Pcos en menstrueren na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ecl, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

Hallo dames,

Ik wilde dit eigenlijk bij vruchtbaarheids behandelingen plaatsen ivm de pcos. Heb het niet gedaan omdat het toch ook weer over na een bevalling gaat.

Maargoed zoals het onderwerp al zegt; ben ik benieuwd nasr dames met pcos wanneer zij gingen menstruere en hoe hun cyclus verder ging na de eerste menstruatie.

Ik heb zelf dus pcos( zie onderschrift voor behandelingen enz). Heb veel symptomen en ben dus best een tijd bezig geweest om zwanger te worden. Voor de pcos tot uitting kwam, was ik onregelmatig ongesteld tussen de 5/8weken. De pcos kwam bij mij tot uiting; ik werd ineens niet meer ongie, overbeharing begon flink te ontstaan/groeien en ik kwam heel veel aan(zonder verandering eetpatroon).
    Bovenstaande even ter info.

Nu ben ik 6 weken geleden bevallen van een hele mooie dochter. Sinds afgelopen vrijdag ben ik aan het menstrueren. Ik twijfelde eerst, omdat het slijmverlies was en ik weet dat dat ook nog van de zwangerschap/bevalling zou kunnen zijn. Nu weet ik het zeker,omdat ik sinds 3 dagen echt bloedverlies net als een menstruatie.
    Ik ben hierover erg verbaasd! Had echt niet gedacht dat il uberhaupt zou gaan menstrueren en dan menstrueer ik nu al( na 6 weken).

Hoe is dat bij jullie na dw bevalling en hoe ontwikkelde zich dat verder?

Ps bericht is op mijn tel getypt dus excussen voor de spelfouten!

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb ook pcos, ben echt nooit ongestel. En wonder boven wonder werd ik 8 maand na de bevalling zelf ongesteld. En 9 maanden na de bevalling nog een x...
    Ik hoop eerlijk gezegd dat dit zo doorzet.

Geen idee eigenlijk of pcos over kan ga na een zwangerschap?

3. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hoi,

Hier nog een PCOS-er:)

Ik werd voor mijn zwangerschap 1x in de 3 a 4 mnd ongesteld. De kans op een natuurlijke zwangerschap was bij mij 2 procent..
    Vorig jaar februari bleek ik spontaan ongepland zwanger!;) Het resultaat ligt nu boven in z'n bedje te slapen en is 4maand.

Ben 9 weken na de bevalling ongesteld geworden en nu al een tweede keer geweest. Lijkt ineens op een hele regelmatige cyclus dus, hopen dat het doorzet!

Mijn huisarts zei dat de kans op een herstellende cyclus groter is na een zwangerschap. Hoop dat dit voor jou ook zo is!

liefs

4. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    @xd; mijn huisarts zei: overgaan doet pcos niet, maar een verbetering is wel mogelijk na een zwangerschap. ;)

5. ecl

ecl Niet meer actief

XD24 Zou heel mooi zijn als het doorzet!

I1985 wouw joh spontaan zwanger, super! En dus ook weer een regelmatig cyclus tot nu toe. Hoop ook dat deze menstruatie een goed voorteken is.

Hier is de menstruatie bijna voorbij, nu afwachten wanneer hij weer komt(als hij uberhaupt nog een keer komt)

Ben benieuwd hoe de ervaringen van meer dames zijn!

6. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik ben ook een PCOS-er ;) en ben tot op heden nog niet ongesteld worden :(
    Maandag heb ik de nacontrole en zal gelijk eens vragen wat we gaan doen.... (waarschijnlijk aan de pil om het te reguleren o.i.d.)

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier ook pcos.

20 oktober bevallen, heb 6 weken gevloeid daarna.
    8 januari werd ik ongesteld.
    2 weken daarna met de pil begonnen. Beviel me voor geen meter, dus na 2 weken gestopt.
    Toen begon ik 9 februari bruin te vloeien. Dat duurde anderhalve week en tot op heden niks...

Mijn overbeharing is wel erger geworden :(

Voordat ik met de behandelingen begon varieerde mijn cyclus van 21 DAGEN tot 13 MAANDEN ;)

Ik denk persoonlijk dat het verloop van de pcos klachten heel onvoorspelbaar zijn. Zelfs de gyn kan geen garantie geven over of het beter wordt na gewichtsverlies of zwangerschap.

8. ecl

ecl Niet meer actief

Kellox nog geen ongie, hmmm volgens mij ben jij 1 van vele. Bij de meeste lees ik vanaf 3 maanden na de bevalling een menstruatie.
    Maar het is natuurlijk altijd goed om het even te bespreken.

Annedore ergere overbeharing:(, dat is op zijn zachts gezegd vervelend. Ik baal er zo van! Heb het best flink op mijn kin en hals, echt dikke zwarte(baard)haren:(.
    het is inderdaad bij iedereen anders en niet te voorspellen!

thnx voor jullie reacties!

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hè meid hier ook pcos.
    2juli bevallen. 8dagen maar gevloeid na de bevalling. En precies 10 weken na mijn bevalling op precies mijn meisje's geboorte tijd ongi geworden. Dat was in september, oktober ook ongi geweest november ook de 29ste maar daarna helemaal niet meer. Tot ik 3 weken terug een kuurtje duphaston heb gekregen. Omdat we weer aan onze cryo's zijn begonnen.

Ik had voor de mmm altijd 36 dagen cyclus. En dat heb ik na de bevalling ook dus 2x gehad. Met een eisprong. Op dag 22 voelde ik ook heel erg goed.

Idd pcos zal niet weg gaan maar wel verbeteren al zagen mijn eierstokjes er (vol uit vrijdag) dus hier is de pcos erger geworden

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja, naar he? Wat doe jij er tegen, als ik vragen mag? :)

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier ook een pcochick.....

21 maart 2011 bevallen doormiddel van een spoedks en heb toen ik geloof een week of twee a drie gevloeid.

normaal voor de zwangerschap en zonder hormonen werd ik om de 6 weken ongi ongeveer.

werd 42 dagen na de bevalling ongi. Duurde iets langer als een week. Wat ik voorheen nooit had. Duurde altijd een dag of drie hooguit vier. Toen na 37 dagen al ongi. Dus ik hoopte dat het de goede kant op zou gaan. Maar helaas. Nual twee cyclussen gehad van boven de 100 dagen en als ik dan ongi wordt dan duurt dat gerust een week of drie........

12. ecl

ecl Niet meer actief

Annedore,
    Ik heb 1 x leaser ontharing gedaan(toen was het wel een stuk minder behaard), maar dat deed echt veel pijn. Daarnaast wisten ze niet of het wel genoeg effect zou hebben ivm de hormonen die ik slikte in de mmm. Tijdens de zwangerschap doen ze er ook niet aan.
    Nu wil ik binnenkort weer eens proberen. Ik krijg 600 euro per kalenderjaar vergoed en mijn huisarts geeft zonder problemen een doorverwijzing. Dan kan ik het dus een beetje bijhouden. Het zal geen wondermiddel zijn, maar ben al heel blij als het minder wordt. Zit nu elke dag met een pincet en ben dan hartstikke lang bezig.
    En jij?

Babyhope, hhmm is bij jouw dus erger geworden:x. Dat is helemaal vervelend! Jullie zijn weer met mmm begonnen dus. Hoop dat het snel raak is voor jullie. Laat er maar een super cryo teruggeplaats worden.

minniemouse hier ook een langere menstruatie gehad, normaal ook iets van 4/5 dagen en nu ruim een week. Bij jouw leek het dus goed te gaan en nu zit je met 100 dagen;). Wouw en ook nog 3 weken lang, dat is ook flink balen. Vindt het altijd zo smerig en zo'n gedoe. 3 weken lang is echt niet grappig.

All
    Ben erg benieuwd hoe het verder gaat, maar heb sowieso een flinke vorm van pcos(volgens fertilarts). Dus verwacht eigenlijk niets goeds. Ga er maar vanuit dat het uiteindelijk weer drama is.;)

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi Ecl,

Laseren doet pijn dus :( Ik wil daar de HA ook eens naar gaan vragen. Ik zit nu idd ook steeds met een pincet te kloten. En die heeeele kleine stoppeltjes krijg ik er niet mee uit.

Ik heb idd ook een erge vorm van pcos volgens de FA. Hij zei dat ik nooit een eisprong heb van mezelf.

Maar dat laseren he, is dat permanent? Of een tijdelijke oplossing? Omdat jij het wel hebt over 'bijhouden'?

14. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hier ben ik ook bang dat het drama wordt en dat PCO net zo erg wordt/is als voor deze bevalling..

Duim op een wonder en dat ik toch weer natuurlijke eisprongen ga krijgen! (had ik na de 1e niet meer, dus moest ook MMM in voor hormoonbehandeling met Clomid, laparoscopie en vervolgens puregon/pregnyl)

ECL het is wel een goed teken dat je zo 'snel' alweer ongesteld bent geworden meid. Hoop voor je dat je niet veel last v.d. typische PCO kwaaltjes krijgt!

15. ecl

ecl Niet meer actief

Annedore,
    Laser hoort wel permanent te zijn, maar ben bang dat dat bij mij niet zo is omdat het hormonaal is en de beharing bij mij ook langzaam aan steeds meer wordt. Vandaar dat ik ervan uit ga dat ik het moet "bijhouden".
    Toen ik het deed, 2jaar terug, was het echt pijnlijk! Ze gaf wel aan dat ze ivm de donkere dikke haren, de hem sterker heeft gezet dan normaal.
    Maar in de loop van de tijd hebben ze wel nieuwere methodes, die minder pijnlijk schijnen te zijn.

kellox
    Ik hoop het ook voor je! Die mmm is echt vreselijk, wat een hel(maar dat heb je zelf al ervaren, helaas).
    Oh echt ik zou het geweldig vinden als de symptomen tenminste minder heftig zijn!

16. ecl

ecl Niet meer actief

Hoi dames,

Ben vandaag, 42 dagen later, weer ongesteld geworden:$
    Had het echt niet verwacht ook omdat ik nog steeds kolf.

Vindt het wel heel fijn, maar ga er nog steeds maar vanuit dat het nu even zo is. En dat ik strx dus weer geen cyclus heb.

Annedore heb je al stappen ondernomen wat betreft het ontharen?

17. ecl

ecl Niet meer actief

Kellox hoe lang is je 2de cyclus nu?

Over de kwaaltjes:
    Mijn overbeharing is ineens een stuk minder, maar denk ook dat dat komt omdat mijn hoofdhaar ook uitvalt(had een hele mooie volle bos tijdens de zwangerschap, weinig haaruitval).
    Verder begin ik weer stemmingswisselingen te krijgen, maar kan nu ook van de menstruatie komen, heb het sinds een paar dagen namelijk.
    Ben ook weer meer moe.

Is denk ik ff afwachten of het van deze menstruatie is.

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat klinkt goed allemaal Ecl!

Nee, nog geen stappen ondernomen...

19. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier ook iemand met PCOS, ben 2 mnd na de bevalling uit mezelf ongi geworden (wat was ik blij ;) daarna na 36 dgn nog een keer uit mezelf en nu zit ik al op dag 76! Snap dr niks van, hoopte zo dat het zich in dat ritme door ging zetten. Na mijn eerste bevalling werd ik trouwens helemaal niet ongi en heb toen na 6mnd een Provera kuur gehad, daarna pakte mijn lichaam het weer op met hele rare cyclussen. Snap nog steeds niet hoe ik voor de tweede keer zwanger ben geraakt :)

20. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hier ook een meid met PCO.

Na 8 pogingen (clomid/puregon/pregnyl) waarbij ook mijn lutealefase nog verlengd moest worden zwanger.

Tot mijn grote verbazing 6 weken na de bavalling alweer ongi. En nu precies 29 dagen later weer!!! (normaal gesproken was ik al blij als ik na 29 dagen een eisprong had...) Ik hoop dat dit zo blijft :)

Deel Deze Pagina