Goedemiddag, Ik ben heel erg opzoek naar informatie over 2 embryo's terugplaatsen. Ik ga starten aan mijn laatste ICSI poging en zou daar graag 2 embryo's teruggeplaatst willen hebben. Ik ben zelf 32 en heb uit elke poging steeds 1 terugplaatsing gehad omdat de ingevroren embryo's niet goed ontdooien. Zonde dus en weggegooide kansen! Dit is tevens ook onze laatste poging omdat mijn man niet meer een Tese kan ondergaan. Zijn er mensen in een vergelijkbare situatie? Of zijn er mensen die ervaring hebben met 2 embryo's terugplaatsen bij de laatste poging jonger dan 38? Ik hoor het graag!
Wij hebben de laatste 2 pogingen twee embryoos laten terugplaatsen, ook omdat bij ons nooit cryos overbleven. Erg zonde dus om er geen twee te doen. Het risico is uiteraard een meerling zwangerschap, maar dat zou ook reuze welkom zijn geweest, hoewel mijn man dat wel een eng idee vond. De poging daarvoor is er maar 1 teruggeplaatst ipv de 2 die wel mochten. Ik had toen een groot risico op overstimulatie, die twee innestelende embryoos dus grandioos zou kunnen verergeren. Bij de keren daarna heb ik dat risico dus wel genomen. De eerste dubbele tp leverde een vroege miskraam op (wat ws 1 innesteling zal zijn geweest) en de tweede dubbele tp ben ik zwanger van, van 1 kindje. Ik zou er dus gewoon voor gaan, vanaf de derde poging mag het. Ik dacht maar zo; als je via de natuurlijke weg een tweeling krijgt kun je dat ook van te voren niet vermijden. Wel duidelijk aan geven bij je artsen wat je wilt hoor. Ik merkte dat sommige er wat terughoudend in waren.
Hi Zuuske, Wat heb je uiteindelijk goed nieuws! Gefeliciteerd! Nu is het zo bij ons is er geen 4e behandeling meer mogelijk is. Omdat het pas mag vanaf de 3e behandeling vroeg ik me dus af, als ik de 3e behandeling nou zelf betaal dan neem ik aan dat ik mijn eigen eisen kan stelen en niet aan bepaalde wetten vastzit. We hebben nog een afspraak staan in het AMC om dit te bespreken. Zijn jullie pas vanaf de 3e behandeling begonnen met 2 embryo's?
Hai Wij zijn bezig met 3 de ivf in Umc nu in Düsseldorf zij raden het allebei af 2 terugplaatsen omdat de slechtere cryo de ander ook slechter kan maken. Succes
Mijn arts zei toendertijd dat ze dit niet zeker weten, maar dat het zou kunnen maar dat het ook evengoed de andere kant op zou kunnen werken. Daar had ik dus helemaal niks aan, aan die info. Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat wanneer het lichaam er een af stoot omdat deze genetisch niet goed is een ander embryo wat eventueel wel goed is ook afgestoten wordt. Maar dat is echt zelfverzonnen theorie natuurlijk. Anyway, ben ik met een tp van 2 van 1 embryo zwanger dus het kan. Kiwitje, volgens mij mag je bij de 3e behandeling er twee laten terugplaatsen ongeacht of je het zelf betaald of niet. Het is jullie behandeling, waarin je echt wel inspraak hebt, wat de artsen ook adviseren. Maar goed, die zeggen dingen niet voor niets en willen ook graag jou zwanger zien, dat doen ze namelijk voor hun werk. Lijkt me erg stressvol, als het de laatste poging is, zoals in jullie geval, Ik wens jullie heel veel sterkte, geluk en succes.
Ik heb 2 cryo's terug laten plaatsen tegen advies van de artsen in. Ik was nog jong (22). En het resultaat in mijn banner. De artsen adviseren iets maar als je het anders wil kan daar meestal wel over gesproken worden en maakt echt niet uit of je het zelf betaald of niet hoor.
Ook wij gaan ons laatste vergoede icsi traject in binnenkort (tenzij ons laatste cryo blijft plakken) In de eerste 2 trajecten wordt er maar 1 embryo teruggeplaatst mits je ouder dan 38 bent. In het laatste traject mag je kiezen om 2 embryo's terug te laten plaatsen maar dat hoeft niet. Icsi/ivf tweelingen hebben een hogere complicatie kans dan 'natuurlijke' tweelingen. Wij hebben alsnog besloten dat we voor 2 embryo's gaan omdat een tweeling ook zeer gewenst is en we veel vertrouwen in ons ziekenhuis hebben. Ik zou daar dan ook onder controle blijven. Als ik het zo lees beginnen jullie dus ook met jullie laatste vergoede traject en heb je recht om 2 embryo's terug te laten plaatsen als jullie dit willen. Dit is wettelijk zo bepaald en je hebt er dus gewoon recht op. Succes Kiwitjeee
Ik heb meermaals twee terug laten plaatsen. Ook een paar x 1 en zelfs een x 3 in 1 x!! Met de huidige regelgeving mag je vanaf poging 3 al twee laten terugplaatsing. Ik zou er voor gaan. Ik zeg dit terwijl ik zelf een tweeling heb gekregen na 1 vd terugplaatsingen waarbij ik 2 in 1 x bad laten krijgen. Mijn zwangerschap was verre van relaxed, vanwege complicaties en de angst voor complicaties maar ik ben uiteindelijk zo rijkelijk beloond dat ik kan zeggen dat het het waard is geweest!
Ik ben nu net gestart met de 3e ICSI/PGD poging en wij hebben er ook voor gekozen dat, als het mogelijk is wij twee embryo's terug willen laten plaatsen. Wij hebben in het ziekenhuis (AZM) er wel even voor moeten vechten, want het protocol is namelijk dat indien er een embryo bij zit van goede kwaliteit er ook maar 1 embryo teruggeplaatst wordt. Aangezien wij in de afgelopen twee pogingen iedere keer 2 embryo's overhielden, waarbij de tweede iedere keer kwalitatief niet goed genoeg was om in te vriezen stonden wij er nu op dat wij er wel twee terug willen laten plaatsen en dit is nu ook goedgekeurd. Bovendien zou een tweeling bij ons ook meer dan welkom zijn.
En wij zitten in icsi 4 en plaatsen er juist 1 terug. Ze vroegen vandaag netjes wat we wilde. Maar wij willen de kansen in de vriezer nog hebben als dit mislukt , is ons geval ontdooien ze dan nog wel eens. Vandaar.
Ik heb meteen bij mijn eerste IVF 2 (matige) embryo's teruggekregen. Ik ben in het voorstadium van de vervroegde overgang dus mijn paspoort zegt dat ik jong ben maar mijn eierstokken zijn het niet. Bij mij werd het een tweeling, erg gelukkig mee uiteraard.
Ik had eerste ivf direct 2 terugplaatsingen. Ik heb een zeer laag AMH en reageerde slechts op hoogste dosering hormonen. Kansen zagen er slecht uit en zelfs de vraag of er nog een tweede poging gedaan zou worden, was al omhoog gekomen. Ik was op moment van tp 32 jaar en dus eigenlijk mocht het niet. Resultaat: beide blijven plakken! Zeker niet verwacht maar heel blij mee!! Succes en hopelijk bij jou ook binnenkort positief resultaat!
Wat geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Morgen heb ik een afspraak in het zh om de mogelijkheden te bespreken. Ook weer spannend!
Ook 2 cryo's teruggeplaats gekregen, was nog van poging 1. Toen mocht het als ze samen in een rietje zaten. Maar er was er dus 1 blijven plakken
Wij gaan eind september starten met Icsi 3 en laten ook 2 emmy's terugplaatsen dit keer. .steeds geen cryo's maar raak makkelijk zwanger alleen ging nu paar keer mis..blijft spannend allemaal.