zeg. Niet met tabletjes en dan maar afwachten of er iets gebeurt en al die nare bijwerkingen. Nu gewoon doorgaan tot er iets zit. Ja ben echt benieuwd morgen. Moeten al vroeg 8.45 pfff hahah. Maar kan waarschijnlijk toch niet slapen vannacht. Ben ondertussen mega verkouden, alles zit dicht overal slijm., Werkt ook niet echt mee. Maarja gewoon rustig aan doen ;) Beetje toetsen nakijken ondertussen haha.
    Wel fijn om meer verhalen te lezen dat het dus gewoon lukt. We houden hoop :)
     
  7. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Je hebt helemaal gelijk meis! Ik zou dat ook doen. Ik hoop dat de ene morgen 18mm is! Ik mag maandag voor de eerste meting. Laat je het weten morgen wat de uitkomst is?
     
    AliSV vindt dit leuk.
  8. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hoi Blondie,,

    Yeahhh Groen licht voor deze ronde. Na overleg met de supervisor mogen we het erop gaan wagen. (ja we wijken af van het protocol, maar we weten heel goed wat de risico's zijn). Onze eerste echte kans sinds Februari dit jaar. We hebben 2 mooie follikels, de ene was nu 17,5 gemiddeld en de andere nog steeds 15mm die groeit dus niet echt meer mee.
    We mogen vanavond nog een keer Gonal-F spuiten en dan morgenavond mogen we de Ovitrelle zetten. en dan het klusschema aanhouden ;) hahah
    Ik ben benieuwd hoe het bij jou morgen is!

    Groetjes
     
  9. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Yesss wat een goed nieuws zeg! Veel plezier de komende dagen ;).
    Ik zal het laten weten morgen!
     
    AliSV vindt dit leuk.
  10. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hoi hoi Blondie, en hoe was het bij jou vandaag?
     
  11. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja op zich goed. De grootste is nu 7mm morgen weer terug en gisteren en vandaag dus nog 100 spuiten. Hoe gaat het bij jouw? Nog last van je eisprong?
     
    AliSV vindt dit leuk.
  12. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hoi Blondie, nou er groeit dus alweer iets. Ben benieuwd hoor of de combi zo werkt.

    volgens de arts zou ik morgen rond 10.00 de eisprong hebben. Dus geen idee (weet ook niet hoe het zou moeten voelen en of ik het ook echt zal voelen). Dus ik wacht af. De ovitrelle injectie vond ik wel veeel pijnlijker dan die van Gonal f. Er moet ook meer in dat lichaam snap ik haha. Gelukkig hoeft dat niet dagelijks.

    Ik houd je op de hoogte;):thumup:
     
  13. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja die is pijnlijk ja, maar niet zo pijnlijk als de pregnyl! Die is echt heel naar. Maar succes de komende weken! Pfff die wachtweken zijn ook killing.
    Ja ik ben benieuwd morgen of die van 7mm al groter is. Ik voel verder niks ervan wat ik normaal wel heb dus verwacht er niet zoveel van
     
    AliSV vindt dit leuk.
  14. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Ik voelde het pas echt vanaf dat ze 10mm waren deze ronde. En nu achteraf had ik dat met die clomid 50 ook gevoeld, maar toen bleef die maar 10mm tm dag 23 dat we toen gestopt zijn.
    Ik ben benieuwd hoe snel de jouwe groeien met die combi. Hopelijk geen cyclus van 40;). Vast niet haha
     
  15. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Pff nee dat hoop ik niet, ik heb respect voor jouw. Overigens denk ik dat ze het dan hadden afgebroken in het zh waar ik nu loop, want ik heb daar een keer op dag 21 gezeten geloof ik en toen hadden ze het daar al over. Maar 40 dgn heb ik nog nooit gehad.
     
  16. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Heeeejjj Blondie,.
    Hoeist nu? Al iets verder op weg?
     
  17. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Pff heel spannend is het. Vandaag meting gehad en twee van 12 en 14 en 1 van net 10mm allemaal rechts. Links zit gelukkig niks. Ik had zelf gisteren al mijn dosis verlaagd gelukkig en vandaag nog minder gespoten en morgen niks en dan dinsdag terug en dan hoop ik dat ik de ovitrelle kan spuiten. En hoe is het met jouw?? Op hoeveel dpo zit je nu?
     
  18. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hoi Blondie.
    Oeeee echt spannend en slim om je dosis te verlagen!! Hopelijk gaat die 3de niet meedoen! ;) ik ga meeduimen:thumup:
    Ik zit op 6 dagen na de spuit dus denk 4 dpo? Haha weet niet zo goed hoe te tellen.
    Maandag de 24e testen.
    Had jij na de Ovitrelle klachten tot aan het testen?
     
  19. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Spannend hoor heb je al klachten? Dat komt door de ovitrelle want dat is hcg wat je inspuit. Ik heb meestal de eerste dagen last van mijn borsten en dan even niks en dan eind eerste week begin tweede week dan krijg ik last van mijn darmen en zit ik heel vaak op de wc, maar dan ben ik dus zwanger want ik had dat in de ronde dat ik zwanger werd van mijn dochter en afgelopen september ook en dat was dan die biochemische zwangerschap. De laatste ronde met mijn eigen eisprong had ik dus ook nergens last van en de ronde voor mijn zwangerschap had ik ook nergens last van. Dus die darmen is voor mij wel een teken, maar ik geloof dat er niet heel veel vrouwen zijn die daar last van hebben. Ik duim voor je! Is wel killing he die wachtweken? Vooral de tweede week vind ik vreselijk, maar weet nu wel dat ik een lf heb van 10dgn dus die moet ik maar aanhouden, als er op 10dpo geen bloed is heb ik hoop. Maar ja eerst nog heel hard duimen dat ik morgen groen licht krijg. Ook al ga ik wel maling eraan hebben als ze bij drie zeggen van je krijgt een verbod. Ik heb nl in het andere zh een ronde gehad van vijf follikels die groot waren en mocht gewoon door en werd niet zwanger. En een tweeling overleven we ook wel, op drie zit ik niet te wachten natuurlijk, maar die kans is zo klein. Het is ook geen iui dus ze moeten ook nog een lange weg afleggen waarbij er veel sterven haha.
     
  20. AliSV

    AliSV Actief lid

    4 nov 2018
    349
    121
    43
    Vrouw
    Hoi Blondiee...

    Oh ja zeker echt killing ja maar gelukkig hebben we het nu druk genoeg zo voor de kerst. Op school ook kerstontbijt regelen met mn havo 2 mentorkindjes. Dus ik heb gelukkig genoeg omhanden.
    Klachten jaaaaaa pfff. Ik heb inderdaad enorme last van mijn borsten. De douchestraal doet al zeer. En ik heb ook echt enorme steken in mijn zij. Ik zit niet vaker op de wc maar wel wat moeite juist met de stoelgang ineens. Ik ben echt benieuwd. Nog een weekje wachten en dan als er nog niks is gebeurd testen maarss... En dan hopen dat alles goed is. Maar dat duurt even tot de eerste echo en dan bevestiging krijgen....

    Bij jou ook weer mega spannend dus.. ik ben echt benieuwd of die ene van 10mm een beetje achterblijft nu je niks meer spuit. Laat je het morgen weten of er groen licht is. Ik ga duimen!!!
     

Deel Deze Pagina