Hi dames. Ik zit erg in dubio. Sinds enige weken slik ik verschillende vitamines. Waaronder van het merk solgar "prenatal nutrients". Kun je slikken bij zwangerschap en bij kinderwens. In deze multi zit ook vitamine c. Nu lees ik over vitamine c zoveel tegenstrijdige berichten. De een geeft aan dat het juist wel goed voor je is. De ander geeft aan van niet. Nu heb ik oa oude topics gelezen hier op zp over dr scholtes uit DD. En dan lees ik dat hij bij de ene vrouw vitamine c adviseert , terwijl een andere vrouw aangeeft dat deze arts het innemen van extra vit c ten zeerste voor de vrouw afraad. Ook op internet lees ik veel dat je vitamine c beter niet kunt gebruiken/ extra innemen bij kinderwens. Het zou het immuun systeem extra activeren, wat in je nadeel is, en het droogt je vaginale slijmvlies uit. Maar mij lijkt vitamine c ook Iets gezonds. Tja ... Wat is daar allemaal dan wel of niet van waar? En kan vitamine c nou wel of geen kwaad? Graag jullie meningen .....
Zover ik weet kan het geen kwaad en is het juist goed om wel voldoende binnen te krijgen. Alles wat je te veel binnen krijgt plas je toch ook uit?
Ja volgens mij is dat inderdaad zo met dat te veel uitplassen. Alleen gaat het er om of die vitamine c , wat heel vaak verwerkt zit in de zwanger en zwanger worden multi's of dat wel of geen kwaad kan gezien de berichtgeving over vitamine c dat je dat beter kunt mijden bij kinderwens.
Ja, snap ik. Van de info die ik tot nu toe gelezen heb is het inderdaad niet een van de cruciale vitaminen om binnen te krijgen als je zwanger wilt worden, maar mijden? Dat heb ik nog niet eerder gehoord of gelezen. Ik zal mijn boek er nog eens bij pakken of ik daar specifiek iets over kan vinden
Van wat ik lees is vitamine C een belangrijke stof bij de vorming van het embryo, zeker bij (herhaalde) miskramen. Beknopt kon ik op internet vinden: Voor het correct aflezen van het DNA tijdens de celdeling van een bevrucht eitje (en ook de rest van je cellen) heeft je lichaam de volgende co-enzymen nodig: vitamine B6, B11, B12, vitamine C, zink en SAM-e. Deze stoffen zorgen ervoor dat het kopiëren van DNA foutloos verloopt. Dit kopieerproces heet epigenetische sturing. Worden er toch nog fouten gemaakt dan zorgt B3 dat er reparatie plaatsvindt. Bij tekorten aan B3 en/of bovengenoemde co-enzymen treden fouten op. Dit kan leiden tot genetische afwijkingen of een miskraam. Wat vaak voortkomt is een tekort aan B12 en B6. Vooral vegetariërs of mensen die weing vlees of vis eten zijn gevoelig voor B12 tekorten. Bij een schimmelbelasting in de darm (wat heel vaak voorkomt) komen stoffen vrij die zich binden aan vitamine B6, dat dan niet meer voor andere processen kan gebruikt worden. Zorg voor voldoende inname van: - B-vitamines, vooral B12 en B6 (neem B6 altijd als P-5-P = pyridoxaal-5 fosfaat) Vitamine C (neem het in de vorm van camu-camu capsules die bevatten een hoge dosis aan 100% natuurlijke vitamine C) Laat checken of je niet met een zware schimmelbelasting zit. Zink (je kan zelf een zinktest doen met dit zinksupplement van PRL) DHA Bron: innesteling verbeteren | Moxja zwanger worden
Dank ervoor dat je dit even voor mij hebt uitgezocht. Ik kom later vandaag nog even uitgebreid op je bericht terug.