Ik lees vaak dat meiden de pregnyl-prik het vervelendst vinden. Maar vaak al een paar minuten nadat de prik gezet is. Dan heb je nog niet echt de gelegenheid om allerlei bijwerkingen te krijgen. Ik vraag me dus af wat jullie vinden van de pregnyl-prik. En dan dus de prik zelf en de bijwerkingen even apart van elkaar.
Ik vind de pregnyl zetten lastiger dan de Menopur spuiten. Ik weet eigenlijk ook niet echt waarom . Bijwerkingen heb ik van beide niet (afkloppen). Heb je last van de pregnyl zetten dan? Groetjes
Nou....ik vond de plek waar de prik gezet werd, direct na het zetten al gevoelig worden. Qua bijwerkingen had ik klachten die leken op zwangerschapssymptomen.Vooral misselijkheid en last van mijn buik.
Voor mij was het vervelend omdat de vloeistof pijn doet met inspuiten. De gyn zei laatst tegen mij dat je maar net zoveel nodig hebt dat het poeder oplost, dus deze keer maar 0, 3 gespoten ipv 1ml en dat voelde veel beter
Hier geen klachten gehad van de Pregnyl. Ook het spuitje zelf zetten deed geen pijn, was wel vervelender dan bij de puregonpen omdat de naald iets dikker was. Heb ook van de puregon geen enkele klachten ondervonden (wat een contrast met de clomidpilletjes!) Ik had altijd last voor men NOD, kwaaltjes tot en met en niet zwanger en nu niets, heb me nog nooit zo goed gevoeld!
De spuit zetten zelf vind ik niet prettig. Dit omdat het vrij veel vloeistof is vergelijken met een FSH. Maar zoals iemand anders ook zei: Je mag het ook in iets minder vloeistof oplossen. Dat scheelt weer. Verder is de naald natuurlijk een stuk dikker en groter... Verder weinig bijwerkingen hoor! Misschien wat grotere borsten...
Ja ben heel blij dat t nu zo mag doen, heb een klein licht pijnlijk plekje gehad voor een dag of wat. Tegenover een flinke schijf met a, le vloeistof verder ook geen bijwerkingen gelukkig
vind het spuiten zelf nie pijnlijk alleen enkele minuten later dikke rode vlek en soms blauwe plek maar ja dat kan met bloed prikken ook en andere prikjes ... bijwerken wie op zwangerschap symptonen lijken 1 x last van gehad de 1e x dat ik zon spuit gehad heb .... tot nu toe verder geen bijwerkingen enkel dat me huidje rood word en blauw waar de prik gezet word . ..
Ik vond de pregnyl altijd een Bitch van een spuit, vreselijk brandend gevoel met inspuiten en na afloop een grote, jeukende schijf op plaats van prikken. Nu legde ik altijd een ijsklontje of iets dergelijks op mn buik en pas als de plek goed verdoofd was zette ik de naald, dat scheelde altijd wel iets.
Hier exact hetzelfde. IJsklontje erop, want het burns like hell. Maar ik heb ook decapeptyl gebruikt, en die vond ik 10x erger. Kreeg dat ding niet door mn huid heen, rot naald.
Met Pregnyl heb ik soms dat de vloeistof prikt als ik hem inspuit. Soms krijg ik na het spuiten van Pregnyl een dik rood hard schijfje op de inspuitplek, dat zeer doet als je broekband er bijvoorbeeld tegenaan komt. Ik heb dit overigens niet elke keer, soms heb ik nergens last van met inspuiten. Van bijwerkingen heb ik trouwens geen last.
O ja, die deca is ook een ramp, botte naald. Ik werd ook ziek van de bijwerkingen, migraine,nachtzweten en opvliegers. Vreselijke spuit..
De Pregnyl werd bij mij meestal door het ziekenhuis gezet en dan werd het dus in de bilspier gedaan. Vond dat altijd erg pijnlijk, zowel het spuiten als de beurse bil daarna. De laatste keren had ik eigenlijk altijd Ovitrelle (omdat Pregnyl niet leverbaar was) en die is veel makkelijker om te prikken (is een prikpen). Ik moest de laatste keer overigens onverwacht toch Pregnyl zetten. En ik had geen tijd om naar het ziekenhuis te gaan, dus moest het zelf doen. Toen ik de naald zag, wist ik al dat het voor mij niet te doen zou zijn want deze naald was heel lang en dik (En nee, ik heb het niet over de opzuignaald maar echt de injectienaald.). In overleg met de apotheek toen gekeken of er een alternatief was en zij hebben me een korter en dunner naaldje gegeven (was iets dikker dan die van de Puregon/Ovitrelle pen). Vervolgens heb ik die zelf in m'n buik gezet en dat viel me enorm mee. Wel een half uurtje van tevoren uit de koelkast halen en langzaam injecteren. Dan is het echt wel te doen.
Ik heb eigenlijk nooit moeite met Pregnyl gehad. De prik is wel iets pijnlijker dan de Puregon prikken, maar ik vind mn wenkbrauwen epileren nog altijd véél pijnlijker en dat moet ik veel vaker doen . Bijwerkingen merk ik eigenlijk niet zoveel van. Beetje gerommel in m'n baarmoeder soms misschien en een beetje emotioneel of wat andere borsten, maar het stelt meestal weinig voor. Ik vind dat spul klaarmaken trouwens wel altijd een uitdaging. Meestal houd ik er een sneetje aan over, doordat dat glas vrijwel altijd verkeerd afbreekt (ver onder het lijntje zeg maar). Ik zal het wel verkeerd doen .
Ik voelde het prikje nauwelijks, maar heb wel op die plek een harde rode schijf gekregen. Een paar dagen later was het vooral een beurs en gevoelig plekje, had echt last van mn broekband. Had niet verwacht het nog zo lang te voelen.
Bij de volgende IUI was de pregnyl op, en daarvoor had ik al Ovitrelle in huis gehaald. Dit bleek echter niet meer nodig. Ik kan het dus niet vergelijken en heb nog een onbenut spuitje Ovitrelle 250 over.
Ik vond de Pregnyl eigenlijk helemaal niet erg, die heeft ook niet geprikt bij mij.. Bij zowel Decapeptyl als Puregon wel prikken erna.. (Inspuiten zelf nooit een probleem).. De Decapeptyl vond ik het meest irriteren.. Hier hielp het goed om daarna goed de plek te masseren, dan was het prikkelen sneller weg. Verder totaal geen last van bijwerkingen gehad, dus daar kan ik gelukkig niet over meepraten
+1! En een pijnlijke eisprong. Ik heb weleens kotsend en met diaree boven de wc+emmer gehangen net voor ik de IUI moest krijgen, wat was ik ziek van de eisprong met Pregnyl zeg!!! Sorry.....
Heb ook vaker ovitrelle gehad, nu voor het eerst pregnyl die je zelf klaar moet maken. Even een gedoe, maar de spuit viel prima mee. Tsja het brand even maar da tis zo weer weg. Over bijwerkingen kan ik niet zoveel melden, want met al die lucrin en gonalf er al in, weet ik echt niet meer waar wat van is.
Vond de spuit lastiger om te zetten dan puregon. De vloeistof brandde behoorlijk met inspuiten en meerdere dagen gevoelige plek waar de spuit was gezet