Hoi dames mag ik ook met jullie mee kletsen ?? Hier ook al bijna 2 jaar bezig voor een tweede kindje Sinds vorig jaar augustus zijn we erachter dat ik pcos heb. In okt met clomid gestart 4 rondes maar ik had erge last van de bijwerkingen, dus nu al weer 4 rondes achter de rug met gonal f en pregnyl. Ik ben helaas vandaag weer ongesteld geworden en heb over 1,5 week een gesprek met mijn behandelend arts...want we zijn nu al weer Een hele tijd verder en het valt me steeds zwaarder al die ziekenhuis bezoekjes en teleurstelling elke maand ik wil dus kijken wat het vervolg traject is. Het is altijd fijn om hier te lezen dat je niet de enige bent Groetjes oreo
Vorige week donderdag ben ik bij de gynecoloog geweest i.v.m. uitblijven van menstruatie. Pcos geconstateerd, zaten ongeveer 12 eiblaasjes. Gynecoloog gaf aan dat het verstandig is om ongeveer 8 kilo af te vallen. Straks bloed prikken en manlief heeft vandaag zijn zaad weggebracht en over 3 weken krijgen wij de uitslag. Ik hoop heel erg dat wij aan de medicatie mogen omdat voor het beginnen met de pil mijn cyclus ook al onregelmatig was en niet eerst die 8 kilo eraf moet zijn(toen was ik 14, nu 25). Het is wel ontzettend spannend allemaal. Zijn er meiden die ook ook naast hun pcos licht overgewicht hebben?
MandyJ: Ik heb last van gewichtstoename door mijn pcos. Toen ik de pil nam was mijn gewicht prima en stabiel. Zodra ik stopte met de pil (en de symptomen van pcos zichtbaar werden), begon ik aan te komen. Ook al veranderde mijn eetpatroon niet. Sinds mijn pilstop ben ik 5kg aangekomen. Wat ik ook doe: veel sporten, gezond eten, alles blijft eraan kleven en afvallen lukt zeer moeizaam. Ik ben met heel veel moeite en zeer streng diëten terug 3kg kwijt gespeeld, maar dit veranderde helaas niets aan mijn PCOS. Dan gestart met hormonenbehandeling en mijn gewicht stabiliseerde terug, ik kon terug gewoon eten en kwam niet meer bij, viel zelf wat af zonder streng diëten Bij mij is de PCOS dus echt oorzaak van gewichtstoename. En hormonen (eerst in vorm van pil en/of spuiten) medicatie die helpt Nu moet ik een maand stoppen met hormonen door cyste en op 2 weken is er opnieuw al 1 kg bij. PCOS en gewichtstoename is echt geen lachertje
Esther ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt/bekend mee bent Maar paleo dieet kan erg helpen Door pcos ben ik ook aangekomen daar waar ik altijd ongeveer 70 kg woog weeg ik er nu 80 omdat ik lang ben zie je het gelukkig niet heel erg maar sinds ik paleo eet en yoga doe gaan de kilo's er eindelijk af
Oreo: Paleo heb ik nog niet geprobeerd. Wel Weight watchers en MyFitnessPall (toen ik de pil nog nam, werkte die allebei, nu niet meer). Ik zal paleo eens een kans geven Doe jij paleo zeer strikt? Of enkel op bepaalde dagen?
Hoi Dames, Ik heb volgende week een afspraak bij de huisarts, omdat ik vermoed pcos te hebben. Nu 9 maanden gestopt met de pil en slechts 3 keer ongesteld geweest (onttrekkingsbloeding niet meegerekend). Kunnen jullie mij misschien iets vertellen over jullie traject met de diagnose en het opstarten van de behandeling? Ik ben vooral benieuwd welke onderzoeken jullie allemaal gehad hebben, hoe lang alles duurde, hoe snel na de diagnose jullie behandeling startte en hoe de behandeling in z'n werk gaat (ook qua controles/onderzoeken bij het ziekenhuis tijdens een cyclus). Ik ga ervan uit dat mijn huisarts mij doorstuurt naar de gyn, maar kan kiezen uit verschillende opties. Om de juiste afweging te kunnen maken, wil ik me graag kunnen voorstellen hoe intensief het is (hoe vaak per cyclus moet je naar het zkh, en hoe lang duurt zo'n afspraak dan) en hoeveel tijd er overheen gaat voor je na je intake daadwerkelijk aan de behandeling begint (het zkh van mijn voorkeur heeft een vrij lange wachttijd, maar dat is overkomelijk als behandeling snel zou starten na diagnose). Het gaat trouwen tussen LUMC, Alrijne (Rijnland) en Medisch Centrum Kinderwens (mocht iemand specifieke ervaringen hebben). Oh en ik kom graag meekletsen met jullie als ik de definitieve diagnose heb!